2023-10-09, 21:49
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Rätt intelligent, de har ju precis renoverat stora delar av hallarna.

Vem äger mässan och vem betalar?
Citera
2023-10-09, 21:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Rätt intelligent, de har ju precis renoverat stora delar av hallarna.

Vem äger mässan och vem betalar?
I slutet av 2020 blev Stockholm stad ensam ägare till Stockholmsmässan efter att man köpt ut Stockholms Handelskammare som fram tills dess ägde en andel på 49,6 procent av den 114 000 kvadratmeter stora anläggningen.
Citera
2023-10-09, 22:01
Medlem
Imnshos avatar
Är det inte lika bra att man bygger favelor på platsen. Vi är ändå snart där.
Citera
2023-10-09, 22:06
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Toppen att Mässan ska rivas nu kommer de som bor i Örby få ta del av sin älskade mångkultur som de röstat för i många år.

För alla andra så undrar jag vilken bilväg man ska välja för att slippa risker bli utsatt för bilkapning, förlupna kulor om man som nu hamnar i köerna runt Örbykorset?
Citera
2023-10-09, 22:46
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Så fruktansvärt korkad idé. Hade varit bättre att göra om lokalerna till en galleria.

Problemet är att det inte kommer att gå bygga bostäder kommersiellt av den enkla anledningen att skiten står på en gammal sjöängsbotten. Bygger man höghus så kommer det bli problem, för att marken kommer sjunka med tiden.

Men korrekt dränage fixar väl all lerbotten vad jag fattat? Varenda video jag ser av leriga, eller träskmark blir fasta och nästan för fasta när man väl lagt rör under marken som leder bort vattnet.... Fast det krävs ju att det hålls efter och risken kommer alltid finnas kvar men eh.. såatte
Citera
2023-10-09, 22:50
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Men korrekt dränage fixar väl all lerbotten vad jag fattat? Varenda video jag ser av leriga, eller träskmark blir fasta och nästan för fasta när man väl lagt rör under marken som leder bort vattnet.... Fast det krävs ju att det hålls efter och risken kommer alltid finnas kvar men eh.. såatte

Och mitt emot mässan så finns en "stadsdel" med ensamkommande Hamaz och andra intressanta boende. Hoppas Sthlm stad går ut med detta att ni som väljer att bo stadsdelen Mässan endast har några hundra meter till en intressant och givande mångkultur.
Citera
2023-10-09, 23:07
Avslutad
Jaha, vem fan bryr sig?
Citera
2023-10-09, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/stockholmsmassan-i-alvsjo-ska-rivas-blir-bostader--h1pb1d

Har den uppfattningen att bygger man nytt någonstans så kommer problemen som ett brev på posten.

Så, blir det här nästa så att säga utsatta område i Stockholms stad?

Beror väl helt på vad man bygger. Gissar att man satsar på att få till Hammarby Sjöstad-känslan och satsar på lägenheter för tio miljoner, då lär det bli ett förhållandevis lugnt område.
Citera
2023-10-09, 23:32
Avslutad
Sverige består för det mesta av obebodd glesbyggd och träd. Men låt oss istället förstöra en stor välbesökt byggnad för att göra "mer plats"!

Bra tänkt där.
Citera
2023-10-09, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
med nyproduktion och marknadspris på marken kommer en trea på 75 m2 kosta 14.000 kr i månaden
för en hyresrätt. Dom enda som har råd med det är dom som har sin hyra betald av samhället
dvs går på försörjningsstöd. Grattis Stockholm, well done.

14.000kr/månad för en nybyggd 3:a? Vilken drömvärld lever du i?
Citera
2023-10-09, 23:35
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZOLCOZ
Sverige består för det mesta av obebodd glesbyggd och träd. Men låt oss istället förstöra en stor välbesökt byggnad för att göra "mer plats"!

Bra tänkt där.

Vänsten funderar på namnet, det troliga blir North Palestine
Citera
2023-10-09, 23:49
Bannlyst
Nära och bra till pendeltågen, bra kommunikationer, det finns en modern och fräsch mässa i kista, och frågan är hur många stora mässor en stad behöver?

Nu ska bara Bromma flygplats jämnas med marken också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in