2023-10-12, 02:55
Medlem
Blackmonks avatar
Jag gissar på att det ör hennes partner eller kompis som står bakom det hela och hon bara är en wt utan samvete eller konsekvenstänk. Har svårt att tro att hon är hjärnan bakom det efter att skummat igenom Facebook och liknande. Hur är hennes familj? Någon skrev här att föräldrarna är vettiga... är R rosan? Han ser ju inte helt klockren ut heller
Citera
2023-10-12, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Jag gissar på att det ör hennes partner eller kompis som står bakom det hela och hon bara är en wt utan samvete eller konsekvenstänk. Har svårt att tro att hon är hjärnan bakom det efter att skummat igenom Facebook och liknande. Hur är hennes familj? Någon skrev här att föräldrarna är vettiga... är R rosan? Han ser ju inte helt klockren ut heller
Håller med till 100 hon verkar inte riktigt vara av smartare sorten……
Det är säkerligen någon pojkvän som förvarat sina leksaker där
Citera
2023-10-12, 08:48
Medlem
Jag såg när dom greps,bor inte långt därifrån, typiska arabutseenden mellersta östern.
Citera
2023-10-12, 08:57
Medlem
halaltarzans avatar
I natt skickades det upp sprängmedel från Sthlm......

Citat:
Under natten till torsdag genomförde polisen en kontroll av en bil på Dag Hammarskjölds väg. Polisen bekräftar att de gjorde ett beslag. Enligt uppgifter till SVT rör det sig om 20 kilo sprängmedel.

Personen ska ha åkt taxi från Stockholm till Uppsala och i bilen ska man ha hittat 20 kilo sprängmedel och sprängkapslar.
Citera
2023-10-12, 11:04
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
I natt skickades det upp sprängmedel från Sthlm......

Ja, det är bra jobbat.
Polisen har uppenbarligen en del koll också.
Citera
2023-10-12, 11:35
Medlem
det behövs ca 0.1kg dynamit för att dela på en kubik stenmassa, om det genomförs på korrekt sätt, dvs borra in till massans mitt och sedan täppa till borrhålet.
Citera
2023-10-12, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigbhm
Jag såg när dom greps,bor inte långt därifrån, typiska arabutseenden mellersta östern.
Hon är så helsvensk man bara kan bli😂
Har du sett en arab någon gång?
Citera
2023-10-12, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prinsessan-estelle
Har för mig att jag läste någon stans om sisådär 30kg per port? (Kan ha helt fel)

(Edit, "Tror Jale sa i senaste 30 minuter att 30kg var för hela huset i Linköping, 3-6 kg behövs för portarna och lägenhetsdörrarna vi sett sprängas senaste tiden.")

En handgranat innheåller typ 250gram sprängmedel och den spränger man en port med.
Citera
2023-10-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Är du efterbliven eller? Ta nu fram uppgiften med koppling till adressen och att denna person är inplockad i detta fall!!!!
Ja visst med den där attityden så ska jag självklart springa dina ärenden din smutsiga hora. Du får helt enkelt vänta på att häktesframställan kommer för från mig får du ingenting.
Citera
2023-10-12, 14:49
Avslutad
Och folk sitter oroliga pga krig i Gaza.
Det pågår ett fullt militärt övertagande av Sverige medans man kliar sig på chipstuttarna.

Zzzzz zzz
Citera
2023-10-12, 16:16
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blombom
det behövs ca 0.1kg dynamit för att dela på en kubik stenmassa, om det genomförs på korrekt sätt, dvs borra in till massans mitt och sedan täppa till borrhålet.
Nu är det inga stenskut på 1kbm som sprängs i Sverige utan portar.
Inte heller är det några personer med någon som helst kunskap eller erfarenhet av sprängmedel som håller på med detta (som tur är)!

Man kan skapa ordentliga bomber med civila sprängmedel så länge man förstår hur man ska rikta sprängverkan. Som tur är fattar inte babbarna detta.
Citera
2023-10-12, 17:09
Medlem
vilket intresse för spräng medel det var i leden, säker 80%av inläggen har handlat om hur stor mängd/ vikt sprängmedel det behövs för en dörr och olika blandningar av sprängmedel och alla namn på dyl har väl luftats här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in