2023-10-08, 07:37
Medlem
Känner inget när jag ser hur Hamas behandlar Israel eftersom jag i 20 år har sett hur Israel behandlar Palestina
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Attacker från Libanon nu på morgonen.

Hamas bekräftar Irans inblandning och då utgår jag från att Ryssland också är anstiftare.

https://www.svt.se/nyheter/hamas-attack-mot-israel?inlagg=c067ed07f9340abf0a13e76d4aed4d0b

Citat:
Hamas: Iran gav sitt stöd innan attacken

Ghazi Hamad, talesperson för den palestinska terrorgruppen Hamas, säger till BBC att Iran gav dem sitt stöd för att inleda flerfrontsattacken mot Israel.

En rådgivare till Irans högste ledare Ali Khamenei gratulerade på lördagseftermiddagen "de palestinska krigarna".

- Vi kommer att finnas vid de palestinska kämparnas sida fram till befrielsen av Palestina och Jerusalem, sa rådgivaren Rahim Safavi enligt den iranska nyhetsbyrån Isna.

Teheran spelar en viktig, stöttande roll för såväl Hamas som den libanesiska terrorgruppen Hizbollah.
Citera
Medlem
kaktjuvens avatar
Väntat med Hezbollahs attack ifrån norr.
Tror vi på en syrisk invasion av Golanhöjderna också och en massa iranska drönarattacker?
Att Israel attackeras ifrån 3 fronter.
Citera
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Den tyska modern söker förtvivlat info om var hennes dotter som skändats och mördats är

källa

https://twitter.com/BrennpunktUA/status/1710829530892456364

samtidigt inat har ensamkommande haft stort party i Berlin där man firat judeslakten
Citera
2023-10-08, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Precis, bra att du håller med mig. Riv fängelset Gaza och förena det med övriga Palestina, sök en tvåstatslösning.

Finns det någon summering av dagens händelser där ute på nätet? Hittar bara korta reportage som säger samma sak.

Gaza införlivas i Israel. Folket införlivas i Egyptien och andra MÖ-länder.
Alternativet att Egyptien tar hand om Gaza.

Gaza kan inte leva det liv det gjort sedan 2005. Gaza kommer nu att jämnas med marken. Riv alla hus.
Citera
2023-10-08, 07:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Nu
Festivalen som attackerades var ett warm up party till en av världens största psytrance fester, Universo Paralello. Bara kärlek och sköna människor på dessa fester. Fan vad sorgligt...

https://psymedia.co.za/tragic-terrorist-attack-rocks-universo-paralello-israel-warmup-party/

Detta understryker ytterligare att Hamas är en hopplös terrorgrupp som Israel måste utrota. Sköna människor, som du skriver, som befinner sig på en festival för att hylla universalism och njuta av musik - och så slutar de med att de blir attackerade av blodtörstiga terrorister.

Hade Hamas lagt alla bidragspengar som de får på skolor och utbildning istället för meningslös väpnad kamp så hade Gaza kunnat vara ett fredligt paradis idag, men istället måste kriga och terrorisera.

Helt meningslöst kamp, och nu kommer Israel förmodligen att utrota dem för vad de gjort. Och det är lika bra det. Världen behöver inte den här sortens människor/ideologier.
Citera
2023-10-08, 07:41
Medlem
DeValeras avatar
Sättet vi har sett Hamas rycka fram på, i bilar, motorcyklar etc, så här kommer förmodligen att upproren i Sverige och flera andra europeiska länder se ut om några årtionden.
Citera
2023-10-08, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raidrunk
Kan detta vara det som behövs för att bomba mål i Iran som Israel och USA har velat göra så länge.
Dom lägger skulden på Iran som har försett Hamas med vapen.
Iran lämnade ju dollarn 2017-2018. Alla vet ju vad som hände Irak.
Måste alltid finnas en orsak även om det är en lögn.

Irans regim måste bort nu. Den är roten av den terrorism vi ser. Den stödjer Hamas och Hizbollah. Denna händelse gör det nu möjligt för Israel att angripa Iran. Kanske tillsammans med USA. Nytt styre i Iran behövs.
Citera
2023-10-08, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Sättet vi har sett Hamas rycka fram på, i bilar, motorcyklar etc, så här kommer förmodligen att upproren i Sverige och flera andra europeiska länder se ut om några årtionden.

Dummaste jag har hört din svennebanan.

För att gängen i Sverige kommer ha tillgång till 3000-5000 missiler
Med tillhörande missilsystem.

Jävla idiot alltså.
Citera
2023-10-08, 07:43
Medlem
Nickeess avatar
Hizbollahs röda linje är markoperation i Gaza. De har förmodligen inte bestämt sig för att gå med i kriget helt, detta var en varning. Målet var långdistansradarinstallation på berget som kan användas för att upptäcka och spåra missiler som kommer från Libanon och Syrien.
Citera
2023-10-08, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogersson
Hur kan den ena eller den andra sidan försvara en attack mot ett, land, styre eller art med att;
"- Jamen den andra sidan då?!?!"

Brukar Israel verkligen driva runt stan med lik på flaket och jubla över trofén?
Jag menar bara att om man ska attackera så kan man åtminstone ge folket en snabb avrättning, låt liken vara och gå vidare. Oavsett om det är muslimer eller judar.

Är likskändning verkligen så fruktansvärt? Jag menar, inte ser det vackert ut, men personligen skulle jag ju långt föredra att bli skändad (om det nu nödvändigt måste ske!) efter döden, snarare än i livet!

(Erinrar mig en gammal historia om den franske kirurgen Paré, som i Kina möttes med fasa då han begärde lik för dissektion -- däremot fick han en försäkran, vilken han avböjde, om obegränsade mängder levande brottslingar att sätta kniven i!)
Citera
2023-10-08, 07:45
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det är väl ingen Israel som vill komma till sverige eller?

Nej vad fan ska dom göra här i arabistan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in