2023-10-12, 10:33
Medlem
Helt ärligt lyssna på åklagarens sakfrämställan gällande Maja han verkar ju tro att det lutar åt frikännande från rättens sida.
Citera
2023-10-12, 10:34
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Aftonbladet:

Åklagaren:

"– Det man ska ha med sig är hur Johannas bostad ser ut, det är ett rum och kök och sovalkov utan dörr. Det är inte heller en vägg som täcker sovalkoven. Redan utifrån de uppgifterna framstår det i alla fall enligt mig svårförklarligt att Johanna ska ha tagit livet av Tove utan att Maja vaknat. Det framstår som något svårförklarligt."

Men där är en vägg va som draperiet hänger framför och utanför draperiet står pianot?
Inte en vägg i egentlig mening, någon tunnare träplatta snarare.
Citera
2023-10-12, 10:35
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Helt ärligt lyssna på åklagarens sakfrämställan gällande Maja han verkar ju tro att det lutar åt frikännande från rättens sida.
Tycker samma, men då blev jag dumförklarad heh
Citera
2023-10-12, 10:35
Medlem
Om 19-åringen såg kroppen, hur kan det då komma sig att 20-åringen vågar lämna henne i lägenheten med den döda Tove, frågar sig åklagaren. "Och varför lämnar inte 19-åringen lägenheten när hon upptäcker kroppen och 20-åringen inte är hemma?"

"Det innebär inte att hon var med på det här, men det är omständigheter man måste ha med sig."

I en slutplädering....
Citera
2023-10-12, 10:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Aftonbladet:

Åklagaren:

"– Det man ska ha med sig är hur Johannas bostad ser ut, det är ett rum och kök och sovalkov utan dörr. Det är inte heller en vägg som täcker sovalkoven. Redan utifrån de uppgifterna framstår det i alla fall enligt mig svårförklarligt att Johanna ska ha tagit livet av Tove utan att Maja vaknat. Det framstår som något svårförklarligt."

Men där är en vägg va som draperiet hänger framför och utanför draperiet står pianot?
Nej, det är endast ett draperi.
Citera
2023-10-12, 10:36
Avstängd
pojkpingiss avatar
Maja borde väl åka dit för skyddande av brottsling, förhindrande av utredning, brott mot griftefriden och (eventuellt) medhjälp till mord, alternativt mord?

Om hon var rädd för Johanna, borde hon rimligen ringt 112 när J var på McDonnalds? Såväl ambulans som polis borde hunnit fram då? Hon hade även kunnat ringa på hos någon granne och tagit skydd, men det gjorde hon inte.
Citera
2023-10-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Inte en vägg i egentlig mening, någon tunnare träplatta snarare.

Det lär inte vara nån plyfa-skiva de satt upp bara så vägg finns. Bara lite märkligt att det ska framstå som att där bara är ett tyg mellan vardagsrum och sovalkov. PG lär väl förtydliga detta om åklagaren är fel ute där. Han behöver ju inte säga det medvetet utan kan ju vara dåligt påläst och har inte kollat bilderna så noga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk

Inte sakframställan, den var dag 1. Plädering/slutanförande heter det...
Citera
Avstängd
pojkpingiss avatar
Åklagaren nu:

"– Det finns också skador på Toves armar som är förenliga med det Johanna berättat om hur Toves armar tryckts mot golvet."

Håller alla tummar och tår för att Maja får behålla sitt straff, mord. Jävla snorunge.
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
"Men för att kunna slå fast att 19-åringen varit med och hållit fast Toves händer så måste man "mer eller mindre godta de uppgifter som (20-åringen) lämnar" enligt åklagaren."

JJ har ju ljugit väldigt mycket så svårt se de kan döma Maja för mord enbart pga JJs uppgifter
Citera
Medlem
Men för att kunna slå fast att 19-åringen varit med och hållit fast Toves händer så måste man "mer eller mindre godta de uppgifter som (20-åringen) lämnar" enligt åklagaren.

Johanna som stjärnvittne...jo, jag tackar jag.
Citera
2023-10-12, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Tycker samma, men då blev jag dumförklarad heh

Tycker också samma. När man följer Aftonbladet iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in