2023-10-08, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Artikeln är från 2022

Ja, men rykten säger att Fabbe var inblandad.
Citera
2023-10-08, 16:26
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tack för ditt eminenta arbete !

Ok, slagits med kniv förut.

Vem var BO då? Kan det vara gammalt groll från det dådet som kommit upp i dagen nu?

Bli hotad med kniv är långt ifrån samma sak som att va med i bråk med kniv gubben...
Citera
2023-10-08, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Jag tänkte också så först, men samma journalist var ju på plats vid avspärrningarna strax före. Varför då åka till polisstationen istället?

Dom kanske är klara på plats och inte behövs?
Citera
2023-10-08, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tessaladiss
Journalisten syftar jag på. Varför den skulle ha bytt plats till utanför polisstationen.
Citera
2023-10-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jullerbyttan
Tycker det är lite komiskt att man på pressträffen vill be allmänheten respektera den misstänktas familj och deras anonymitet.
Fabbe har begått våldsbrott tidigare och är en uppenbart empatilös unge som också suttit placerad på hem. Nu sitter TVÅ barn i samma familj anhållen och häktad, då har man som föräldrar gjort någonting galet.

Jag lider verkligen med Henriks pappa, han bryr sig om och älskar sin son precis så som de allra flesta föräldrar gör. Han förlorade sin fru och nu sin son, dessutom i något så fruktansvärt som mord.
Vi kan nog tack och lov inte förstå den bottenlösa sorgen men det sista han ska behöva utstå är människor som inte vet försöker analysera hans livssituation.
Jag har haft vänner med trasiga föräldrar och de har alla älskat sina barn, även om deras handlingar inte alltid varit okej. Så oavsett om pappan är missbrukare eller inte så är hans sorg lika stark och vi bör respektera Henrik genom att respektera hans pappa.

Så som jag uppfattar en varm och go, lite vilsen kille som ville hänga med i strömmen. Han försökte inte vara gangster, han gjorde samma videos som majoriteten av ungdomar gör idag. Han har snarare visat upp sina äkta känslor på sociala medier, vilket jag tycker är beundransvärt för en kille i hans ålder.

Jag hoppas han hittas så familjen kan få svar och påbörja sitt sorgearbete. Vila i frid.

Bra inlägg!

Håller med - de som ska visas respekt är Henrik och hans anhöriga. 🙏
Citera
2023-10-08, 16:30
Medlem
De kommer hävda olyckshändelse 100% svin. Gamla klassikern, borde de inte hittat honom om han ligger i ån?
Citera
2023-10-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tessaladiss
Bilarna på bilden åker ju dessutom under avspärrningsband och journalisten skriver att de lämnar. Är det avspärrat vid polisstationen?..
Citera
2023-10-08, 16:34
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
De kommer hävda olyckshändelse 100% svin. Gamla klassikern, borde de inte hittat honom om han ligger i ån?
Det är ju några km å att söka igenom från gamla brandstationen ner till mjörn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jullerbyttan
(FB) Person knivhuggen Ica maxi Alingsås

Här är tråden om knivbråket på vimpeln. Kort och ganska ointressant förutom 2 kommentarer. Ena säger att GM inte är utländsk och en annan säger att offret ska heta mohammad.

Aha - var Henrik vän med Mohammad nu ist? Då hänger allt ihop.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Det håller ändå inte i rätten.
Polis Jale berättade just i en annan intervjuv att trots att man har gärningen och förövaren på film,
man finner kläder med krutstänk i den misstänktas hem, så håller inte bevisningen
Sverige har antagligen inte råd med att betala ut fler skadestånd i 280 000 kronors klassen

Vid 18:30
(exemplet börjar vid 19:05)
https://www.svtplay.se/video/e5d72dm/30-minuter/jale-poljarevius?position=1103&id=e5d72dm

Hmmm... Tänker också att det garanterat varit fler som varit med vid tillfället, för om det nu är så att han blivit mördad, så klarar inte endast en person av att flytta honom en längre bit. Antingen har han blivit intvingad i bil, eller så är det flera som varit delaktiga i det här.
Läste tidigare att någon nämnde nåt om brunn, hoppas dom finkammar och även kollar upp brunnar! Dom måste ju även sökt med hundar, det e konstigt dom inte fått upp något som helst spår.
Citera
2023-10-08, 16:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

Det blir mycket svårt att hävda olyckshändelse då dem inte ringde ambulans och räddningstjänst.....
Citera
2023-10-08, 16:35
Medlem
Tar emot att säga det men allt tyder på att det bara är timmar kvar innan man går ut med att man hittat Henriks kropp.
Så som i Lisa Holm, Emilia från Tollarp, Bodenmordet, Tjejen från Uddevalla m.m så vet man att mordet begåtts och nu vill man bara hitta kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in