2023-10-09, 18:57
Medlem
Gudochhanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är helt enkelt klassisk retorik inför krig.

Hur som haver så är Al Aqsa självklart i centrum för hela detta krig, vilket absolut inte kommer att ta slut i brådrappet.

En sådan retorik kopplar bort moralen från soldaten, och jag hoppas verkligen inte att det är klassiskt inför krig.
Citera
2023-10-09, 18:57
Medlem
JoeTempests avatar
Mycket goda nyheter har just anlänt! Får vi se hur zionisterna agerar eller om de förhandlar! Hej då gisslan
Citera
2023-10-09, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testaros
Alltså borde dem återflytta till sina hemländer i Europa.
Läs lite om mizrahi. De utgör en stor del av israeliska samhället, på Wikipedia anges att 61 procent av befolkningen är helt eller delvis mizrahi.
Citera
2023-10-09, 18:58
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ammunaki
Man gjorde en miss i planeringen och man glömde införskaffa bärbara surface to air missiler att skjuta ner flygplan med.

Ja men vem är inte felfri!

Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
De kan inte kontrollera sina hatiska impulser. På ett sätt är det förståeligt.. men det betyder också att det aldrig kan vinna.
Helt öppet mål för propagandapressen så fort idioterna plockar upp mobilkameran.

Jag ser civilisterna , kvinnorna och barnen som mänskliga sköldar nu men !

Trots allt har många röstat fram det här utan att begripa eller förstå så. Let the show begin! Only the fittest will survive! Takbīr!

Appropå ingenting! Skulle inte Israel stänga av elektriciteten i Gaza? Det lyser fortfarande överallt som i en julgran.

https://www.youtube.com/watch?v=Ygjna2xLo_A
Senast redigerad av Erik Öst 2023-10-09 kl. 19:07.
Citera
2023-10-09, 18:59
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Tror nog inte att det kommer att ske. Det är för mycket blodshämnd bland båda grupperingarna.
Jag kan anse att beslutet att dela in landet i två grupperingar är grundkonflikten.
De tyckte det var en bra lösning att fösa undan några för några som själva blivit undanfösta.
Jag tror inte det går att lösa. För mycket död och hämnd.
Hur det kommer att sluta vet jag inte, men om omvärlden sitter och hurrar om palistinierna blir utrotade så kan jag inte annat än säga, Gode gud hjälp oss, vi är fullkomligt galna, ta över nu. Vi har bevisat länge nu att trots vår inbillade klokhet är vi totalt galna.

Det finns ingen anledning att de behöver bli utrotade. Låt dem leva som en del av Israel, eller om det svider för mycket låt dem bege sig till Egypten.

Såvida inte Iran växer ett par rejält håriga kulor så kommer det oundvikligen att sluta med ett Israeliskt övertagande av Gaza, och så gott som krossande av Hamas. Därefter flyttas oroligheterna till någon annan gräns. Kanske Libanon och Hizbollah
Citera
Medlem
sanchoos avatar
Ändå roligt att varken Jordanien, Libanon eller Egypten vill ha palestinska flyktingar. Inget muslimskt land verkar vilja ta hand om dem.
Blir säkert Sverige som landar på notan
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Hmm

Ingen ström, ingen mat, inget bränsle, allt stängs. Vi strider mot mänskliga djur och vi kommer att agera därefter, sade ministern enligt israeliska medier.

Yikes. Då vet vi hur Israel set på det inträffade iaf.
Det är det som är det skumma, de har el, kolla: https://www.youtube.com/watch?v=IcPPJqKsTR8 men ja, Netanyahu gick ut med en krigsförklaring tidigare idag så. 130, no joke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Efter Hamas attack på Israel: Klipp visar firanden i Sverige

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/videoklipp-pastas-visa-firande-hamas-israel-sverige-sprids-sociala-medier

Hahah så sköna. Ner med Israels terror!
Ja, nu kommer Palestina bli ockuperade och varenda Hamasmedlem som identifieras kommer antingen likvideras eller fängslas. Kanske blir öppningen till fred när det inte finns något land kvar… ville lyckad ”operation” av Hamas.
Citera
2023-10-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det där är dina ord. De får du banne mig stå för själv.
Har inget med mina åsikter om pågående konflikt att göra.

Gabrielle2:

"Folk är fan inte riktiga i huvudet. Ena gången rätt åt ryssarna som dödas. Nästa, rätt åt palestinierna som dödas. Stackars dödade ukrainare, stackars döda israeler.
Det är väl för sjutton synd om alla som drabbas av död och jävelskap."

G-I Flinthjärta:

"Nej, det är mer synd om dem som oförskyllt drabbas av död och jävelskap än det är om de som orsakar död och jävelskap"

Gabrielle2:

"Död som död. Så ser jag på saken."

Bra att du har ändrat dig den senaste timmen och inte längre anser att det är lika synd om dödade attackerande ryska soldater som rejvande israeliska tjejer.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsVonDusseldorf
Har svårt att se att Benji inte går med på detta. Kvinnor o barn till säkerhet i Israel, sedan kan bomberna falla över Gaza igen.

תחי ישראל

Fast han har väl också sagt att de under inga omständigheter kommer att förhandla med Hamas?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudochhansson
En sådan retorik kopplar bort moralen från soldaten, och jag hoppas verkligen inte att det är klassiskt inför krig.
Man avhumanserar den grupp det är tänkt att soldaten ska döda.
Citera
Medlem
Norrmännen gar investerat mycket pengar i Israel och följer utvecklingen noga.

Oljefondet största investerare i företag kopplade till israeliska bosättningar
Fonden har investeringar värda 139 miljarder norska kronor i banker, industriföretag och turismoperatörer som är kopplade till israeliska bosättningar på Västbanken, enligt rapporten. LO anser att Oljefonden borde sälja sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in