2023-10-08, 10:27
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasbullah.
Hon var judinna med tyskt och israeliskt medborgarskap. Det är inte omöjligt att hon knullades innan hon dog. Dock dök filmen upp ganska kort efter att attacken hade påbörjats. Om man kidnappar för att knulla så behåller man väl personen vid liv under flera dagar, bjuder ut henne till kusinerna osv?

Sannolikt blev hon skjuten på den där rave festivalen för fred när hon försökte fly. Hamas ledning har säkert gett order om att behandla levande gisslan någorlunda väl (inte våldta) för att de ska kunna användas i förhandlingarna.

Hennes ben var knäckta och låg i en konstig vinkel. Jag tror att hon hade körts på av ett fordon innan araberna langade upp henne på flaket. De hade dock strippat henne på klänningen innan avtransporten.
Citera
2023-10-08, 10:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Hon var judinna med tyskt och israeliskt medborgarskap. Det är inte omöjligt att hon knullades innan hon dog. Dock dök filmen upp ganska kort efter att attacken hade påbörjats. Om man kidnappar för att knulla så behåller man väl personen vid liv under flera dagar, bjuder ut henne till kusinerna osv?

Sannolikt blev hon skjuten på den där rave festivalen för fred när hon försökte fly. Hamas ledning har säkert gett order om att behandla levande gisslan någorlunda väl (inte våldta) för att de ska kunna användas i förhandlingarna.
Hon dödades antagligen direkt, annars hade hon inte haft underkläder på sig.
Citera
2023-10-08, 10:29
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Jodå, finns många fall där judiska soldater gått in i palestiniers hem och förnedrat och våldtagit kvinnor osv.
Som du säger "ja så kan det gå", din fula jävla kroknäsade reptil
Vänta och se, så ska du få se hur det här slutar.
Citera
2023-10-08, 10:31
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sueonia
Du vet att Israel sponsrar NGO:er som hjälper immigranter till Europa va? Du vet att Israel skickar sina afrikanska migranter direkt till Sverige?

Massinvandring till Sverige(som jag antar att du, likt mig, motsätter dig) är till stor del driven av JUDAR i Sverige, Europa och Israel. Mångkultursbeslutet 1975 lobbades igenom av judiska grupper.

Jag sympatiserar med palestinierna för att de, likt oss, blivit utsatta för massinvandring av främmande folk.
Det jag vet är att Ryssland gör så. Jag har ingen erfarenhet av det du talar om, så jag tänker inte utrycka mig ang det.
Citera
2023-10-08, 10:31
Medlem
VetVemDuArs avatar
Inte för att det på något sätt är rätt för Hamas att inleda detta urskiljnings- och skoningslösa krig, men kom igen, Israel och väst är knappast oskyldiga i denna konflikt.

Vad tror man liksom kommer hända när man ockuperar land för 5 miljoner invånare och utövar brutal apartheid över en stor del av befolkningen? Välvilliga grannar och lojala medborgare?
Citera
2023-10-08, 10:33
Medlem
doncroces avatar
Judarna och muslimerna förtjänar verkligen varandra.
Två besläktade semitiska herrefolk som bråkat i snart 1500 år.
Muslimerna firar ju fortfarande sin massaker av judar i Khaybar år 627.

"Khaybar, Khaybar, ya Yahud, jish Muhammad sa Ya’ud!” sjungs det än idag på gatorna runt om i den Muslimska världen och i Europas alla städer.

Enda tråkiga för "oss" är ju att den kristna världen är nästa mål för "vinnaren" av denna tusenåriga konflikt.
Både judarna och muslimerna hatar kristna lika mycket som dom hatar varandra.
Citera
2023-10-08, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Jag tror de tänker att det är en förmån att få dö som martyr, på fullt allvar. Det har de fått höra sedan barnsben.

Så är det i många, många fall. Med stöd av religionen.
Citera
Medlem
Citat:
Jodå, finns många fall där judiska soldater gått in i palestiniers hem och förnedrat och våldtagit kvinnor osv.

Ge mig ett exempel.
Citera
Medlem
aaerligs avatar
Citat:

Och fler kommer det att bli, nu när Hamas bestämde sig för att utföra attacken. Det dör och skadas fler palestiner än Israeler varje gång och ändå fortsätter de/ni. Tycker ni själva att ni är mindre värda eller vad är problemet?
Citera
2023-10-08, 10:35
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sueonia
Du vet att Israel sponsrar NGO:er som hjälper immigranter till Europa va? Du vet att Israel skickar sina afrikanska migranter direkt till Sverige?

Massinvandring till Sverige(som jag antar att du, likt mig, motsätter dig) är till stor del driven av JUDAR i Sverige, Europa och Israel. Mångkultursbeslutet 1975 lobbades igenom av judiska grupper.

Jag sympatiserar med palestinierna för att de, likt oss, blivit utsatta för massinvandring av främmande folk.
Beslutet om den nya invandringspolitiken 1975 klubbades igenom av en enig riksdag. Var alla ledamöter judar? Märkligt i så fall eftersom Sveriges regering var uttalat Israel-kritiska på den tiden.
Citera
2023-10-08, 10:36
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Det låter som att Israels strategi bör vara att göra det bättre för palestinierna. Vad innebär det?

Så är det absolut, faktum är att en hel del israeler har börjat komma fram till just den slutsatsen också, successivt över de senaste 20 åren.

Problemet och dilemmat med det är att man, rent fysiskt, inte kan öppna upp mot palestinierna innan Hamas och Islamiska Jihad, och de andra våldsgrupperingarna i princip utraderats. Att göra det i dagens läge skulle innebära en enorm risk för mänskliga och ekonomiska förluster för Israel.

Som jag tidigare skrev är det också viktigt för Hamas att palestinierna fortsätter att vara förtryckta och fattiga, utan de grundförutsättningarna tynar Hamas bort som organisation.

Det är ett oerhört svårt pussel att bygga, särskilt i ljuset av att en del i regionen starka makter också önskar ett fortsatt starkt Hamas, t.ex. Iran och Syrien.
Citera
2023-10-08, 10:37
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Det är inte omöjligt att hon knullades innan hon dog.
Givet vad för typer vi pratar om är det inte omöjligt att hon knullades efter att hon dog också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in