2023-10-09, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av me163
Det tycker väl alla normala människor!

Så varför drar ni inte tillbaka alla era soldater då istället för att offra dom till inget nytta alls.
Citera
2023-10-09, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Vem tusan vågar ladda med något Nordkorea tillverkat? Ja det ska väl vara Ivan då...
Vad jag klurar på är hur och varför du drömmer om att rysspacket ska komma inklampandes i västeuropa?
Du är inte svensk va?
Du är kanske inte medveten om att NK kan bygga raketer, fartyg allt möjligt och till skillnad från dessa saker så är inte ammunition rocket science, det finns säkerligen olika kvalitéer men det är inte rocket science som sagt.
Citera
2023-10-09, 19:01
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Nej det är nog inte i Rysk statspropaganda bara utan det är nog allmänt känt i väst nu att det inte gick riktigt som det var tänkt med det här.
Frågan är ju vad som händer nu där i Ukraina när offensiven inte funkade.

Jisses trodde du på allvar att Ukraina skulle satsa allt på ett enda kort och en enda stor offensiv ?

Ukraina skrev om regelboken och har i princip skrivit ett nytt kapitel krigshistorian Det Ukraina gjort är lika stort som kulsprutan var vid slaget vid somme .

Det påtalades för ett antal månader sedan att Ukraina inte kunde göra en " Shock and awe " och att det inte kunde bli tal om att köra en enda stor offensiv . Vet du varför ? Jo det kan jag berätta Större förband behöver antingen ett luftherravälde eller ett tillräckligt stort paraply med mobilt luftvärn till skydd. Det hade nämligen inte Ukraina . Så vad har de gjort istället frågar sig sedan ett pucko som du ? Jo de har med en närmast kirurgisk precision hamrat sönder rysk logistik samt ägnat sig åt " rälsmålsskytte " mot ryskt artilleri .

Det framstår ganska tydligt att du egentligen bara är avundsjuk på Ukraina. Vad beror det på ?
Citera
2023-10-09, 19:01
Medlem
Citat:
Frågan är ju vad Ukraina ska slåss med.
Tragiskt i alla fall att så många fått sätta livet till i det här.

Vapen som väst skickar. Ja, tragiskt att Ryssarna mördat så många människor, jag håller med. De skulle aldrig gått in i Ukraina utan hållit sig hemma istället.
Senast redigerad av Kratatch 2023-10-09 kl. 19:05.
Citera
2023-10-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av me163
Det tycker väl alla normala människor!

Nej, bara ryssar och ryssvänliga femtekolonnare tycker synd om de ryska soldaterna som dör i Ukraina.
Citera
2023-10-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Syns tydligare här, verkar vara en projektil, men säker är jag inte.
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1710996438883156341/photo/1

Stridsvagnen kör ut på vägen, troligtvis bevakas vägen av en Ukrainsk stridsvagn, som får in en fin träff från sidan.

Själv tycker jag det ser mer ut som PV-robot från "nordväst" på den utzoomade videon. Med nordväst menar jag snarare 150grader från mitten. Tycker mig se kondens/rök eller vad man nu kallar det.
Senast redigerad av Kukilon 2023-10-09 kl. 19:11.
Citera
2023-10-09, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Själv tycker jag det ser mer ut som PV-robot från "nordväst" på den utzoomade videon. Med nordväst menar jag snarare 150grader från mitten. Tycker mig se kondens/rök eller vad man nu kallar det.

Chemtrails menar du? xD

Men röken du ser är pga att tanken precis har avfyrat ett skott.
Citera
2023-10-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Chemtrails menar du? xD

Men röken du ser är pga att tanken precis har avfyrat ett skott.

Du kan mycket väl ha rätt. Men ta en titt här igen precis när T-90an exploderar.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/1730ngn/an_amazing_result_was_demonstrated_by_the/

Bra smäll hur som helst.
Senast redigerad av Kukilon 2023-10-09 kl. 19:36.
Citera
2023-10-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Så du tycker även synd om ryssarna?
Det är ju synd om alla oskyldiga som blivit drabbade av detta
Citera
2023-10-09, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Vad ska ryssarna slåss med?

De första F-16 planen börjar väl levereras i slutet på året i alla fall. Det är väl ett 70-tal som redan har lovats som jag förstår det. Det är väl bara från Nederländerna, Danmark och Norge.
Inte förens till våren kan dom börja flyga med dom läste jag pga utbildning.
Citera
2023-10-09, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Jisses trodde du på allvar att Ukraina skulle satsa allt på ett enda kort och en enda stor offensiv ?

Ukraina skrev om regelboken och har i princip skrivit ett nytt kapitel krigshistorian Det Ukraina gjort är lika stort som kulsprutan var vid slaget vid somme .

Det påtalades för ett antal månader sedan att Ukraina inte kunde göra en " Shock and awe " och att det inte kunde bli tal om att köra en enda stor offensiv . Vet du varför ? Jo det kan jag berätta Större förband behöver antingen ett luftherravälde eller ett tillräckligt stort paraply med mobilt luftvärn till skydd. Det hade nämligen inte Ukraina . Så vad har de gjort istället frågar sig sedan ett pucko som du ? Jo de har med en närmast kirurgisk precision hamrat sönder rysk logistik samt ägnat sig åt " rälsmålsskytte " mot ryskt artilleri .

Det framstår ganska tydligt att du egentligen bara är avundsjuk på Ukraina. Vad beror det på ?
Vad ska jag vara avundsjuk på Ukraina för när jag bor i ett tryggt Nato land.
Citera
2023-10-09, 19:30
Medlem
Citat:
Tragiskt i alla fall att så många fått sätta livet till i det här.

Absolut. Så frågan kvarstår: varför startade Putin allt detta dödande? Ingen hade ju behövt dö om ryssarna hållit sig på sin sida om gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in