2023-10-08, 15:52
Medlem
bullbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ammunaki
Hizbollah har skjutit mot israeliska positioner. Och Israel har besvarat elden med att skjuta in i Libanon.

Uppdaterar när jag vet mer

Källa al Jazeera

Du får ju vänligen länka källan annars är den inget värt.
Citera
2023-10-08, 15:53
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ammunaki
Hizbollah har skjutit mot israeliska positioner. Och Israel har besvarat elden med att skjuta in i Libanon.

Uppdaterar när jag vet mer

Källa al Jazeera

https://www.timesofisrael.com/hezbollah-fires-mortars-at-israel-idf-strike-hits-tent-on-lebanon-border-in-response/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Efter det här har jag bara hat över till muslimer.

Efter det här? Men alla svenska flickor och kvinnor och pojkar och män då som dött i Sverige i årtionden sedan araberna vällde in här? Och som våldtagits, rånats, förnedrats av araber, allt medan svenska PK-politiker har ropat "öppna era hjärtan", "mitt Europa har inga murar" osv.

Dom skiter du tydligen gladeligen i? Men en våldtagen och död judiska - ja DÅ JÄVLAR.

Hennes öde och de andras öden - vare sig de är judar eller araber - beklagar jag givetvis ur en mänsklig synpunkt.

Men jag beklagar mitt eget folks öde i sitt eget land ännu mer.
Citera
Medlem
Ska sionisternas ledare Benjam ge order att anfalla Egypten nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Vad menar du? Sandnegrerna har ju lyckats fimpa fler kikes än på över 70 år.

De har redan lyckats.
Vad menar du med "fimpa "kikes"? Låter väldigt barnslig. Kan du uttrycka dig som en seriös människa? De har lyckat smed ett överraskningsanfall. De vann i går när de överraskade stort. Menar du att det är representativt för hur det här kriget kommer att sluta?
Citera
2023-10-08, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Muslimer i allmänhet har inget med det här att göra. Det finn närmare 1 miljard muslimer på planeten. Långt ifrån alla är galna

Jag skulle säga att en oroväckande stor del är just galna.
Det som gör att vi inte ska ha sådant pack i Sverige eller Europa. Dom får hålla sig borta i sandlådan.
Citera
Medlem
Breaking NEWS

Israel har precis bombat UN-skola i Gaza.
Citera
Medlem
TarzansFarsas avatar
Framgångarna Hamas/Palestina har haft med överrasknings attacken är den enda framgången dom kommer ha i detta krig. Utöver att Israels militär är överlägsen så har varje man och kvinna i Israel genomgått avancerad militärtjänstgöring under sina liv. Får dom inte hjälp av arab länderna/Ryssland så kommer dom bli utplånade. Och skulle dom få backning så kommer USA kliva in och skydda Israel, och då har vi ett intressant läge som i värsta fall kan leda till ett tredje världskrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det har dom. Sedan lika bra att Israel får tillåtelse att göra vad som krävs. Attackera och döda varenda jävla iranier i makt. Det skulle nog efter bli att bättre Iran det.

ISrael genomför regelbundna attacker mot Iran i bla Syrien.
Citera
2023-10-08, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De förlorar ju detta krig också. Men jag tycker videon är dålig. Mycket i den stämmer inte på Hamas då de är frivilliga och välmotiverade soldater. Videon tar upp effekter av orsaken, inte orsaken. Alla argument i videon grundar sig i den arabiska kulturen och den muslimska religionen. De är kulturellt oorganiserade, odisciplinerade, känslostyrda, har dålig uthållighet och är slarviga. Religionen lägger till en sorts ödestro att det är Allah som avgör allt så om man har guds stöd fungerar allt annars inte, den egna förmågan blir då mindre viktig. Religiös tro och vilja avgör inte att man tränat hårt och repetitivt länge. Religiös utbildning är också viktigast med koranskolor, inte att lära sig taktik, reparera en stridsvagn eller något annat mer praktiskt. Därav slagord som "Gud är störst" och "om Gud vill".
Jo visst alla aspekter av videon är inte tillämpbara. Håller med om det du skriver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Muslimer i allmänhet har inget med det här att göra. Det finn närmare 1 miljard muslimer på planeten. Långt ifrån alla är galna
Nej, men tillräckligt många är galna. Just för att de är muslimer. I koranen står det uttryckligt att muslimer skall döda västerlänningar..... frågor på det ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khorasan1515
Kom ihåg att det finns miljontals muslimer just nu som vill ansluta sig till Palestina tro mig
Själv sanering är bra, speciellt då det kommer till hjärntvättade avkommor till följd av decennier av kusingifte som dyrkar en pedofil sagofigur, en hund.
Hur kan man hjälpa till för att få så många som möjligt ta sig ner till Gaza så snart som möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in