Citat:
Ursprungligen postat av
byttan
VET nån att det var så, att det är anledningen. Bara för att det hittas korta tjafs på sociala medier mellan 15-åringar, så innebär det ju inte ett skit. De låter ju så där mest hela tiden om skitsaker, även tjejer emellan och killar emellan.
Vem är denna Ste*h?
Nej såklart inte men hon verkar vara väldigt uppmärksamhetssökande. Det är via hennes TikTok en pojke som var vän med Momo som hittades i Nynäshamn, dök upp.
Jag minns inte om det i tråden stått att hon var vän med den familj som häktats. Blandade ihop namnen kort med en annan kille som verkar intresserad av Stephanie vilket iofs en annan ung kille också är och som istället mer eller mindre vädjar om hennes uppmärksamhet.
Hon har självskadebeteende. Uppger att Henrik skulle ha varit särskilt svartsjuk och behandlat henne illa samtidigt som hon verka mer inne på gangsterstil, Epa-dunk och att fånga någon killes uppmärksamhet. Inte ett inlägg om att hennes ex är försvunnen och sannolikt mördad. Som tonåring hade många av oss turbulenta relationer men jag hade gråtit blod över varenda sociala medie om sådant funnits när jag var ung och mitt ex plötsligt försvann och antogs vara i fara eller kanske till och med död. Jag hade varit ute och letat efter honom överallt och vänt varenda sten i jakt på honom.
Jag har svårt att känna sympati för den här tjejen och hennes utsaga om problematisk relation men det saknas mycket detaljer när man sitter som utomstående och bara försöker förstå det här samhället som nu är.