2023-10-08, 18:55
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Otroligt bra foton. Och precis som du konstaterar; Israel har knappt ens börjat med vedergällningen än. Detta är definitivt bara början.

Det här är bara början.

Israel har uppmanat samtliga ickekombatanter i området att lämna Gaza.
Det tyder på att det kommer att smälla hårt i området.

Troligen kommer Israel att mobilisera upp till 100 000 soldater med tung utrustning.
All islamism i Gaza ska och kommer att utrotas.

Enkelt.
Citera
2023-10-08, 18:55
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilledille
Usa kommer parkera hangarfartyg utanför Israel. Intressant!
Handlar mer om att kunna evakuera ut sina medborgare med HKP till fartyget inte mycket mer än så, Eller trodde du något annat var på g månne?
Citera
2023-10-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Man har ifrån Hamas sida sedan dag ett sagt att de förväntar sig och välkommnar markstrider inne i Gaza city. Det är fullt med överraskningar, försåtsmineringar och fällor.

Ja. Det blir långsamt. Och blodigt. Skillnaden är ju att Israel har pansarvagnar.
Citera
2023-10-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Det finns absolut en fredlig lösning, palestiner kan tvingas till att ha en tvåstatslösning. Inte genom att man slänger ut palestiner att börja med. Sluta med att bygga nya bosättningar kan också vara en bra start. Att USA flyttar sin ambassad till Jerusalem är inte heller en bra start. Det visar bara att man INTE är för en fredlig lösning.
Trams.

Tror du att Palestina skulle ge upp konflikten bara för att de skulle bli erkända som en stat? De klarar för övrigt inte ens att ha ett legitimt styre.

Bosättnignar eller inga kommer inte heller konflikten att så vara löst.
Citera
2023-10-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Handlar mer om att kunna evakuera ut sina medborgare med HKP till fartyget inte mycket mer än så, Eller trodde du något annat var på g månne?

Förmodar så också. Däremot undrar jag vad som försigår bakom libanons gräns. Israelerna har bunkrat betydligt mer personal där än vid Gaza. Jag undrar om Iran har överraskningar på gång
Citera
2023-10-08, 18:57
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Men hon är ju bara tragisk. fullständigt korsdrag mellan öronen. Fullblodsbimbo.

Har inte sagt annat, men hon hjärntvättar sina hjärndöda fans att det är ok att gilla Palestina och deras kvinnomördare
Citera
2023-10-08, 18:58
Medlem
ChiefenKings avatar
Fyfan kommer det bli kebab remove på riktigt ?

Israel kommer nog inte dutta den här gången
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Det här är bara början.

Israel har uppmanat samtliga ickekombatanter i området att lämna Gaza.
Det tyder på att det kommer att smälla hårt i området.

Troligen kommer Israel att mobilisera upp till 100 000 soldater med tung utrustning.
All islamism i Gaza ska och kommer att utrotas.

Enkelt.
Vad inte många fattar heller då är militären i Israel vältränad samt vapnen dem har är top notch rakt igenom, Dem är hårdföra vad gäller denna typen av krigsföring man drar in flygvapnet först med strategiska bomber sedan så går dem in och rensar ut resten till fots och mobilt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Gränderna kommer inte finnas kvar när Israel går in, så det är inget att bekymra sig om.

365 km^2. Det är ganska mycket det.

Men jag vet ju inte exakt varifrån man skjuter. Det kanske är från överallt?

Sedan kan ju Israel inte vara överallt samtidigt…

🤷🏼‍♂️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtomfiskar
Nope.

Skriver jag att du slår mig utan att nämna att jag slagit dig 10 gånger mer, så utelämnar jag information som drastiskt påverkar vad jag delar med mig.
"Israel bombar i Palestina för att de är sinnesjuka OCH för att Palestina är fullt av människor som vill döda dom. "

Sorry men din läsförståelse är under all kritik. Det var inte bara otur alltså.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilledille
Usa kommer parkera hangarfartyg utanför Israel. Intressant!

Bra nån jla ordning får det va!!
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blorkadork
Trams.

Tror du att Palestina skulle ge upp konflikten bara för att de skulle bli erkända som en stat? De klarar för övrigt inte ens att ha ett legitimt styre.

Bosättnignar eller inga kommer inte heller konflikten att så vara löst.

De hade ju Fatha och PLO med Yasir Arrafat men det dög inte. Han var förresten trevlig och någorlunda vettig, Arrafat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in