2023-10-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Verkligen objektiv Public service

Men det är väl inte så mycket att bråka om? Man kan väl förvänta sig att den ansvarige själv inser att hen inte bör arbeta för lokalradion och säger upp sig själv efter detta.

Det borde väl gå att räkna ut vem det är. Sååå många kan väl inte arbeta på P4 Sjuhärad och ha tillgång till kontot.
Citera
2023-10-09, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Det borde väl gå att räkna ut vem det är. Sååå många kan väl inte arbeta på P4 Sjuhärad och ha tillgång till kontot.

Nej, men rent personligen skiter jag i vem det är. Avgå bara! -Säg upp dig liksom..
Citera
2023-10-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Nej, men rent personligen skiter jag i vem det är. Avgå bara! -Säg upp dig liksom..

Men personen tycker sannolikt inte att hen gjort något fel. Så varför ska hen säga upp sig. Och de som arbetar på Public Service tycker nog att allt hen sagt är helt ok, det var bara fel att göra det via kontot. Så de kommer ju inte pressa hen till att säga upp sig heller.

Så därför bör man pressa dem att avskeda personen. För annars får den jobba kvar. Kanske ansvara för politik?
Citera
2023-10-09, 23:13
Medlem
Knappt man reagerar längre när "opartiska" SR i själva verket ägnar sig åt aktivism.
Citera
2023-10-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Men personen tycker sannolikt inte att hen gjort något fel. Så varför ska hen säga upp sig. Och de som arbetar på Public Service tycker nog att allt hen sagt är helt ok, det var bara fel att göra det via kontot. Så de kommer ju inte pressa hen till att säga upp sig heller.

Så därför bör man pressa dem att avskeda personen. För annars får den jobba kvar. Kanske ansvara för politik?

Ja självklart.

Jag menade mest att säger personen inte upp sig själv så säger det ju ganska mycket om den individens personliga mognad.
Citera
2023-10-09, 23:35
Medlem
DenungaSvenskens avatar
Skadeglädjen i mig njuter av faktumet att ridån faller ner, folk inser att det inte finns någon opartiskhet. Det framgår extra tydligt vid såna här tillfällen. Folk tar idag inte de statliga medier lika seriöst som de än gång i tiden gjorde.

Hoppas hon får sparken. Kommer troligtvis inte ske tyvärr, någon som vet vad personen heter? Kanske omnämnts tidigare i tråden.
Citera
2023-10-09, 23:42
Medlem
Även om jag personligen slutat lyssna, titta och läsa statsmedia sedan länge av liknande skäl, så kan jag ändå på nytt känna en sorg då denna händelse är ytterligare en spik i den kista som skulle vara vår gemensamma resurs. Det man kunde hålla i när det blåser. Som någon annan var inne på så byggs förtroende under lång tid, medan det raseras för lång tid
Citera
2023-10-10, 00:19
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Hej

Såg en post på X (twitter) om att en person skrivit något stöttande till Israel på Instagram och då blivit kontaktad och attackerad verbalt från P4 Sjuhärads officiella konto för sitt stöd till Israel. Mycket obehagligt.

Någon anställd hamas aktivist som råkat skriva från fel konto dvs jobbets istället för sin privata?

https://x.com/fawazzat/status/1711336342276264009?s=46

Vem är hamas aktivisten?
Bör personen få sparken?

Tyvärr är SR och SVT infiltrerade av vänstermänniskor och islamister. De är varken objektiva, och utgör inte heller ett snitt av oss medborgare. Det är mestadels extremister i form av vänstermänniskor, extrema klimathetsare och radikala islamister som jobbar som journalister på "Public Service" SR/SVT.
Citera
2023-10-10, 01:03
Medlem
Varför skriver ni "hon" när man inte vet vem det är som skrivit det?
Citera
2023-10-10, 02:09
Medlem
Det är välkänt att vänstermedier runt om i världen är partiska till Palestinas fördel. Det gäller faktiskt även i viss mån s.k. "judiskägd" media i USA.

Jag såg en debatt om det på SvT för ett par år sedan där de frågade någon journalist om det, som sa att palestinierna är den "svaga sidan" medan Israel är den starka, så därför har de sympati för palestinier oavsett vad de gör.

Har även läst att det bland journalister är i princip underförstått att man håller på palestinierna. Man ger liksom mer en human bild av deras lidande och undviker skriva att de vill utplåna Israel, och att detta är anledningen till att Israel har sina embargon och sin militär där. Det var relativt nyligen jag själv förstod det, eftersom Israels perspektiv aldrig kommer fram i medierna, medan palestinierna är bra på att sprida foton och klipp på något blodigt barn (ibland rent fejkade).

Och till sist får man ha i åtanke att PS har som mål att "spegla befolkningen" , vilket innebär att de i allt högre utsträckning anställer araber. Då kan man själv räkna ut var sympatierna ligger under fikat. (Jag utgår från att de fikar mycket på PS, vänstermänniskor älskar att fika)
Senast redigerad av grelin1999 2023-10-10 kl. 02:13.
Citera
2023-10-10, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Enkelt, det syns.
Citera
2023-10-10, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus

Jodå, hon är outad med namn på X.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in