2023-10-08, 19:12
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Fakta just nu är att Israel existerar. Det bästa vore för alla palestinier att de accepterar det, och går vidare.

Jo, och 1900-talet visar tyvärr tydligt att det går bra att ändra ett områdes etnicitet. Det var liksom inte som att en segerherre som Stalin brydde sig om andra folk när han ritade om Östeuropas karta, och en galning som Hitler lyckades mer eller mindre ta kål på judisk kultur i flera länder, genom rent vidriga metoder.

Utbrett judehat efter kriget gjorde också att många överlevande judar valde att emigrera, och du vet ju vart en del av dem åkte.

Sorgligt nog är det så att makt skapar någon sorts rätt, och lite grann är det därför vi pratar om FNs resolution. Om jag däremot skriver en text om hur landet borde delas, kommer inte en käft bry sig om det.

Men det är just det att Israel och sionism går att dra med likhetstecken till de värsta despoter som vandrat på denna planet. När tycker du att en rörelse som grundar sig på kolonialism får existensberättigande, 25, 50 eller 200 år? Sen ligger såklart problemet för sionisterna i de uppenbara definitionerna, men vad vi än ska kalla Israel så är hela upplägget från början till slut ett brott mot mänskligheten, då mot palestinierna. FN förlorar såklart kredibilitet p.g.a. detta, ingen organisation är felfri och följer oftast rådande politiska trender.
Senast redigerad av Akacia2050 2023-10-08 kl. 19:21.
Citera
Medlem
donald12s avatar
Hur fick RyZZland Hamas att anfalla Israel?

Normalt är Hamas hopplöst klantiga. Var det ryZZland som försåg Hamas med vapen o planerade hela operationen? Eller Wagner?

Målet med ryzzlands proxyattack mot Israel är ju att påstå västs vapen läcker från Ukraina till Hamas o därigenom minska stödet till Ukraina.

Är Hamas Putins nyttiga idioter?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Man kan säga Hamas petade i getingboet utan inse vad som kommer tebax, Om något land kan utföra ett KRIG så är det Israel med den armé man har dem kommer rensa ut skiten totalt men det är som du säger många fattar inte vilken typ av armé israel är och besitter!
Men det kommer ändå inte hjälpa i slutändan. Eld mot eld går inte att bekämpa med för all evighet, och konflikten är så pass infekterad, så att detta kommer skapa ännu mer motsättningar emellan judar och muslimer och då är det ingen som vinner på det. Utifrån ett nationalistiskt perspektiv, så borde Israel överlämna hela västbanken till Palestinierna.
Citera
2023-10-08, 19:13
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Exakt.
Israel mobiliserar för fullt.
Det innebär INTE att 200 hemvärnsmän inställer sig, utan man pausar stora delar av det egna näringslivet för att få fram värnpliktiga soldater och befäl till den hämndaktion som uppenbarligen kommer.
Det man ser nu är bara förspelet med flyget som bommar bort delar av infrastrukturen och kommandocentraler från Hamas detta är första steget och det kan komma pågå någon dag till, Sedan så så kommer man trycka in marktrupperna och köra sk clean sweep och neutralisera Hamas och det är nog nu och det kommer bli hårdfört krig från Israel!
Citera
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Ja som vanligt är det korkade svenne som skänker pengar till muslim terrorister så de kan begå terrorbrott, vad fan får jag för pengarna, jo du får ex antal människor slaktade av muslimer, så jobba på nu korkade svenne.
SIDA är en myndighet som använder skattepengar till bistånd. Det är inte enskilda svenskar som medvetet skänker pengar till Palestina. De flesta svenskar har ingen aning om hur mycket skattepengar som går till olika länder.

Det är bra att biståndsministern offentligt lovar att granska biståndet till Palestina. Det är inte en dag för tidigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Ett totalt substanslöst inlägg eftersom du inte anger en enda källa.

Källan är kartan, religionslektioner i skolan, historielektionerna och wikipedia om du så vill.

Om jag skall referera källorna till mellanösterns och de abrahmitiska religionernas historia och samtid så blir det ett ganska omfattande inlägg. Jag rekommenderar att du bokar en flygbiljett til Ben-Gurion och reser runt någon månad och pratar med människorna som bor i Israel och Palestina.

Världsbilden kommer bli mindre svartvit då.

Det finns ingenting i mitt inlägg som är felaktigt eller kontroversiellt, det är bara främmande fakta för många som inte klarar tänka i fler termer än judar/muslimer eller israeler/palestinier. Varav de flesta garanterat aldrig satt fot i Israel. Jag har spenderat flera år i landet över totalt ca 25års tid, så jag har inte bara sett landet men även stött på alla folkgrupperna i olika sammanhang.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
150.000 palestiner har mördats av Israel sedan 2008. 33.000 av dessa var barn.

Samtidigt har befolkningen ökat med 2,5 miljon i Gaza och Västbanken. Mellan tumen och pekfingret gissar jag befolkningstillväxten 2023 kommer att sluta på plus kontot för Gaza remsan oavsett hur vilt Israel än går fram, de gör inget annat än knullar, det kryllar av ungar i Gaza.
Citera
2023-10-08, 19:14
Medlem
Skrämmande hur många antisemiter Svenska Socialdemokraterna (SS) huserar.
Citera
2023-10-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasbullah.
Nej men det är å andra sidan ett krig så i slutändan så spelar det ingen roll om det är fair play eller inte. Handlar bara om fakta på marken.
Dåså klaga inte då
Citera
2023-10-08, 19:15
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det man ser nu är bara förspelet med flyget som bommar bort delar av infrastrukturen och kommandocentraler från Hamas detta är första steget och det kan komma pågå någon dag till, Sedan så så kommer man trycka in marktrupperna och köra sk clean sweep och neutralisera Hamas och det är nog nu och det kommer bli hårdfört krig från Israel!

Exakt så, och varför göra något annat?
De palestinier som skändat israeliska lik och som filmats kommer att identifieras med modern teknik, och eftersom dessa är terrorister kan det enligt internationella konventioner avlivas på plats. De är nämligen inte kombattanter.

Jag kommer inte sörja.
Citera
2023-10-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Så här skrev Magdalena Andersson på Facebook idag:

Tycker du fortfarande det vurmas för Palestina i det inlägget?

S har kvar hamaskramaren i sitt parti. S ledamöter sitter och gillar pro-palestina inlägg på X osv osv. Vad S säger och vad S gör är helt olika saker och har alltid varit så. S är väl det näst mest Hamasvänliga parti vi har i riksdagen idag, bara V är värre.
Citera
2023-10-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Så här skrev Magdalena Andersson på Facebook idag:

Tycker du fortfarande det vurmas för Palestina i det inlägget?

En sosse skulle sälja sin mamma till isis för några röster. Tror du något sossarna säger så tycker jag du ska titta på deras sesnste 2 mandat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in