2023-10-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Precis. Och USA lär inte vilja gå in i Iran, i synnerhet inte just nu under pågående krig mellan Ryssland och Ukraina och därtill ett krig mellan Israel och Palestina och därtill ett allt mer aggressivt Kina som kanske skulle passa på att anfalla Taiwan om USA är upptagna med annat. Och det är väl just det Iran också förstår och därför är mer offensiva nu än tidigare.

Nu eller aldrig. Jag tror dagarna är förbi när man bemöter slödder genom invasion. Det som pågår är att kriminella har makten i Iran och i Gaza, och de vill ha ett traditionellt krig. De förlitar sig på, att den civiliserade delen av världen värnar mer om deras barn, än de själva. Dags att visa dem, att om de använder civilbefolkning som mänskliga sköldar, så är det deras ansvar.

Bomba Iran innan de får kärnvapen är det enda rätta. Jag tror faktiskt inte att det skulle bli några konsekvenser från Ryssland och Kina, och alla i grannländerna kommer var lättade. Ingen kommer ställa upp på Iran som också har inre oro.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Israelerna har tydligen för avsikt att hindra islamisterna från att komma in i paradiset. Detta genom att smörja in ammunitionen som skall användas med grisfett.

https://twitter.com/NafuTogo/status/1712331175094526314

Det säger mer om israelerna än om fienden.
Det är inte roligt. Det är bara äckligt.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Israelerna har tydligen för avsikt att hindra islamisterna från att komma in i paradiset. Detta genom att smörja in ammunitionen som skall användas med grisfett.

https://twitter.com/NafuTogo/status/1712331175094526314

Islamisterna kanske svarar med samma åtgärd. Judar är väl heller inte så förtjusta i grisfett...
Dock så har islamisterna i Gaza svårare att få tag i denna produkt.

Men är detta verklighet eller fake? Att göra sådant kan reta upp stora delar av den islamiska världen. Det tjänar inte Israels syfte att göra det.
Citera
2023-10-12, 16:26
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Judarna hatar ju också grisar. Jag tror videon är från Ukraina.

Ja när du nämner det så använda ukrainarna detta mot de tjetjenska trupperna.
Citera
2023-10-12, 16:27
Medlem
Öh. Tog Israel precis ut två flygplatser i … Syrien?
Citera
2023-10-12, 16:27
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Judarna hatar ju också grisar. Jag tror videon är från Ukraina.
Ja, jag tyckte det var konstigt. Trodde att judar också är livrädda för gris...
Citera
2023-10-12, 16:29
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja det borde han göra rätt i.

Egypten har ingen skyldighet att ta ansvar för en konflikt mellan Hamas och Israel.

Egypten är redan idag kraftigt överbefolkat sett till tex ekonomi och vattenresurser. Egypten är redan idag politiskt instabilt.

Sedan kan man fråga sig varför Egypten skulle vilja vara delaktigt i det som på aktuellt nyspråk kallas för "Humanitär korridor" men som i själva verket är folkrättsbrottet etniskt rensning. Dessa gazabor lär knappast släppas tillbaka in i Gaza igen om de lämnar. Den erfarenheten fick de palestinier som lämnade eller fördrevs från sina hem 1948 fått känna av. Ingen mer Nakba.

Å andra sidan innebär det ju att förnödenheter skulle kunna transporteras till Gaza. FN får väl ta ett snack med Egypten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Öh. Tog Israel precis ut två flygplatser i … Syrien?

Om du menar det som skedde tidigare idag så var det ett svar på beskjutning från Syrien tidigare Man förstörde någon landningsbana i Syrien, inte mer än så.
Citera
Medlem
”Damascus International Airport and Aleppo Airport in Western Syria were both Targeted today by the Isreali Air Force resulting in such Serious Damage that the Airports are currently Closed to any and all Flights including a Aircraft from the Iranian Government reportedly carrying the Foreign Minister, Hossein Amir-Abdollahian.”

@sentdefender
Citera
2023-10-12, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Om du menar det som skedde tidigare idag så var det ett svar på beskjutning från Syrien tidigare Man förstörde någon landningsbana i Syrien, inte mer än så.

Ändå… flygplatser. 🤷🏼‍♂️
Citera
Medlem
Sa jag det?

Jag sa din tomte att den kristna presidenten inte har ngn makt utan det är muslimska PM som har MAKTEN som Netanyahu har makten och inte president Herzog

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Försök inte med vad? Det är du som sitter och blåljuger om du ska påstå att Libanon inte är delat mellan kristna och muslimer... dvs en attack på Libanon är även en attack på kristna eller kommer dina stamfränder endast bomba den muslimska delen som är blandad med den kristna i städer?

Du är fan tragiskt komisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Det var en kommunikatör från en hjälporganisation, tror Läkare utan gränser, på tv i morse.
Hon berättade att sjukhusen i Gaza är fulla med barn.
När journalisten frågade varför det var mest barn och kvinnor som drabbades svarade hon att "dom stannar inomhus".

Varför stannar dom inomhus?

Har de blivit tillsagda av sina allsmäktiga, avgudade, män att knackningen på taket betyder;
--Du är trygg därinne med ungarna gumman, jag tar det här.

De är väl livrädda stackarna och gömmer sig inomhus vilket inte är bra om huset rasar ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in