2023-10-08, 13:35
Medlem
StigEngstroms avatar
Den israeliska armén uppger att man har som mål att evakuera alla israeler som bor nära Gazaremsan inom det närmaste dygnet, rapporterar AFP.

Det pågår fortfarande strider på flera platser och enligt den israeliska armén är fokus just nu framförallt att frita personer som tagits som gisslan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Hamas förtjänar allt beröm för 50-årsdagen av oktoberkriget.

Njut medans det varar. Snart kommer Israel bomba Hamas till stenåldern i sann gammaltestamentlig anda.
Citera
Medlem
Citat:
Det är sant, men sionister fanns inte på den tiden. De dök upp i Europa och emigrerade illegalt till Palestina och förklarade sin stat på ockuperat mark 1948.
Jepp men om vi skiter i zionisterna och bara tittar på det judiska folket så har ju de mer rätt till området än någon annan.
Citera
2023-10-08, 13:36
Medlem
Mer än 500 sionister har likviderats sedan gårdagens heroiska insats. Prisa Gud!
Citera
2023-10-08, 13:36
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srail
Bästa vore ju att Israel stänger av allt vatten till gasa, inte en droppe vatten till någon palestinier och konflikten är snart över. Varför ska terrorstaten palestina få släcka törsten på Israels goda vilja?
Detta har israelerna redan gått ut med att man ska göra.
Vatten, el, rubbet kommer kranas av.
Citera
2023-10-08, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lassesimrishamn
Vad fan är kristna druzer? Sitter du här och hittar på?

Det är en liten minoritet som även gör värnplikt. Det finns en stad i Israel där många av dem bor, Daliat el Carmel.

Ligger i norra Israel, jag har själv varit där. De har god mat och även ett intressant utseende. Många har ljus ögonfärg men ändå lite mörkare hy.

Här står lite om dem: https://www.hbl.fi/artikel/345c121a-07db-4283-9fae-33e52f1ec64f
Citera
2023-10-08, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Bra, det är svårt att kriga utan mat och vatten. Det blir mycket enklare för Israelerna att utplåna Palestina en gång för alla.
Citera
2023-10-08, 13:39
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
De europeiska judarna måste förstå att deras ockupation och stulna egendom i Palestina inte löser någonting.
Alla de arabiska judarna då?
Närmare hälften av Israels befolkning kommer från Mellanöstern.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Alltså, är det någon annan här som har problem med att komma in på "Jerusalem Post" ?

Anledningen till att jag frågar är, är att det hävdas ifrån norsk msm (som hänvisar till "JP") att 750 Israeler är saknade. Och jag kommer inte in till "Jerusalem Post"..

Familier leter desperat etter israelere som er tatt til fange av Hamas og ført over grensen. Nå ber flere av dem om hjelp på sosiale medier.

750 mennesker er savnet, ifølge en uoffisiell oversikt av den israelske avisen Jerusalem Post.

https://www.nettavisen.no/nyheter/mange-fanget-i-gisseldrama-jeg-sa-henne-hun-var-livredd/s/5-95-1379210

Tror inte Hamas har lyckats med så många, utan att det är mycket "kaoz" ännu som spelar in.
Hamas hemsida vill inte heller öppnas men ska fungera enligt testsidor. Al Qassams hemsida och Telegram funkar som vanlligt dock.
Citera
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Ja precis.
De stackars Palestinierna försöker ju bara försvara sig genom att våldta och skära halsen av Israeliska civila kvinnor.
Släpa civila ur deras bilar och halshugga föräldrarna framför sina barn ”ISIS-style” ändrar ju omvärldens syn på muslimer.

Den där terrorbaserade strategin slutade väl fungera för sisådär 2000 år sedan.
Lågbegåvade Adidaskrigare med sandaler och Kalashnikovs.
Mörda lite Tyska turister med när man håller på.
Det gör nog att Väst och Europa ger sitt stöd.

Palestina kommer stå i rök imorgon när vi vaknar upp.
Och de har ju verkligen bett om det den här gången.

Jag är förvånad att Hamas inte gjorde mer än det de gjorde. De här palestinierna är trötta på att leva undee apartheid regim. Deras barn slaktas, deras familjer mördas. Varför skulle det vara konstigt om palestinierna gjorde samma sak mot Israel?
Varför är det konstigt?
Skär du halsen av mina barn så skär jag halsen av dina, berätta för mig varför du blir så förvånad över Hamas reaktion på Israels terror.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srail
Jepp men om vi skiter i zionisterna och bara tittar på det judiska folket så har ju de mer rätt till området än någon annan.

Jo, men de som blev kvar konverterade många till kristendomen och sedan islam. Men ger detta europeiska judarna rätt att komma och ta över Palestina?
Citera
2023-10-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom

Skönt,varför de alls skulle erbjuda detta när de ändå svartmålats. Inklusive alla lastbilar med förnödenheter de kört in.
Se hur de klarar sig utan el och vatten nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in