Citat:
Ursprungligen postat av
gubbrora
Jag minns att folkets uppfattning var att Thomas Quick var en vidrig seriemördare. Den uppfattningen medverkade till att ett antal mördare slapp fria.
Jag delar din uppfattning om att MA troligen mördade LC men jan anser fortfarande att det måste kunna bevisas samt att MA har rätt till en advokat som hjälper honom att ifrågasätta åklagarens påståenden
Mats Alm hade en
helt sjuk historia och släpptes fri. Majas historia är lika sjuk och dessutom en uppfinning över tid. Hon landade successivt i att hon sovit mer och mer och mer… zzzzz… Det är en uppenbar lögn och när hon kommer undan med det så är det ett underbetyg för svensk rättsskipning.
Anhöriga och brottsoffer ska kunna känna att svenskt rättsväsende står på deras sida och hjälper dem att få upprättelse. Beviskravet ska inte sättas så högt att uppenbart skyldiga mördare kan vandra ut fria. Det är stötande. Det är likadant när man inte sätter upp övervakningskameror av skälet att skydda kriminellas integritet.
Det finns ett problem i Sverige där man sviker brottsoffer och skyddar skyldiga. Med dina inlägg förstår jag att du står på de kriminellas sida.