2023-10-12, 17:59
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
NoggerMaja kommer få åka tillbaka till Afrika.

Alla med en tresiffrig IQ vet att Maja är lika skyldig som Johanna.

Precis så, och som man sa ifrån Domen i Tingsrätten, "I samförstånd".
Citera
Medlem
sybels avatar
Åklagaren yrkade på att tingsrättens dom skulle stå fast för de två kvinnorna, men öppnade samtidigt för att Maja Hellman skulle kunna dömas till ett lindrigare straff.

Samtidigt stod han fast vid att Maja Hellman hjälpt till att mörda Tove.

– När man gör en sammanfattning har Maja deltagit i alla moment före och efter gärningen. Hon var med på Nöjet, hon har dumpat kroppen, hon var med på mötet dagen efter då de pratade ihop sig om vad de skulle säga till polisen.

Jag tolkar åklagaren som att han själv inte riktigt tror på fastställande av TRs livstidsdom för M. Som nylig domare i Göta Hovrätt tror jag att han har god uppfattning om bevisvärderingarna HR gör och därför förväntar sig ett tidsbestämt straff.
Det vore dock ytterst märkligt om han skulle motsagt TRs dom. Därför tror han att han sa som han gjorde.

Jag delar hans uppfattning att det inte går att bevisa att M varit delaktig i badrummet men att hon varit delaktig på något vis i allt annat, både före och efter mordet, och bör därför ställas till svars. Men allvarsgraden når inte upp till livstid.

Edit: OJ! Jag tog för lång tid på mig att skriva. Ett frisläppande hade jag inte förväntat mig.
Senast redigerad av sybel 2023-10-12 kl. 18:04. Anledning: Edit:
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Mina varmaste tankar går nu till Toves familj och sambo när mördaren Maja återigen kommer hem till Vetlanda. Jag känner med dem.

Maja lär väl supa sig full i helgen och skynda sig iväg till nöjet för att hitta ett ligg. Hon kommer att fortsätta i samma tempo som förut. Mamma och pappa är väl överlyckliga och kommer att njuta av att tvätta hennes kläder igen och serva henne. Hon lär väl få senaste iphonen av pappa, kanske en egen bil tom? Tänk vad de ska fira stort nu.
Otroligt cyniskt inlägg. Jag hoppas och tror att Maja kommer styra upp sitt liv, med hjälp av sina föräldrar. Finns ingenting som säger att man måste bo i Vetlanda hela sitt liv.

Det stora problemet är frågan om varför ungdomar, och i vissa fall barn, tycker och tror att det är okej att döda en rival/meningsmotståndare/fiende. Vilka mentala spärrar har försvunnit och varför?

Vila i frid Tove, det du råkade ut för är bortom sjukt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Det troligaste är ett straff som motsvarar häktningstiden. Alltså inget skadestånd men hon slipper att bli inlåst igen

Håller med men skadeståndet till Toves familj kommer med all säkerhet att kvarstå.

Blir många tidningar att dela ut för Maja.
Citera
Medlem
Det var ändå ganska väntat att Maja skulle släppas fri, det finns inga solida bevis på att hon var delaktig när Tove dog och då ska man heller inte dömas. Bara för att man konstaterar detta så behöver inte det betyda att man sympatiserar med Maja, det gör jag verkligen inte! Jag tror att hon var delaktig i mordet på något sätt men går det inte att bevisa så kan man inte heller dömas för det.

Det återstår att se hur det går för Johanna!
Jag tror och hoppas på att det blir ett längre straff för henne, det var ju inget snack om att hon ville att Tove skulle dö, inte gjorde något för att förhindra det och dessutom var nöjd efteråt! Att grannen har hört dunsarna pågå i minuter borde väga ganska tungt i att slå hål på hennes version utav hur lång tid strupgreppet pågick (10 sekunder). Hoppas på livstid!
Citera
Medlem
Förstår inte hur rätten tänker

Även om Tove "skulle ha dött av maginnehåll", så hade hon inte gjort det ifall inte Johanna hade tagit strypgrepp på henne!
Det vore som att säga att nån dog pga förblödning istället för knivhugg.

Tove stod upp innan, gick runt, skrattade, förde relativt nykter konvensation med pojkvännen på telefon strax före dådet, så Tove inte var "redlös" på nåt sätt!
Hon dog inte "rockenroll-döden" kvävd av sina egna spyor på nåt ensamt hotellrum längst en landsväg. Hon var hemma hos "kompisar", och hade dessutom knappt anlänt förrän hon ,i min mening, blev påhoppad!
Senast redigerad av Emoist 2023-10-12 kl. 18:04.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Hon ringde inte polisen när det låg ett lik i hallen.
Hon ljög under 10 förhör.
Hon satt i bilen med ett lik och körde runt.
Hon kastade ut Toves nycklar från bilfönstret
Hon hjälpte till att flytta liket från bilen
Hon träffade Johanna dagen efter mordet för att prata om det.

”Jätteoskyldig”.

Gör man allt ovan, ska man fan sitta för mord oavsett vem som strypte.

exakt och hon höll toves armar, hon kommer inte få det lätt nu..
Citera
2023-10-12, 18:00
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det visar än en gång att man ska ljuga eller säga "inga kommentarer". Att säga sanningen kan stå dig dyrt.

Exakt den här soppan är så sjuk när t.ex GW uttalade sig från början att Maja är oskyldig, dom känner varandra i rättsväsendet och Majas pappa prällen är med största sannolikhet med i GW:s jaktlag.

Skickar mina varmaste kramar till Toves familj..😔
Citera
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Det troligaste är ett straff som motsvarar häktningstiden. Alltså inget skadestånd men hon slipper att bli inlåst igen

Håller med, det är det troligaste. Dock lär hon inte undkomma folkets dom i Vetlanda, den lär bli hård gissar jag.
Citera
Medlem
Told you! Fyfan
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Helt rätt att Maja släpptes.!
Det finns helt enkelt inga bevis, och att lita på en person som mördat pga av sitt enorma hämndbegär, när hon säger att Maja varit med och hållit händer, det ser ut precis som det är; hämnd för att hon avslöjat mordet.

Andra som Johanna hämnats på, har gjort betydligt mindre saker, för att få en dödsdom.

Tove t ex.

H*ampus och J*ulia, de hade tur.

Vem skulle ha varit nästa på tur?
Citera
2023-10-12, 18:01
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamtheforce
den äckliga fittan?🤮

Så du har varit där och slickat alltså

Det fanns inga bevis emot Maja för mord och allting tydde på att hon berättade sanningen. Till och med åklagaren hjälpte henne på traven under rättegången. Självklart såg domstolen detta och försatte henne på fri fot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in