2023-10-09, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Stämmer. Bolag som heter Lundells Allservice.

"Lundells Allservice är verksam inom Skötsel av utomhusmiljö och Annan rengöring och Inredningsarkitektur i Alingsås."

Biofarsan verkar också ha ett företag, el va konsult el nåt:
Camkab Beräkningskonsult för mark- och anläggningsbranschen
Citera
2023-10-09, 10:54
Medlem
Kan inte släppa tanken på hur F och eventuellt M betedde sig i skolan dagarna efter händelsen. Någon måste väl sett på dessa att allt inte stämde, eller var de så pass duktiga på att gömma sig bakom en fasad?
Citera
2023-10-09, 10:58
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Nej. Han ser absolut inte ut som någon som skulle ha klarat av en kriminell livsstil.

Alla de här pojkmorden lämnar mig starkt berörd. Sedan jag öppnade hans första TikTok video har jag varit nära till gråten. Det var något särskilt skört över honom som kanske kan förklaras av att han gick i särskolan och egentligen kanske inte ens uppnått sin kronologiska ålder.

Jag hoppas att det gick snabbt utan att han hann lida och att någon även kramar om hans pappa och tänker på honom i hans sorg.

Instämmer. Man blir illa berörd av hans livsöde och situation som han verkade ha haft. Tragiskt och deppigt. Tyvärr så får han nu inte heller någon chans till ett möjligt nytt positivt kapitel i sitt liv (som man annars verkligen skulle önskat honom och hoppats på).
Citera
2023-10-09, 10:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinsnygg
Nej det är inte fabbe på bilden

Posta en riktig bild på Fabian då!
Citera
2023-10-09, 11:03
Medlem
Förhörd i 12 minuter och därefter blir han anhållen, i torsdags, undrar vad som sades från hans sida under dom minuterna.

Hoppas att anledning till detta mord kommer att komma fram så småningom.
Citera
2023-10-09, 11:05
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsamaBinLaden
Varför är folk så jävla säkra på att Henrik va en helt oskyldig svensk hahaha, han har varit i kretsar med narkotika och rört de men aldrig gått in för det, oskyldig på det viset var han inte.. så sluta säg " En stackars oskyldig svensk pojke har blivit mördad gud så hemskt"
Herregud..

Har sett i många andra inlägg att du själv brukar enormt mycket knark och andra droger, men bara för att du gör det så blir det fel att anta att alla andra också gör det. Du kan inte applicera ditt knarkliv på andra så där automatiskt. Det är för tidigt att säga om Henrik själv brukade droger. Det är inte alls säkert. Vi får avvakta utredning helt enkelt. Men även om han skulle testat någon drog, vilket inte alls är säkert, så betyder det inte att han förtjänar att dö bara för det.
Citera
2023-10-09, 11:06
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Bra att snorungen ska sitta där med fulla restriktioner. Han är 16 nu. Tidigare har det varit saft och bulle hos socialen men det är slut med det.

Han försökte argumentera för att få annan bevakning än häktet men det blev inget med detta.

Kan tänka mig hur snacket går på
Snapchat och annat hos hans vänner nu

OM det nu var denne Fabbe i knivskärningen på Vimpeln, så skedde det 2022-02-05.

Då har han återfallit i brott nästan direkt, så då finns inte en chans till att han skulle få "annan övervakning"!!

Hans föräldrar har ju ex misslyckats totalt med att "övervaka" honom!
Citera
2023-10-09, 11:06
Medlem
Bra att veta ändå, att de handlar troligtvis om en ensam GM som utfört detta. Dom andra som har suttit har haft en koppling till detta, men med största sannolikhet varit ovetandes om mordet.
Citera
2023-10-09, 11:08
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Kvinnan är det x flickvännen?

Är det så att hon har varit drivande l detta?
Släpptes för hon inte var närvarande hade alibi men hon som drev på innan.

WT-mamman till MGM. Skall tydligen ringt och hotat BO på telefon inte långt innan mordet.
Citera
2023-10-09, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Pappan skulle jag akta mig för om jag hade varit misstänkt eller på annat sätt kopplad till detta fall. Han har ingenting att förlora, hans son är mördad och hans fru är död.

Jag vet iaf vad jag hade gjort

Exakt. Det hämnas alldeles för lite bland vanliga människor. Ungen är inte ens så gammal så han kommer inte direkt straffas för det han har gjort och ska sonen får nog rättvisa så hänger det på pappan.

Pappan har investerat 15 år i hans son som nu aldrig få chans att bli vuxen och ha ett liv. Det finns bara en sak men jag är tveksam då 99,9% av den vanliga befolkningen aldrig hämnas när någon gör deras barn eller nära och kära illa.
Citera
2023-10-09, 11:10
Medlem
Idag en vecka sedan blev Henrik bragd om livet han har nu varit död i en vecka av sitt 15 åriga liv.

IDAG KL 12 TYCKER JAG ATT VI i DETTA FORUM TAR EN TYST MINUT FÖR HENRIK.
"Skriv tyst minut för Henrik IDAG KL 12!. i era inlägg FRAM TILL KL 12.
Citera
2023-10-09, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Posta en riktig bild på Fabian då!
Jag vet att killen på bilden INTE är fabbe eftersom jag vet vem kille är. Jag ha ingen aning om vem denna fabbe är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in