2023-10-11, 16:42
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Propaganda avdelningen på Dumpen är flitiga idag också.

Beklämmande att man utan skam försöker ta cred från polisen pga att några uthängda är under utredning för brott som ej har någon relevans till Dumpen. Är inte så att Polisen har dessa under bevakning/uppsikt innan, eller?

Bara för att vissa i tråden upprepar samma lögn ihärdigt, betyder det inte att den är sanningsenlig.

200k följare på Facebook. Blow me.

200k i Swish/månad. Blow me.
Snart 300 gäddor vs 200 000 människor. Blow me.
Har du sett gäddorna på Dumpens hemsida?
Förnekandenivån är som högst hos dig och jag tror inte du förmildrar dina oönskade tankar längre.
Citera
2023-10-11, 17:00
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
På senare tid kommer många från QX, där kan du inte skapa som 14, tror det är 16 för att skapa, men kan då inte skriva med en vuxen. Så redan alla från QX är bevis, och de är så många att jag inte kan länka. Att kolla efter själv är ett bättre alternativ.

Spelar det någon roll?
Till mig (och förmodligen alla andra) skriver dom redan i första meddelandet att dom är 14
Citera
2023-10-11, 19:53
Medlem
paskharens avatar
Hur ser deras affärsmodell ut? Får fiskarna (eller trålarna) en summa vid varje fångst? Kan tänka mig att det är något sådant, svårt att se att någon utsätter sig frivilligt och gratis med tanke på alla dp etc.
Citera
2023-10-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Hur ser deras affärsmodell ut? Får fiskarna (eller trålarna) en summa vid varje fångst? Kan tänka mig att det är något sådant, svårt att se att någon utsätter sig frivilligt och gratis med tanke på alla dp etc.

Nej fiskarna är konsulter utan ersättning. Sara har fin inkomst som sagt men inte fan delar hon med sig, glöm det. Nån medarbetare skulle tydligen få lön men vettefan om det verkligen är sant. Fiskarna håller hårt i sina day time-jobs. Provision var ingen tokig idé. Kontoret 9-17, vardagsbestyr sen ligga i sängen och spela fjortis med nån snuskgubbe. Fin insats men du får inte en spänn för det. Funderade på att söka men med tanke på den dåliga lönen så....
Citera
2023-10-11, 20:24
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Nej fiskarna är konsulter utan ersättning. Sara har fin inkomst som sagt men inte fan delar hon med sig, glöm det. Nån medarbetare skulle tydligen få lön men vettefan om det verkligen är sant. Fiskarna håller hårt i sina day time-jobs. Provision var ingen tokig idé. Kontoret 9-17, vardagsbestyr sen ligga i sängen och spela fjortis med nån snuskgubbe. Fin insats men du får inte en spänn för det. Funderade på att söka men med tanke på den dåliga lönen så....

Det var det absolut sjukaste jag hört. Sitter dom och utsätter sig själva för detta för att göda tjackhoran. Fifan detta tar slavarbete till nya höjder.

Antagligen är fiskarna duktigt perveterade själva så kan dom få utlopp för sina böjelser på ett "accepterat" sätt. Ungefär som en kirurg som får skära och snitta i folk samtidigt som det anses vara socialt accepterat. Eller gynekolog är väl ett bättre exempel.
Citera
2023-10-11, 20:59
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Spelar det någon roll?
Till mig (och förmodligen alla andra) skriver dom redan i första meddelandet att dom är 14
Nej för de som är ute för att gripa svaga individer och inte i första hand de som är beredda att begå brott, för dem spelar det ingen roll. En sorts byfånementalitet, att behöva någon att klanka ner på.
Citera
2023-10-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Det var det absolut sjukaste jag hört. Sitter dom och utsätter sig själva för detta för att göda tjackhoran. Fifan detta tar slavarbete till nya höjder.

Antagligen är fiskarna duktigt perveterade själva så kan dom få utlopp för sina böjelser på ett "accepterat" sätt. Ungefär som en kirurg som får skära och snitta i folk samtidigt som det anses vara socialt accepterat. Eller gynekolog är väl ett bättre exempel.

Sara sållar bland fiskarna så dom aktuella borde vara the finest bland underhuggarna som hon radar upp. Var väl nån jävel i början som försökte ta sig in den vägen men Sara kom på honom. Volontärjobb, Dumpen och välgörenhet går hand i hand men man kan inte leva på det.

Man har aldrig hört talas om att Patrik fiskat, Skitgörat överlåter han på andra. Inte fan vill jag ha kukbilder i extraluren i sängen varje kväll och inte ens få betalt. Det kanske finns fördelar med att jobba gratis åt Dumpen men har lite svårt att se dessa just nu.
Citera
2023-10-11, 21:29
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Sara sållar bland fiskarna så dom aktuella borde vara the finest bland underhuggarna som hon radar upp. Var väl nån jävel i början som försökte ta sig in den vägen men Sara kom på honom. Volontärjobb, Dumpen och välgörenhet går hand i hand men man kan inte leva på det.

Man har aldrig hört talas om att Patrik fiskat, Skitgörat överlåter han på andra. Inte fan vill jag ha kukbilder i extraluren i sängen varje kväll och inte ens få betalt. Det kanske finns fördelar med att jobba gratis åt Dumpen men har lite svårt att se dessa just nu.
Skitgörat är alltså att ligga hemma i tv-soffan och chatta sporadiskt med äckliga gubbar? Inte att åka land och rike runt för att konfrontera dessa äckel?
Citera
2023-10-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Skitgörat är alltså att ligga hemma i tv-soffan och chatta sporadiskt med äckliga gubbar? Inte att åka land och rike runt för att konfrontera dessa äckel?

Absolut åka Range Rover, bo på lyxhotell mm ger mer royalties än att ligga i sängen och titta på kukar varje kväll. Båda måste göras iofs men man vet nog vilket man skulle välja. Fasiken så mycket hellre att gå på Spy bar, bo på hotell Birger Jarl än att hålla upp ett par tanttrosor för att snuskgubben kräver det. Patrik verkar föredra det förstnämnda.
Citera
2023-10-11, 21:43
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Sara sållar bland fiskarna så dom aktuella borde vara the finest bland underhuggarna som hon radar upp.
Så Dumpen rekryterar inte via Russell Reynolds Associates och ingen MBA från ett elituniversitet krävs? Jag är mållös.

Är det livets hårda skola som gäller, kan funka det med, bara att glida in på det lokala härbärget och hitta volontärer.

Dom får ett unikt skill-set. Skriva Dumpen på sitt curriculum vitae måste få potentiella arbetsgivare exalterade.

CFO får en ny innebörd. Chief Fishing Officer
Senast redigerad av whack-a-mole 2023-10-11 kl. 21:46.
Citera
2023-10-11, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Så Dumpen rekryterar inte via Russell Reynolds Associates och ingen MBA från ett elituniversitet krävs? Jag är mållös.

Är det livets hårda skola som gäller, kan funka det med, bara att glida in på det lokala härbärget och hitta volontärer.

Dom får ett unikt skill-set. Skriva Dumpen på sitt curriculum vitae måste få potentiella arbetsgivare exalterade.

CFO får en ny innebörd. Chief Fishing Officer

Snart kanske dom rekryterar fiskare inne i Volvo-fabriken på Hisingen och Volvo sponsrar Dumpen med en ny el-Volvo att använda på sina resor. Marknadsföring och win win. 🐸
Citera
2023-10-11, 22:01
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Nej för de som är ute för att gripa svaga individer och inte i första hand de som är beredda att begå brott, för dem spelar det ingen roll. En sorts byfånementalitet, att behöva någon att klanka ner på.

Det spelar ingen roll hur svaga dom än må va
Kan dom inte ta sitt vuxna ansvar att säga nej så ska dom söka hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in