2023-10-12, 06:49
Medlem
[quote=Mumsbulle|86033231]Det är nog snarare Johanna som fått råd av pappa och framförallt Clea, hennes räddande ängel, som fick henne att inte känna sig så ensam och övergiven...
Clea som skulle fixa ut henne om hon övade in rätt svar.

Johanna blev chockad och behövde klura ut vad hon skulle säga om Majas svek, den brutna "överrenskommelsen", dvs Johanna hade sagt till Maja att knipa käft, så skulle Toves kropp aldrig hittas och hon skulle vara lika försvunnen/borta som Mattias Borg.
Johanna var säker på att Tove blivit "kremerad" och hade hon inte häktats, hade hon kunnat fortsätta operation elda på kroppen, tills den var borta.
Hon gillar att leka med elden, Johanna utan Leshem Jansson.[/QUOTE

Och vad får dig att tro att Majas pappa inte skulle kunnat påverka henne?
Vad jag vet så har J pappa hållt sig ifrån media och haft så pass mycket vett att flytta fr Vetlanda
Du får tro att Maja sov och varken såg eller hörde någonting men jag tror inte på hennes sovschema
1.a sovtid ca 15-max 20 min
02.19 toabesök
2.a sovtid ca 8 min
02.33 toabesök.
Känns inte trovärdigt
Senast redigerad av Anedin 2023-10-12 kl. 06:51.
Citera
2023-10-12, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
J får livstid för mord och grovt gravfridsbrott.
M får 10-12 år för medhjälp till mord och till gravfridsbrott av normalgraden, då hon inte deltog i eldandet av kroppen.
Hoppas du har rätt!

Jag själv vågar inte gissa
Tror att det kan bli hur som
Senast redigerad av Anedin 2023-10-12 kl. 06:59.
Citera
2023-10-12, 07:10
Medlem
Börjar dom 8:30 idag eller?
Citera
2023-10-12, 07:20
Medlem
Att Maja ljuger även i sista förhöret trodde jag nästan alla begrep. Men här är ett exempel på att hon inte ens då fått ordning på sin story.

Hon säger till Johanna att hon är hungrig och behöver äta något, varpå J bestämmer sig för att åka till McD för att köpa hamburgare till Maja. Men hon kommer tillbaks efter att ha träffat grannen i trapphuset och lämnar då nycklar och sina bilnycklar.

Det vet vi ju är felaktigt. Hon gick tillbaks för att hämta sin mobil så hon kunde betala för burgaren som hon inte hade med sig i första skedet.
Citera
2023-10-12, 07:22
Medlem
Citat:
Maja hade flera riktiga vänner på Kombackgymnasiet, men hon valde JJ. Bränder och skadegörelser. Spännande som tusan. Visst.

Fest dans och musik varenda helg. Plus en dragning mot gangster rapp och dito kläder, även i HovRätten.

Om M släpps ut är jag ganska övertygad om att hon kommer söka sig till såna kretsar.
Ja precis
Maja drogs till gangserkulturen och troligtvis kan det bero på att hon är uppfostrad
i en pingströrelsefamilj som hon kände sig låst i
Gillberg är ju van att försvara gängkriminella så han som vissa här använder sig av
offerkortet
Citera
2023-10-12, 07:33
Medlem
Gold94s avatar
Sista rättegångsdagen, nu håller vi alla fingrarna och alla tår för att det blir livstid för båda mördarna! 😕
Citera
2023-10-12, 07:39
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEVQ06/mordet-pa-tove-rattegangen-sista-dagen

”Felskrivningen” som kan förändra allt i Tove-rättegången"

Nu hoppas vi att hovrätten inte gör bort sig som tingsrätten
Citera
2023-10-12, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att Maja ljuger även i sista förhöret trodde jag nästan alla begrep. Men här är ett exempel på att hon inte ens då fått ordning på sin story.

Hon säger till Johanna att hon är hungrig och behöver äta något, varpå J bestämmer sig för att åka till McD för att köpa hamburgare till Maja. Men hon kommer tillbaks efter att ha träffat grannen i trapphuset och lämnar då nycklar och sina bilnycklar.

Det vet vi ju är felaktigt. Hon gick tillbaks för att hämta sin mobil så hon kunde betala för burgaren som hon inte hade med sig i första skedet.

Bra koll där
Men det är ingen som ifrågasätter Majas lögner
Varför?

Jag tänkte på nycklarna där
behövde inte J de för att komma in i porten efter donkenbesöket?
Citera
2023-10-12, 07:48
Avslutad
Citat:
Maja hade flera riktiga vänner på Kombackgymnasiet, men hon valde JJ. Bränder och skadegörelser. Spännande som tusan. Visst.

Fest dans och musik varenda helg. Plus en dragning mot gangster rapp och dito kläder, även i HovRätten.

Om M släpps ut är jag ganska övertygad om att hon kommer söka sig till såna kretsar.
Det är en skev bild som media målat upp.

Johannas väna utseende med blus, små tofsar, stickad kofta och kostymbyxor, lilla väna flickan...inte kan väl hon vara en manipulativ mördare? Som kollar porr och dödar sin fiende...
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-10-12 kl. 08:44.
Citera
2023-10-12, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Börjar dom 8:30 idag eller?
Ja det Stämmer
Citera
2023-10-12, 07:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shaitan666
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEVQ06/mordet-pa-tove-rattegangen-sista-dagen

”Felskrivningen” som kan förändra allt i Tove-rättegången"

Nu hoppas vi att hovrätten inte gör bort sig som tingsrätten
Gillberg kommer yrka på att Maja försätts på fri fot direkt efter att förhandlingarna avslutas idag
Citera
2023-10-12, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Sista rättegångsdagen, nu håller vi alla fingrarna och alla tår för att det blir livstid för båda mördarna! 😕
Måtte de åka in på livstid båda två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in