2023-10-12, 18:01
Medlem
Maja, hoppas du ger dig tillkänna nu när du kan läsa här. Vi har lite frågor
Citera
2023-10-12, 18:01
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Otroligt cyniskt inlägg. Jag hoppas och tror att Maja kommer styra upp sitt liv, med hjälp av sina föräldrar. Finns ingenting som säger att man måste bo i Vetlanda hela sitt liv.

Det stora problemet är frågan om varför ungdomar, och i vissa fall barn, tycker och tror att det är okej att döda en rival/meningsmotståndare/fiende. Vilka mentala spärrar har försvunnit och varför?

Vila i frid Tove, det du råkade ut för är bortom sjukt.

Lol, Maja kommer inte kunna bo kvar i Sverige fattar du väl. Alla vet att hon är skyldig.

Bara för man frias så betyder det inte att man är oskyldig. Så funkar det inte.
Citera
2023-10-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Rädd som att hålla i TOWES ARMAR?
Näää tror hen menade att hon inte vågade säga ifrån till Johanna om diverse, som tex att bära kroppen....det var vad jag hänvisade till i mitt svar som ju åklagaren så fint gick igenom idag, alla tillfällen Maja hade att dra sig ur/hjälpa både Tove och sig själv...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ska man få någon form av rättvisa i detta land får man ordna den själv !!! Smutset i HR har klargjort för svenska folket att man inte ska ha tilltro till rättsystemet...

Förlåt men är du hjärndöd? Du har vid upprepade gånger fått förklarat för dig att det krävs bevis för att dömas för ett brott men du vill ha något slags medborgargarde istället? Åklagaren och polisen har inte lyckats säkra tillräckligt med bevis som binder Maja till brottet "mord", skulle du vilja att man antar saker i rätten istället för att presentera bevis?
Senast redigerad av pentium3 2023-10-12 kl. 18:04.
Citera
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Håller med, det är det troligaste. Dock lär hon inte undkomma folkets dom i Vetlanda, den lär bli hård gissar jag.
Just det...och vilken arbetsgivare skulle vilja ta i henne med tång? Hon blir ett socialfall för resten av livet
Citera
Medlem
Thunderbolt11s avatar
Maja lär väl knappast låsas in igen? Tror dock att det bedömer tiden hon suttit häktad som ett rimligt straff för gravfridsbrott. Vilket bör innebära att hon inte får något skadestånd?
Citera
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernhardDotte
Grattis, du vann också!
Du kommer att få ett fint diplom att hänga på väggen.
Prisutdelning kommer att äga rum nu på fredag.
Plats: Nöjet, Vetlanda
Prisutdelare: Gissa vem? Ledtråd är initialerna MH.
Välkommen!

Haha, tackar. Men det fattade alla normalt funtade människor efter den rättegången!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Håller med, det är det troligaste. Dock lär hon inte undkomma folkets dom i Vetlanda, den lär bli hård gissar jag.

Vi kan ju hoppas på det iaf
Citera
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Jag tror nästan att Maja hade haft det bättre i fängelset ändå. Hon kommer inte kunna gå utanför dörren i Vetlanda, och honom kommer bli igenkänd vart hon än är. Att gå ut och roa sig eller ens gå på affären är nog kört för hennes del. Att sitta isolerad hos mamma och pappa istället för häktet lär bli hennes liv nu.
Jobbigt läge när Maja träffar Toves föräldrar eller syster på ICA. Har hon inte känt sig utfrusen innan så kommer hon att göra det nu.
Citera
2023-10-12, 18:03
Medlem
euromixerss avatar
"Min klient blev överlycklig och har inte riktigt fattat att hon ska få åka hem, säger Maja Hellmans försvarsadvokat Peter Gillberg."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personskyddet
Så staten ska gå skadeståndslös ifall oskyldiga sitter fängslade eller hur tänker du? Hennes skadestånd kommer dessutom sättas ner och ätas upp av att hon kommer att dömas för brott emot griftefriden.
Hon ska inte ha en spänn. Sätt hennes straff så det kvittas mot häktningstiden. Bara att konstatera att ännu en mördare går fri.

Sedan det där med att Tove kan ha dött av att ha andats in magsäcksinnehåll. Och varför gjorde hon det? Jo för att hon var medvetslös av strypningen. Men Maja är ju afrikan så det är väl klart att rätten får panik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Troligtvis en vän eller familjemedlem till SMUTSET maja.

Garanterat. Parasiten är lika skyldig som den andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in