2023-10-09, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpuppy
MG mamma har dömts för misshandel (var det en smäll eller värre?), men vad finns det mer som styrker att det är en whitetrashfamilj? Barn i normala familjer kan det också gå snett för. Denna familj köpte ganska nyligen hus och det indikerar de jobbar och har stabil ekonomi iaf.
Tänker att man ska akta sig för att dra förhastade slutsatser.
Hon klappade till en annan vuxen efter en trafikförseelse typ. Han fick en skada tand o blåmärken. Hon betalade böterna hon fick.
Citera
2023-10-09, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nameras
Jag tycker allt det här är fruktansvärt, och även jag har blivit väldigt berörd av det. Jag vet vem Henrik var och bor inte så långt ifrån där allt hände. Dock måste jag bara påpeka att: Henrik INTE gick i särskola! Han gick bara i en mindre klass, exakt samma studieplan som övriga som går i 9an.
Han var bara en vilsen kille som hade behövt mer kärlek & stöttning i livet. Tyvärr är det något som de flesta människor växer upp med att INTE visa, utan tvingas istället ta på sig ett pokerface, låtsas vara en person de inte är och gör allt för att hitta en gemenskap. Tyvärr blir det alltför ofta fel gemenskap, som i Henkes fall.

RIP Henke, hoppas att du får träffa din mamma nu igen ❤️
Det är redan konstaterat. Det var en användare som påstod sig ha gått i hans klass som sa det.

Kolla igenom fler inlägg än ett.

Och isåfall har den andre personen blandat ihop begreppen särsklass med specialklass. Särsklass är för elever med begåvning som inte är lika hög som i den ordinarie undervisningen och som kan ha problem med autism eller annat. Specialklass är generellt för elever med social problematik såsom skolk, droger, kriminalitet. Det finns såklart även mer renodlade adhd- och autismspektrumtillstånd klasser. Jag har själv gått i specialklasser utan att utredas och utan att vara kriminell eller begå brott.

Då kan vi utgå ifrån att han även kan ha hamnat i dåligt umgänge via att placeras med stökiga elever med prokriminella värderingar och livsföring. Som sagt, jag är själv fd elev i specialklasser och jag dömer varken barn där eller i särskoleklass. Jag är gammal nog att vara förälder åt de här årskullarna.

Jag vet inte heller om det är praxis för barn med social problematik att följa ordinarie undervisningen men i mindre grupper. Förr studerade endast grundämnena, åtminstone där jag gick.

De är alla vilsna.

Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Instämmer. Man blir illa berörd av hans livsöde och situation som han verkade ha haft. Tragiskt och deppigt. Tyvärr så får han nu inte heller någon chans till ett möjligt nytt positivt kapitel i sitt liv (som man annars verkligen skulle önskat honom och hoppats på).
Ja det här fallet berörde mig mycket med en så tydligt olycklig pojke som inte framstår som ett barn med beteendeproblem i form av uppförandestörning utan som en mjuk pojke som hade behövt mer insatser i form av stöd och hjälp. Inte för att man kan veta som en okänd användare på Flashback som spekulerar kring någons död eller försvinnande men ändå. Alla pojkar i hans ålder och såklart den yngre Milo som dött den sista tiden berör mig djupt.

Vi har ett stort problem med moralen hos en hel yngre generation samtidigt som lärare står och gör TikToks om att klippa folk och uppmuntrar yngre i att ta del av värderingar från pengarvättande kriminella kring droger, vapen, mord och misogyni bland annat. Rix Fm var det grövsta som spelades när jag gick i grundskolan.

Om folk (vuxna) inte ändrar något väsentligt med saker såsom deras egna beteenden och vad de sänder ut för signaler, så kan knappast mycket förändras. Hur ska människor utan egna gränser, sätta det på andra?

Jag vill inte ha det här samhället med alla pojkansikten som flödar förbi av ena efter det andra mordoffret. Det är smärtsamt att betrakta.
Citera
2023-10-09, 14:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babadoo
Belastningsregister då?
Nej.
KVV blir aktuella först efter att en häktning beslutats.
Innan dess ligger det hos polisen.
Det är också polisen som hanterar belastningsregistret.
Citera
2023-10-09, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Hans ex har inte lagt upp ngt om att hon sörjer ..: märkligt?!

Kanske åker på stämpling
Citera
2023-10-09, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej.

Precis. Allt det där finns hos socialtanterna.
Citera
2023-10-09, 14:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hade det inte varit osmakligt om hon hade lagt upp något.
Först dissar hon honom som tusan offentligt och sedan skulle hon tigga sympatier för att hon sörjer?
Citera
2023-10-09, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpuppy
MG mamma har dömts för misshandel (var det en smäll eller värre?), men vad finns det mer som styrker att det är en whitetrashfamilj? Barn i normala familjer kan det också gå snett för. Denna familj köpte ganska nyligen hus och det indikerar de jobbar och har stabil ekonomi iaf.
Tänker att man ska akta sig för att dra förhastade slutsatser.
Ursäkta mig men white trash är ett rasistiskt uttryck som berör en åsikt om att vita är särskilt "normala" tills de börjar uppträda som svarta och då förlorat sin "medfödda" sociala plats bland vita. De är vita men ändå inte eftersom de uppträder likt svarta.

Så om det är ett uttryck som du anser är korrekt, så är familjen just white trash.

Det finns en mängd människor från fattigare förhållanden, utanförskap, med invandrarbakgrund som det går bra för. Det är vanligare än det motsatta faktiskt.

Att äga ett hus eller en bil gör dig inte bättre än andra. Att handla kan vem som helst göra, att uppfostra ett barn är svårare men det är också väldigt enkelt faktiskt att tidigt lära barn rätt och fel såsom att inte gå ut och slå och mörda folk.
Citera
2023-10-09, 14:47
Medlem
Citat:

Inte märkligt alls? Hon har nog annat att tänka på och dessutom är de faktiskt bara barn och föräldrar vill nog inte att de lägger upp något, det handlar ju om ett mord nu och inget tonårstjafs längre
Citera
2023-10-09, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Vad jag har förstått det så har han 2 st äldre halvsyskon, en syster och en bror... De har alltså samma pappa....

Dessutom vet ja att dessa syskons mor är ett jävla psykfall som härjar runt på Tiktok dag in å dag ut. Och ljuger, mobbar, hotar, hugger så kallade vänner i ryggen, polisanmäler, hänger ut folk, socanmälningar, ja allt ni kan tänka er går att ställa till med!

Tycker det är jävligt synd inte hon va mor, för hon hade vart värd att förlora en son!

Är deras mor den så kallade "gräddrumpan" (P*a N*berg)?
*i *y
Citera
2023-10-09, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinsnygg
Det är INTE fabbe på bilderna. Möjligtvis lika men definitivt inte han.

Om du menar dom är 2 olika så är det fabbe på båda till och med samma jacka med den gula flärpen eller vad det är på vänster sida upptill.

https://i.ibb.co/fMjSwrD/IMG-4420.jpg

https://imgbb.com/Ctv8VFb
Citera
2023-10-09, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babadoo
Belastningsregister då?

Vet ej om adressuppgifter anges i belastningsregistret.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Innan häktning, under anhållandet, ligger väl det mesta på åklagaren?
Citera
2023-10-09, 14:56
Medlem
Fabbes mamma https://i.ibb.co/tBMjqtG/IMG-4443.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här