2023-10-09, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madsolar
Har du konsvekventa åsikter då? Eller är dina åsikter enbart grundade på känslor?

Alltså, folk som är emot koranbränningar rationaliserar precis som dig och argumenten är identiska. Om du verkligen rationaliserar på detta vis så bör ju du rimligen ha samma åsikter kring detta. Annars misstänker jag att du döljer dina riktiga anledningar till varför du tycker så.

För många är svaret på varför denna diskrepans finns; är att det helt enkelt berör folk som är mer lik dem själva. Detta är ett naturligt sätt och tänka förvisso dock inte alls intelligent/logisk men dessvärre genomsyrar de flesta människors tankesätt oavsett var de kommer ifrån.
Mina riktiga åsikter är att jag tycker arber skapar kaos och sprider terror samtidigt försöker jag vara öppen för att lära mig hur olika sidor tänker. Jag ogillar att hata även om jag gör det så ja, jag är väldigt ambivalent. Jag blir mer och mer öppen för att se båda sidor med tiden men jag är inte där än.
Citera
2023-10-09, 17:55
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
jävlar vad det smäller nu i gaza

Riktigt bra med fyrverkerier nu. Gazas befolkning firar säkerligen de där döda civila israeliska flickorna nu när deras hem blir grus. Bra jobbat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorthor
Någon live du tittar på?

https://www.youtube.com/watch?v=Ygjna2xLo_A

Kameran är dock inte riktad åt det håll missilerna landar åt. Kameramannen har gått hem
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Någon live du tittar på?

Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Jag har länkat flera gånger tidigare i tråden, men här kommer länken en sista gång:
Live Gaza

Även live på Al Jazeeras youtube-kanal samt Reuters youtube och BBC News på tv.
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Men de bryr sig inte om Hamas eller muslimerna i Palestina. Tror de är neutrala i denna konflikt faktiskt.
De kristna araberna alltså

Det kan jag tänka mig men det jag menar är att israelerna kanske inte kan hålla känslorna i styr inne i Israel när dom vet att det är en arab. Oavsett religiös tillhörighet. Å vem kan man lita på i detta läge?
Citera
Medlem
Det tar inte så lång tid innan tiden blir mogen för invasion av Gaza.
They are taking one helluva beating!
Finns snart inga mål kvar att bomba ut..över 1000 mål redan träffade enligt BBC.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Vad händer om de bara bombar sönder den då? Om de förstör hela platsen och jämnar den med marken? Då är problemet löst.
Det finns islamska profetior kring förstörelsen av Al Aqsa. Antagligen blir det fullskalig jihad.

I vilket fall vill judarna slänga upp ett tempel där eftersom att de till skillnad från det riktiga Israel (som Jesus offrade sig för, och vilka lever genom Guds kärlek och löften) är bundna av den lag som kräver offer i just templet.
Citera
2023-10-09, 17:56
Medlem
Om Bibi bestämmer sig att attackera Iran, kommer det slå till mot vår ekonomi sa de på radion. Dyrare olja dyrare energikostnader.
Citera
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Någon live du tittar på?

https://www.youtube.com/watch?v=IcPPJqKsTR8

Om jag bestämde i Israel så skulle jag bokstavligen bombat skiten 24/7. För utöver den självklara skadan man vill tillfoga så hade jag velat beröva dom sömnen och göra dom galna av sömnbrist.
Citera
Medlem
Israel är lika äckliga som Hamas. Dödar också kvinnor och barn. Vad är skillnaden? Två smuts folk, araber och judar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuz
Nya källor rapporterar att ca 4500 palestiner har strukit med och ca 1000 israeler.

Källor utan att ange källa idiot!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Du tror att yttrandefrihet och demokrati har tagit Israel dit de har kommit idag?
Är det med hjälp av demokratin och yttrandefriheten de har slängt ut människor ur deras hem?
Du tror inte att Palestinierna inte vill ha ett rikt och ett tryggt land de också?

Kallar du det här för demokrati?

https://youtu.be/w2GL_M1narI?si=TmNQATMFHzYLo3NJ

https://youtube.com/shorts/fUGOtpvM9EU?si=Y-Q_h9IY_aDr5XPF

https://youtube.com/shorts/JOf_woeTH1s?si=D3O8XSKWVHV_j0cd

Ja, demokrati och yttrandefrihet har gjort Israel till ett oändligt mycket bättre land att leva i än Gaza eller Västbanken.

Palestinierna vill säkert ha trygga och säkra länder de också. Men eftersom de fokuserar på att sprida död och förstörelse i Israel och inte har infört demokrati och yttrandefrihet vare sig på Västbanken eller i Gaza, så har de inte fått det Om de slutar att mörda rejvande tjejer och inför demokrati och yttrandefrihet i sina länder, så skulle de få det oändligt mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in