Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Jo, att du är rätt ful, det har jag märkt. Frågan är för övrigt redan besvarad. Det har du själv bidragit till. Har du fortfarande inte fattat det? Du skriver själv att keybagen alltid låses upp när en telefon låses upp, och det har jag aldrig tvivlat på, konstigt vore det annars.
Du ligger och kravlar i samma gyttjepöl hela tiden, märker jag, helt oförmögen att ta dig vidare. Inse vad NiederErmaFrost skrev, och gå vidare! Skulle något ändra sig framöver så kan du komma tillbaka med det då!
Nu får vi se om åklagaren kommer med några bevis för allt det du påstått i tråden, Gillberg har redan väckt sitt tvivel i frågan precis som jag förutspått. Nu får vi se om jag får rätt hela vägen, eller om åklagaren anser att du har på fötterna och dansar efter din pipa, eller inte.
Tänkte mest på att du skrev att du hittat belägg för att iPhonen kunde låsas upp i fickan baserat på väldigt många sökresultat, men helt riktigt jag har besvarat frågan åt dig.
Det går inte till så.
Jag förstår att det är lite ”slutspelsnerver” och att du levt i tråden under mycket ”elak” kritik, men när jag kommer med konstruktiv kritik baserst på kunskap om dessa iPhones hit och dit så är det bra om du liksom stannar upp lite och ”lyssnar”.
Sen förstår jag inte riktigt hur du menar med den här meningen:
”Nu får vi se om åklagaren kommer med några bevis för allt det du påstått i tråden, Gillberg har redan väckt sitt tvivel i frågan precis som jag förutspått.”
Han ska väl inte bevisa nåt jag påstått, han ska väl lägga fram den bevisning som framgår av förundersökningen och viss komplettering?
Alltså samma bevis som MH:s advokat får luta sig mot om inte han har begärt några extra utredningsåtgärder.
Risken nu med att lägga fram att en iPhone kan låsa upp sig i byxan där eller bredvid på sängen är inte bara att han framstår som en ”boomer” utan det kan vara förgäves då det inte går att trolla bort det faktum att iPhonen (keybag, krypteringen) har låsts upp av den som har lösenkod eller Face ID.
Att han inte lägger fram teorin att någon annan har slagit koden eller att JJ skulle ha lagt in sitt ansikte som alternativ i Face ID är förnuftigt av honom.
Så därför har jag i all välmening i ett par inlägg försökt förklara detta för dig att det han gör är inte att så tvivel - det är att hävda att någpt hänt som inte stämmer med dels tilläggsprotokoll 84 och dels då vad man i folkmun brukar kalla verkligheten.
Du verkar vara i lite av ett skov här kring de här detaljerna och bara fräser tillbaka.
PG kan säkert så tvivel i andra delar, men just att visa sin egen iPhone i rätten och samtidigt gå emot hur Apple själva menar att detta fungerar är inte bara en ”bald move”, det är en dålig move.
Det han lägger fram är kanske baserat på vad någon yngre bitris på hans byrå gissat sig till, men hade de läst här, i Apples support eller i tilläggsprotokoll så hade detta inte lagts fram på det här sättet. Okunskap helt enkelt.
Så vad gäller detta är det inte jag som är i gyttjegropen där. Det är du och PG som måste ta till sig hur detta funkar för först då står man på solid grund med sina argument när man argumenterar i sak.
Jag ska släppa att du inte kunnat visa några sökresultat från Google, så på den fronten kan du vara luuugn.