2023-10-12, 01:52
Medlem
Krig i Europa tillhör inte ovanligheterna. Måste vara den mest krigshärjade kontinenten åtminstone de senaste 1000 åren.

Är väl dags igen snart om man ska lära av det förflutna.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_conflicts_in_Europe
Citera
2023-10-12, 03:59
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Det visar din intelligens.
Ingenjörer från Indien och näraliggande läder behöver vi.
Möjligen ett fåtal, det har dessutom inget att göra med att ta in hundratusentals analfabeter från MENA. Även Australien lyckas med detta trots en restriktiv invandringspolitik.
Citera
2023-10-12, 06:00
Medlem
idontwannadies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Konstantin Kisin är inte en forskare. Han är en "komiker" som tror att han vet allt om Ryssland trots att han flyttade därifrån när han var 11 år gammal.

Och när vi ändå är igång så är Elon Musk ingen pionjär. Han är en arvtagare som anställer pionjärer.

Och "Dr" John Campbell är ingen läkare. Han är sjuksköterska.

Vänstermuppar må vara muppar, men högern har sin egen kass av idioter som grundlöst tillskriver folk de gillar olika yrkestitlar som dessa inte har.

Du vet väl att Dr. Inte alltid betyder läkare?
Citera
2023-10-12, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lums
Historien talar för något helt annat, hur kan du blunda för två världskrig, alla tidigare konflikter och den nuvarande utvecklingen av fascism i europas länder. Bara Sveriges regerings ställningstagande senaste året får varningsklockorna att klämta på allvar, guldfiskminne är ordet i tiden.

Elon Musk uppfattning om framtidens Europa är som att sparka in öppna dörrar.

Just för att de flesta i Europa drabbades hårt av 2:a världskriget. Det är bara ett par generationer sedan och de flesta vill inte ha det igen. Det var därför EG och sen EU skapsdes. Vi har nu mycket samarbete och samverkan i Europa. Folk jobbar, studerar, reser och flyttar omkring i Europa. De flesta europeer tycker mycket om Europa och bryr sig om Europa. Hoten kommer istället utifrån. Men kriga internt mot varandra, det tror jag inte på.

Krig i Balkan kan det kanske bli igen - men jag har svårt att tänka mig att övriga Europa är helt sugna på att ge sig in i den röran. Hellre stävja. Lös problemen diplomatiskt i första hand.
Senast redigerad av Tissetiss 2023-10-12 kl. 07:07.
Citera
2023-10-12, 07:43
Medlem
Julskinkatos avatar
Hela Europa destabiliseras av den onda folkutbytespolitiken. Från Lampedusa till Malmö. Malmö som nu är en arabisk enklav i Sverige.

Muslimerna/islam för ett lågintensivt krig mot Europa och har som mål att ta över. Detsamma gäller även många afrikaner tex.

Det sker en Balkanisering av Europa, en fragmentering. En söndra och härskapolitik från globalister och naiv vänster.
Citera
2023-10-12, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Som ett svar på ett inlägg från den brittiske forskaren Konstantin Kisin skrev Elon Musk på X, tidigare Twitter, idag att om det (protesterna) fortsätter som det är idag så är ett inbördeskrig i Europa ett faktum förr eller senare.

https://twitter.com/elonmusk/status/1711835260860727671?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1711835260860727671%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=

Frågeställning: har Musk rätt eller kommer européer att vakna och börja visa mer tolerans mot oss invandrare och underlätta för oss att komma in i samhället på riktigt och på så sätt hjälpa dem undvika kriget?

Hjälpa invandrare att komma in i samhället?
Lär er svenska skaffa ett jobb och försörj er plus anamma svensk kultur så är ni inne i det svenska samhället! Inte svårare än så!
Citera
2023-10-12, 08:50
Medlem
aaerligs avatar
Han har inte fel. Assimilering eller deportation, annars är konflikten förr eller senare ett faktum.
Citera
2023-10-12, 09:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Som ett svar på ett inlägg från den brittiske forskaren Konstantin Kisin skrev Elon Musk på X, tidigare Twitter, idag att om det (protesterna) fortsätter som det är idag så är ett inbördeskrig i Europa ett faktum förr eller senare.

https://twitter.com/elonmusk/status/1711835260860727671?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1711835260860727671%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=

Frågeställning: har Musk rätt eller kommer européer att vakna och börja visa mer tolerans mot oss invandrare och underlätta för oss att komma in i samhället på riktigt och på så sätt hjälpa dem undvika kriget?

Inbördeskrig är oundvikligt med den avföring som nu simmar runt på gatorna.
Citera
2023-10-12, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Du skrev:

Ursprungligen postat av HenAnnan
Eller kanske försöka bli av med de som kom till vårt land och bosatte sig här utan att fråga om lov?
Tolerans visas mot de inbjudna, inte de som tvingade sig in över gränsen.

Om dessa människor tar tåget hit, flyget, båten så är inte det att tvinga in sig.

Om dessa människor ansöker om uppehållstillstånd och beviljas så är det att de har frågat om lov och fått det.
De som däremot stannar efter avslag, JA då funkar ditt argument.

Du borde beskylla systemet, inte individerna!
Fegisar som du lever i "demokrati", majoriteten röstar för det här systemet och sånna som du skyller på invandrarna! Skyll på svennarna som har accepterat det här eller rösta på en diktatur.

Problemet är ju att stora delar av dessa s.k flyktingar ljuger för att få stanna här. Pass som försvinner och så har man inte en jävla aning om vad det är för människa man har att göra med. Jag kan tycka att alla de invandrare som kommit hit utan att kunna styrka sin identitet ska skickad ut ur landet. Vill de inte uppge var de kommer från så släpper vi av dom på en flotte på internationellt vatten. Vill inte deras hemländer ta emot dom hamnar de på flotten med.
Senast redigerad av Jemi0052 2023-10-12 kl. 09:51.
Citera
2023-10-12, 10:17
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Problemet är ju att stora delar av dessa s.k flyktingar ljuger för att få stanna här. Pass som försvinner och så har man inte en jävla aning om vad det är för människa man har att göra med. Jag kan tycka att alla de invandrare som kommit hit utan att kunna styrka sin identitet ska skickad ut ur landet. Vill de inte uppge var de kommer från så släpper vi av dom på en flotte på internationellt vatten. Vill inte deras hemländer ta emot dom hamnar de på flotten med.

Ska man komma med förslag som du gör nu kanske kan man vara lite mer realistisk. Du vet bättre än någon annan att det där är omöjligt. Mot alla internationella lagar osv. Du kan ju lika gärna skjuta dem. Nackskott.

- Vi föreslår att alla som ljuger blir avrättade.

Istället kan man neka alla som man misstänker ljuger.
Det är systemet där är fel på, inte individen som kommer hit. Det har Åkesson själv påpekat.
Citera
2023-10-12, 10:38
Medlem
TheSamePersons avatar
Jag kan tyvärr inte svara alla och inte ens läsa alla som svarat mig men snabbt kan jag säga att ansvaret ligger på både invandrare och svenskar för att detta ska gå. Jag dock har väldigt svårt att tro att någon av dessa två grupper kommer att anstränga sig för att någonting ska hända. Jimmie tycker att det finns en enkel lösning till detta och det är att dra in alla medborgarskap. Det kan man tycka.

Jag håller med honom om att man måste prata svenska, och om jag tar mig själv som exempel så kanske kan jag lika mycket om Sverige som Jimmie själv, men att jag skulle anamma svenska värderingar är lite för mycket begärt. Det går inte att be någon anamma värderingar som man inte är bekväm med. Om man menar med värderingar att jobba hårt och göra rätt för sig då är jag absolut med men om man förväntar sig att vi invandrare ska börja tycka att bögeri är ok om vi vill bo i Sverige så kommer det tyvärr aldrig hända. Många återvänder ju redan och så som jag ser på det kommer allt fler lämna de kommande åren. Kanske står Sverige om 20 år utan invandrare och då kommer SD att behöva hitta nya problem.
Citera
2023-10-12, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontwannadie
Du vet väl att Dr. Inte alltid betyder läkare?

Ja, och? Poängen är att folk har hänvisat till honom som kunnig inom vaccin för att de trott att "Dr" står för "läkare". Om hans titel inte är inom den disciplinen så är han inte en pålitlig källa för information om hur vaccin påverkar den mänskliga fysiologin, eller hur?

Jag fattar att 90% av flashbackarna ä autister, men ni kan väl försöka läsa mellan raderna ibland?

Poängen här är att TS har startat en tråd baserat på ett uttalande från en dålig komiker och påstått att komikern är forskare, vilket han inte är. Och vet ni varför Elon Musk anställer genier till att göra allt det vetenskapliga och teknologiska istället för att han gör något av det själv? Jo, för att han inte vet mer om dessa discipliner än den genomsnittlige flashbackaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in