Citat:
Ursprungligen postat av
Pa.Forever
Väldigt tråkigt och helt otroligt att man inte kan bära /ha hemma en dyr fin klocka. Ni måste förstå hur jävla sjukt det låter för oss som bor i tex Usa!
Har alltid klocka på. Förra veckan min white gold submariner, och nu denna vecka har det blivit yellow gold day-date.
Exakt! Vi är verkligen välsignade här på andra sidan Atlanten. Har också alltid Rolex osv på mig. Inga konstigheter. Förutom när jag besöker Sverige eller Mexico, då kan klockan åka ner i byxfickan titt som tätt.
Har funderat på vad skillnaden är och det är nog till mångt och mycket bensinpriset. Här åker man bil överallt. Till gymmet, affären, restaurangerna, golfbanan osv. Och det är segregerat. Inga skummisar handlar på Whole foods då de inte har råd. Man kommer alltså inte ens i närheten av något slödder. Minns inte ens när jag såg en arab sist.
Men i Sverige sitter folk på tuben och bussar och trängs som zigenare med alla sorters människor. Och om det ovanpå det inte finns någon fungerande polis och man får inte ens ha pepparsprej på sig. Ja då blir det som det blir.