2023-09-09, 17:57
Medlem
Den här videon är ca 20 minuter lång. Detta är en kort presentation från EU-parlamentet.
https://www.youtube.com/watch?v=mfLycFHBsro
Angående talaren
Citat:
Over the past two decades, my company – M·CAM – has been monitoring possible violations of the 1925 Protocol for the Prohibition of the Use in War of Asphyxiating, Poisonous, or other Gases, and of Bacteriological Methods of Warfare (the Geneva Protocol) 1972 Convention on the Prohibition of the Development, Production, and Stockpiling of
Bacteriological and Toxin Weapons and Their Destruction (the BTWC)

Jag lägger ett utdrag från dokument tillhörande presentationen i en spoiler under + utdraget nedan.

Citat:
https://www.davidmartin.world/wp-content/uploads/2021/01/The_Fauci_COVID-19_Dossier.pdf

Detta bekräftar också vad ni diskuterar just nu i tråden men adderar en riktigt skrämmande dimension till detta.
Citera
2023-09-09, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desiderius
Tack detsamma, jag hade faktiskt uppskattat om du utvecklar ditt perspektiv lite. Vad exakt i teknikerna kring SASRS och MERS senaste åren är det som ger dig din konfidens i att de varit på rätt väg. Jag har läst för lite artiklar i just det området, så här får man gå på hörsägen att vaccinen har suttit fast i att komma förbi steget med djurförsök då man just haft problem med effektiviteten (som vi också ser i covid vaccinen) och vissa biverkningar. Om du har kunskap och det kanske finns ett par nykelpek som kan leda en på rätt väg så läser jag mer än gärna, jag har bara inte haft tid att börja scanna området från scratch. Tekniken som sådan är ju dock uppenbart väldigt lovande, teorin bakom den är idealisk för både snabb framställan och distribuering (då det enda som behövs är att skicka en digital kod för produktion). Men det finns väldigt många saker som skulle behöva utvecklas och framförallt skulle det behövas ordentliga populationsstudier. Nu har man vaccinerat typ halva jordens befolkning och haft världens mest unika läge att göra massiva genomtänkta studier. Trots detta finns nästan inga sådana. Det bästa vi har är israelstudien, den är visserligen bra. Men fatta hur mycket gratis forskning man skulle ha fått om man bara följde upp ett tusental patienter som vaccinerades och jämförde dessa med de som valt att avstå.

Jag har inte satt mig in mer än att jag är utbildad i ämnet och jobbar till vardags med just analys och statistik inom bioteknik. Jag har följt med och synat de pek som påstås bevisa ditten och datten. Än så länge så finns ytterst få studier som uppnår någon form av statistiskt värde och inget av dessa visar på särskilt bra data för vaccinet. Eller ja, bortsett från effekt på dödsfall och sjukhusinläggningar hos riskgrupper vilket normalt är den grupp som erbjuds vaccin. Jag känner ingen i dagens läge som är vaccinerad och inte har haft covid. Det var ju faktiskt något som utlovades i början att man skulle vara skyddad nästan 100% lovade man, det har ju visat sig vara helt osant och något som man i efterhand ganska lätt kunde se på den högst begränsade data som Pfizer klämde ur sig innan man avslutade studien.

Utöver det har man lovat att det hjälper mot smittspridning (det är dock inget som Pfizer själva påstod utan verkar har uppstått men absolut inte motarbetats av dem), att det skyddar andra. Något som är ganska intressant är ju att vaccin aldrig designats eller har getts till individer förut pga den effekten. Vi har absolut i ett par scenarion fortsatt att vaccinera med vaccin som bevisligen fungerar. Men syftet när det utvecklades har alltid varit att skydda individen som tar vaccinet så att denne inte behöver oroa sig och inte för att skydda andra, det är liksom en bieffekt. Här har man istället trots högst begränsad effekt på individ (som inte riskerade att hamna på sjukhus eller dö) används argumentet att du skyddar andra i utpressningssyfte, för upprättandet av vaccinpass och smutskastning av seriösa forskare som motsätter sig galenskaperna. För att vara baserat på nästan ingen data och där den lilla data som finns har extremt lågt statistiskt värde, så är det omänskligt ( i mitt perspektiv ett brott mot mänskligheten) hur man använt detta. Senare studier visar dessutom hur felaktiga de initiala studierna visade sig vara. Trots detta får Pfizer fortsatt lansera boosters, den senaste omgången tror jag att man inte ens gjorde försök, men tidigare har man alltså fått tillstånd för boosters baserat på endast en studie. Att boostern ger en förhöjd nivå av mätbara antikroppar i blodet. Om du har utbildning i ämnet (framförallt om du läst immunologi) så måste du ju gråta inombords över hur ofantligt genomruttet det är.

Här finns en video som går igenom den senaste boosteromgången. Vinay Prasad är en väldigt stor förespråkare av vaccinet och är inte alls lika negativ som jag. Anledningen till att jag följer honom är för att han använder och förstår data och statistik därför kan jag lyssna på en video utan att själv behöva granska varenda detalj han pratar om. https://www.youtube.com/watch?v=D4NqsU-Dk9A&t=243s Det finns en bra katalog med videor från honom. Tyvärr har han inte i detalj granskat den data som Pfizer har publicerat (om jag inte missat något).
Du skriver väldigt mycket men dina slutsatser visar att du själv har luckor i statistik tyvärr. Börja med att förstå att i princip all statistik som förs utanför en riktig randomiserad placebo kontrollerad klinisk studie inte är användbart för att göra dra defenitiva slutsatser. Du vet ej därmed hur bra effekt vaccinet har haft.
Senast redigerad av nightwolfer 2023-09-09 kl. 18:37.
Citera
2023-09-10, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightwolfer
Du skriver väldigt mycket men dina slutsatser visar att du själv har luckor i statistik tyvärr. Börja med att förstå att i princip all statistik som förs utanför en riktig randomiserad placebo kontrollerad klinisk studie inte är användbart för att göra dra defenitiva slutsatser. Du vet ej därmed hur bra effekt vaccinet har haft.

Jag är givetvis medveten om det. Jag antar att du syftar på att jag mitt ordval populationsstudier som det som skulle behövas för bättre statistik. Slarvigt utifrån ett statistiskt perspektiv, men tillräckligt för poängen i texten. Om du vill diskutera statistik i detalj kan vi göra det. Du kan börja med att ge din analys på Pfizers publicerade data (som fortfarande inte är "rå data") studie.
Citera
2023-09-10, 16:35
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Den här videon är ca 20 minuter lång. Detta är en kort presentation från EU-parlamentet.
https://www.youtube.com/watch?v=mfLycFHBsro
Angående talaren

Jag lägger ett utdrag från dokument tillhörande presentationen i en spoiler under + utdraget nedan.

Detta bekräftar också vad ni diskuterar just nu i tråden men adderar en riktigt skrämmande dimension till detta.
Dr David E. Martin PhD - Covid Summit - European Union Parliament May 2023
https://rumble.com/v2ncp8w-dr-david-e.-martin-phd-covid-summit-european-union-parliament-may-2023.html

En extremt informativ video, men den du länkar till saknar tyvärr videopresentationen som åtföljer talet. Länken ovan är till Dr. Martins tal i Europa parlamentet med videopresentationen i hög kvalitet som går att slå på i spelaren.
Citera
2023-09-29, 10:29
Medlem
167-steg-kvars avatar
mRNA-vaccinens eventuella biverkningar. Bör vi ifrågasätta fortsatt vaccination?

Ja, naturligtvis.

Nya vetenskapliga uppgifter tyder på att Covid-19-vaccinerna inte har räddat liv, utan i stället lett till 17 miljoner dödsfall i 17 länder på södra halvklotet. Det skriver Epoch Times som kommenterar en ny studie. NewsVoice sammanfattar.

En ny vetenskaplig studie visar att dödligheten i ett stort antal länder har ökat och funnit att covid-19-vacciner inte hade någon positiv effekt för att minska dödligheten. Forskarna fann istället toppar i dödligheten, särskilt bland den äldre befolkningen när covidvaccinerna togs i bruk. Den ökade dödligheten sammanföll med lanseringen av tredje och fjärde booster-dosen.

Studien på massvaccinantion mot covid publicerades i Correlation Research in the Public Interest (pdf).

Forskarna såg en genomsnittlig dödlighet motsvarande 17 miljoner covid-19-vaccinrelaterade dödsfall i världen baserat på 13,25 miljarder injektioner.

Sammanfattningsvis erhölls 1 dödsfall per 470 personer under kortare period än 3 år. Samtidigt minskade inte antalet dödsfall genom massvaccinationerna i länderna.

[...]
https://newsvoice.se/2023/09/massvaccinantion-covid-17-miljoner-dodsfall/
Citera
2023-10-03, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Inget läkemedel är helt riskfritt och det kommer man inte ifrån, men gemensamt för alla godkända läkemedel är att nyttan bedömts överväga risken. När det kommer till dom olika covid 19-vaccinerna finns risk att drabbas av biverkningar, men risken att fara illa av en covid 19-infektion är betydligt större. Med vaccin har vi lyckats eliminera och kraftigt reducera flertalet sjukdomar i samhället. Jag känner inte en person som haft mässling trots ett R-tal på ungefär 15, och det har vi den breda vaccinationstäckningen av MPR att tacka för. Tidigare vaccinmetoder tillämpar försvagat eller avdödat virus, medan mRNA endast är "receptet" på visst viralt material. Våra egna celler tillverkar ett ofarligt viralt material, immunförsvaret lär sig känna igen materialet och kan därmed ge immunrespons vid en riktig viral infektion av patogenen. Eftersom mRNA i sig bryts ned kommer det heller inte nå cellkärnan och därmed inte påverka DNA som ibland påstås. I mina ögon är det en väldigt bra form av vaccination.

Samma upprepad propaganda om och om igen. För relativt unga, friska utan näringsbrist så är covid nästintill ofarligt. Dom flesta som åker på svår covid och longcovid är söndervaccinerade. Enligt statistik så är risken mycket större att störta i flygplan än att dö av covid om du är under 50, typ. Den är extremt minimal eller snarare mer eller mindre nonexistent då det är så pass låg risk.

Naturlig immunitet är mycket mer effektivt samt så finns mycket säkrare mer effektiva alternativ till vaccinerna om man vill öka sitt immunförsvar t.ex.

Känner ingen som skadats av covid, inte ens icke vaccinerade gamlingar i riskzonen på grund av hälsoskäl. Känner däremot folk som åkt på vaccinbiverkningar, även seriösa sådana, och i mer sällsynta fall har det lett till döden.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2023-10-03 kl. 15:51.
Citera
2023-10-06, 12:13
Medlem
167-steg-kvars avatar
Överideologin och religionen att covid-19 vaccinerna fungerar som tillverkarna och många länders olika folkhälsomyndigheter påstår, får allt svårare kunna dölja verkligheten och upprätthålla rådande narrativ.
Detta kan inga nobelpris världen ändra på.

Nedanstående länk, en dagsaktuell intervju (25 min) med onkologen Dr. William Makis.

https://rumble.com/v3n1rxs-october-4-2023.html
Citera
2023-10-06, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Överideologin och religionen att covid-19 vaccinerna fungerar som tillverkarna och många länders olika folkhälsomyndigheter påstår, får allt svårare kunna dölja verkligheten och upprätthålla rådande narrativ.
Detta kan inga nobelpris världen ändra på.

Nedanstående länk, en dagsaktuell intervju (25 min) med onkologen Dr. William Makis.

https://rumble.com/v3n1rxs-october-4-2023.html
Vad är meningen med att länka till en antivaxxer som bevisligen har spridit massor av fake news ang covid och vaccinen?

Det är enkelt att googla "Dr. William Makis fake news".
Citera
2023-10-06, 13:11
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Vad är meningen med att länka till en antikvaxer som bevisligen har spridit massor av fake news ang covid och vaccinen?

Det är enkelt att googla "Dr. William Makis fake news".

Flashback är ett diskussionsforum, där åsikter, tankar, olika synpunkter och perspektiv kan brytas, stötas och blötas mot varandra.

Dina starkaste argument är alltså "antikvaxer" och "fake news"

Hade du haft några som helst valida argument komma med, så hade du och andra vetenskapsförnekare givetvis kunnat vederlägga alla dessa "antivaxers", medelst vetenskapliga studier och artiklar, och inte varit sena med att posta dem heller, gång, på gång, på gång. Men uppenbarligen kan inte ni vetenskapsförnekare göra just detta.

Att ni allehanda troll, betalda eller ej, är fullständigt renons på just dessa valida och vetenskapliga argument, säger ju en hel del.

Vissa tror på tomtar, brinnande buskar eller stubbar i skogen, vissa andra tror på covid-19 vacciner. Att du "tror", gör det inte till mer sant ändå. Det hela är vad det är, en åsikt och en tro, och detta har ingenting med vetenskapliga fakta att göra.

Det är inte bara cyniskt vilja vilseleda människor ta dessa experimentella och uppenbart farliga substanser som "covid-19 vaccinerna" är. Det är ondskefullt på ett plan och en nivå, som inte faller in under ramen för denna diskussion.
Citera
2023-10-06, 15:10
Medlem
167-steg-kvars avatar
Så här frågar sig Läkarupproret på X (fd Twitter).

De som fått två doser av Pfizers eller Modernas mRNA-vaccin mot covid-19 men saknar symtom på hjärtmuskelinflammation har betydligt högre nivåer av det glukosliknande ämnet FDG i hjärtat, vilket indikerar hjärtinflammation, enligt en nyligen publicerad japansk studie.

Detta är en sensation, och en ytterst tragisk sådan. Det är således inte bara de som har konstaterad hjärtmuskelinflammation som har hjärtpåverkan. Flera andra studier tyder på att dessa inflammationstillstånd är allvarligare efter covidvaccination än vanlig hjärtmuskelinflammation. Sjukdom och död av dessa gift kommer alltså sannolikt att pågå i åtskilliga decennier och för miljontals människor.

Studien publicerades 19 september, så vi anser frågan befogad om ledamöterna i Nobelpriskommittén verkligen är läskunniga, eftersom de efter publiceringen av dessa förödande rön tilldelade Nobelpriset i medicin till de två forskare som gjorde det möjligt att injicera de dödliga covidvaccinen i människa. Detta är kanske en ännu större skandal än när Nobelprisets 1949 tilldelades mannen som uppfunnit lobotomi som behandlingsmetod.
https://twitter.com/lakaruppropet1/status/1710235306174083548
Japanska studien: https://pubs.rsna.org/doi/10.1148/radiol.230743

Sjukdom och död jämte infertilitet, är vad dessa så kallade covid-19 vacciner för med sig. Ett mänskligt lidande, som ännu ingen sett botten på. Det finns idag väldigt mycket, som tyder på, att hela denna pandemicirkus, med de så kallade vaccinerna, i förväg var planerad. Det hela blir så pass bisarrt ondskefullt, att de allra flesta har svårt kunna överblicka förstå, den större bilden av helheten.
Citera
2023-10-06, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Flashback är ett diskussionsforum, där åsikter, tankar, olika synpunkter och perspektiv kan brytas, stötas och blötas mot varandra.

Dina starkaste argument är alltså "antikvaxer" och "fake news"

Hade du haft några som helst valida argument komma med, så hade du och andra vetenskapsförnekare givetvis kunnat vederlägga alla dessa "antivaxers", medelst vetenskapliga studier och artiklar, och inte varit sena med att posta dem heller, gång, på gång, på gång. Men uppenbarligen kan inte ni vetenskapsförnekare göra just detta.

Att ni allehanda troll, betalda eller ej, är fullständigt renons på just dessa valida och vetenskapliga argument, säger ju en hel del.

Vissa tror på tomtar, brinnande buskar eller stubbar i skogen, vissa andra tror på covid-19 vacciner. Att du "tror", gör det inte till mer sant ändå. Det hela är vad det är, en åsikt och en tro, och detta har ingenting med vetenskapliga fakta att göra.

Det är inte bara cyniskt vilja vilseleda människor ta dessa experimentella och uppenbart farliga substanser som "covid-19 vaccinerna" är. Det är ondskefullt på ett plan och en nivå, som inte faller in under ramen för denna diskussion.
Ja exakt. Behövs några fler argument? Han är en fd läkare som bevisligen sprider lögner. Varför ska man lyssna på honom?

Han har t.ex. startat och spridit lögnen om att 80 unga Kanadensiska läkare dog efter att ha tagit 3:e och 4:e vaccindosen. Fast INGET dödsfall har kunnat kopplats till vaccinen. Några hade redan cancer. Några dog i andra sjukdomar. Några dog i bilolyckor. Någon drunknade. Någon dog under bergsklättring. Flera dog innan vaccinet hade rullats ut. Många var 55+. Han ljuger.

Här är ett annat exempel när han misstolkar en Belgisk studie och ljuger om den sk "turbocancern".
https://www.vrt.be/vrtnws/en/2023/08/01/belgian-study-on-coronavirus-goes-viral-due-to-completely-wrong/

Så är det ju alltid när någon antivaxxer ska länka till "den ytterst prominenta och respekterade Dr. bla bla" på någon skräpsite som epochtimes, chlidrenshealthdefense eller dyligt. När man sen googlar personen i fråga så visar det sig alltid vara någon pensionerad tjomme med en lång historia av lögner bakom sig.
Citera
2023-10-12, 06:49
Medlem
Läsare av Vestmanlands Läns Tidning VLT satte nog morgonkaffet i halsen förra veckan när de kunde läsa att mRNA-vaccinens eventuella biverkningar innefattar autoimmuna sjukdomar, hjärtkärlsjukdomar, cancer och död. Kan nog få en och annan att ifrågasätta fortsatt vaccination.

https://www.vlt.se/2023-10-06/beror-overdodligheten-pa-covid-vaccineringen
Citat:
massvaccineringen med mRNA-vaccin är en allt större kandidat till den generella trenden gällande överdödlighet. Under våren och sommaren har det nämligen kommit ett antal mycket välgjorda vetenskapliga artiklar som samstämmigt visar att vaccinering med mRNA vaccin kan leda till allt från ”long covid” till ökad risk för autoimmuna sjukdomar, hjärtkärlsjukdomar och cancer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in