2023-10-10, 22:06
Medlem
Överallt där avskräden till människor hyllar attacken på Israel ser man människor som håller upp bilder på hakkors i mobilerna.

Tänk att terroristerna nu är nazister också. Hela vänsterrörelsen måste vara helt förvirrade.
Senast redigerad av Granhammar 2023-10-10 kl. 22:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag menar att Israel kan ha vetat om att en attack var förestående och valt att inte agera.

Att tro att Israel skulle ha vetat om Hamasattacken utan att stoppa den är så befängt att man inte orkar bemöta det. Precis som med konspirationsteorierna om att "USA visste om 9/11 i förväg". Inget någorlunda normalt land agerar på så vis. Särskilt inte Israel som är vana att slåss för sin existens.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det cirkulerar en film som påstås visa att IDF inte tar några fångar just nu. https://x.com/markito0171/status/1711820250163867989 Och ett uttalande från Israels regering. https://t.me/Donbas_Operativniy/58635

Ett accelererande våld och hat som kommer uppsluka allt medmänskligt, de kommer att sjunka allt djupare ned i mörkret.
"“We penetrated deeper and deeper into the heart of darkness.”" -Mörkrets hjärta av Joseph Conrad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Du verkar tro att det här är något slags dataspel och du har verkligen inte någon som helst koll på förhållandena i Libanon. Siffrorna jag redovisade är utan de ca en miljon syriska flyktingarna eftersom de som flyktingar inte ingår i befolkningsstatistiken, inte har rösträtt eller utgör underlag för maktfördelningen mellan muslimer, kristna och druser. Men du har onekligen fantasi, det måste man ge dig.

Nej, jag tror inte att det är ett dataspel, men jag har en realistisk uppfattning om vad som rör sig i den israeliska ledningens huvuden och i de breda folklagren. Den politiska ledningen och IDF:s talespersoner har gång efter annan de senaste dagarna understrukit att situationen är en helt annan nu. Netanyahu sa att Israel kommer att förändra Mellanöstern.

Dessa uttalanden syftar till att förbereda den egna befolkningen och omvärlden på att de miltära operationerna kommer att vara av en helt annan magnitud än tidigare och ha långt djärvare mål.
Citera
2023-10-10, 22:07
Medlem
Biden har gett Israel all stöd för att Israel ska rasera Gaza
Citera
Avstängd
Israels försvarsminister och jag har exakt samma syn på vilket slutmålet kommer att bli.

Utplåning av Gaza står för dörren. Detta borde Israel gjort för längesen. Nu är stunden kommen. Sinai öknen kommer att bli Gazabornas nästa adress..där återförenas de med IS. Karma.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vilken internationell rätt?
Detta är Hamas det handlar om.
Liksom med exempelvis Al Qaida och Daesh så finns det inga sådana regler.
De omfattas naturligtvis inte i någon som helst praktisk betydelse av någon internationell rätt.
De är laglösa och de skall avrättas.
Punkt på det,men fortsätt du snyfta om internationell rätt för dessa mördare.
Ingen bryr sig det minsta.

Vem snyftar om "internationell rätt för mördare", vi pratar om civila nu, det var det jag tog upp om du hade läst innan känslorna tog vid. Jag ifrågasatte om det verkligen kan stämma att Israel sagt att deras styrkor inte behöver stå till svars för något de gör framöver, vilket i så fall skulle kunna inkludera angrepp mot civila (och att de då är befriade från ansvar). Det var det jag tog upp, inte om Hamas.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det där är ju rätt allvarligt om det stämmer ordagrant, man säger i princip att de kan göra vad de vill även mot civila. Israel måste väl förhålla sig till internationell rätt som alla andra krigförande länder eller har de egna regler? Väldigt märkligt uttalande.
Väldigt provocerande för tex den iranska regimen.
Citera
2023-10-10, 22:08
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Men herrejävlar så barbariskt.
Inga hämningar. Som sagt: Israel vet att "världssamfundet" inte kommer röra ett finger. Det är onekligen ganska unikt.
Det är också den typen av propaganda Israel lever på. De vill ju ses som totalt psykopatiska monster, i rent avskräckningssyfte. Sen vet vi ju att de kan vara såna också, men oftare än vad man tror tvingas de lägga band på sig av mer mänskliga samarbetspartner.
Citera
2023-10-10, 22:09
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Kommer uppgifter på twitterX att Israel o Syrien bollar raketer mellan varandra just nu
hänvisa till dina källor istället idiot
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Biden:We must be crystal clear. We stand with Israel. Let me say again to any country, any organization, anyone thinking of taking advantage of this situation, I have one word. Don't.”
Annars blir det "konsekvenser av ett slag världen aldrig tidigare skådat", eller?

I och för sig sant att det finns goda förutsättningar för detta att balla ur med besked om fler ger sig in i leken.
Citera
Medlem
Till islamisterna, bla -DaRuDe- som försökte förneka att Hamas huggit halsen av barn här inne, ni kan inte gräva ner sanningen för att den inte passar er agenda.

Vidrig läsning!

Citat från artikeln:

"Flera av de soldater som guidar pressgruppen är luttrade vid krig. Men alla säger samma sak: Att det här är något annat, något mörkare, outgrundligare och obegripligt.
Vi befinner oss på en safari i dödsriket.

Soldaterna slogs i skärselden.

– Jag såg döda barn, kvinnor och ungdomar. De hade halshuggits, granater hade kastats in i barnkammare… Jag vet inte. Det är som om vi slogs mot onda djur. Jag har själv barn där hemma, säger soldaten Davidi Ben Zion, 37, och skakar på huvudet.

Han letar efter ord som inte verka räcka till:

– Det är sinnesjukt, säger han till slut."

Det är inte bara här inne som islamister visar sina rätta färger. Det finns alltså "svenskar" på våra gator som hyllar dessa vidriga ursäkter till människor. Även inom Vänsterpartiet har vi politiker som stöttar det här.

Det är dags för alla svenskar att våga stå upp för de judiska medborgare som finns i det här landet. Ingen sa någonting när de fördrevs ur Malmö, ingen tog deras rop på hjälp på allvar. Och nu befinner vi oss i en helt ny situation där vi är infiltrerade utav islamister som måste tryckas tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in