2023-10-04, 22:53
  #31945
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
En arena där Sverige har ungefär lika mycket att säga till om färdriktningen som ett höstlöv i vinden har.
Ungefär som NMR. Det är rätt många som sett NMR som ett vettigt alternativ på den politiska kartan men det händer inte mycket där.
Citera
2023-10-05, 06:06
  #31946
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Nej, det bästa vore såklart om han gjorde bägge delarna. Som det är nu kommer det alltid kunna finnas judar i bakgrunden redo att klippa halsen på honom när han minst anar det.

Och fram tills han är öppen och tydlig antisemit kommer i varje fall inte jag tycka att han är världens mest fantastiska människa och kanske inte heller i Nordiska motståndsrörelsens officiella hållning. Och med antisemit menar inte jag enkom att vara illa omtyckt av judar utan att hatet är ömsesidigt.

Fortfarande kvarstår också frågan till dig varför du tror han beter sig på detta judepositiva vis om inte judarna, som du säger, har någon makt i Ryssland och om det är ömsesidigt hat mellan honom och judarna. Iran som du nämner, agerar inte på detta vis. Iran har jag därför också betydligt mer respekt för!
Du verkar glömt bort eller inte känna till att Hitler och NSDAP fjäskade för den Zionistiska faktionen inom judenheten i början utav sitt maktövertagande som sedan mynnade ut i Haavara-avtalet och massa fina ord från Zionist judar om nazismens förträfflighet. Där har Putin då valt att liera sig med en faktion inom Judenheten som faller inom ramen för hans mål. Personer som skriker sig hesa om att Putin är en jude för att han i början utav sin mandatperiod fotograferades med en kippa kring 1999-2004 hade skrikt att Hitler var judekontrollerad så fort bläcket torkade på Haavara-avtalet eller för den delen när han slöt Molotov-Ribbentrop pakten med Sovjet som han målat upp som Jude-nationen nummer ett.
Citera
2023-10-06, 06:29
  #31947
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Ungefär som NMR. Det är rätt många som sett NMR som ett vettigt alternativ på den politiska kartan men det händer inte mycket där.


I så fall har dessa människor fel förväntningar. Det finns inga nationella politiska lösningar överhuvudtaget. Vad NMR kan göra är att fokusera på metapolitik. För det är inte politiska alternativ folk behöver.
Citera
2023-10-06, 19:57
  #31948
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Ryssland är multietniskt, rasblandning förekommer i hög utsträckning, icke-vita lyfta fram till olika myndighetsjobb och annat. Ett första steg för att jag personligen ska kunna se Putin som en riktigt nationalist, en rasnationalist, är segregering så att de vita ryssarna inte blandas ut.
Multietniskt i vilken aspekt? Att det finns en viss mängd icke-vita folk boende i Ryssland är såklart oundvikligt eftersom Ryssland som världen största land gränsar till ickevita länder. Oavsett detta håller sig ryssar övervägande till andra ryssar som också är den i särklass största etniska gruppen. Faktum är att sedan Putin tog över makten har ryssars etniska självmedvetande snarare stärkts på flera nivåer. Från att varit ett land nästan totalt i händerna på judar och liberala krafter i Väst till att istället bli ett nutida nationalistiskt föredöme i frontlinjen mot globohomo och direkt utmana JEWsa. Att i detta läge börja etniskt rensa ut ickevita i Ryssland vore såklart fullkomligt idiotiskt och spela judarna i Washington rakt i händerna. Hur är detta ens svårt att se?
Citat:
Vidare har judar mycket makt i Ryssland och Putin är väldigt mån om att hålla sig väl med dessa. Ett andra steg för att Putin i mina ögon ska kunna klassas som en verklig nationalist är att han klipper bandet totalt med judarna.
En makt som inte har någon större konkret effekt är ingen riktig makt. Således är det pragmatikern Putin som håller i taktpinnen. Att kräva att Putin måste komma ut som fullfjädrad antisemit är ju inte rimligt ens i teorin. Det viktiga är naturligtvis vad man gör inte vad man säger.
Citera
2023-10-06, 20:12
  #31949
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Så vad har Rysslands öde egentligen med oss arier att göra? Har vi då inte utkämpat ett världskrig med dem?
Här påvisar du återigen din grava brist på logisk slutledningsförmåga och utbredda okunnighet.

Vi bekämpade ett krig mot den judisk makten i och utanför Europa inkluderat den i Ryssland. Inte mot Ryssland eller ryssar.

Som jag redan sade har de neokonservativa (judarna i Washington) länge sett Rysslands närmande till Europa närmare bestämt Tyskland som ett direkt hot mot deras makt. Naturligtvis kommer Rysslands framgång i denna kamp även gynna våra möjligheter. Men bara om vi är klara nog med att förstå att oavsett vad man kan tycka om Putin så är ingalunda Ryssland vår fiende. Vad den internationella juden vill att vi skall tro.
__________________
Senast redigerad av skillnad 2023-10-06 kl. 20:14.
Citera
2023-10-07, 17:11
  #31950
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Här påvisar du återigen din grava brist på logisk slutledningsförmåga och utbredda okunnighet.

Vi bekämpade ett krig mot den judisk makten i och utanför Europa inkluderat den i Ryssland. Inte mot Ryssland eller ryssar.

Alltså, förlåt mig om jag inte kan hålla mig för skratt, när jag möter en sådan okunnighet om nationalsocialismen. Har du möjligtvis aldrig hört talas om Lebensraum?

Hur är det egentligen möjligt att en sådan som dig, med den svansföringen som du besitter, att du hyser sådana illusioner,

att du inbillar dig vara mig överlägsen ifråga om nationalsocialism?

Sådana som dig äter jag frukost...
__________________
Senast redigerad av JedemDerSeine 2023-10-07 kl. 17:19.
Citera
2023-10-07, 17:44
  #31951
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Du tillför absolut inget utan regurgiterar bara om och om igen dina egna intellektuella tillkortakommanden. Men ja, i grunden är min princip enkel när det kommer till geopolitik. Jag stödjer de aktörer som gynnar våra etniska intressen.

Så kineser och ryssar gynnar alltså "våra etniska intressen" enligt dig?

På vilket sätt skulle då kineser bry sig om ariers intressen?

Som om tanken aldrig hade slagit dig, att blott arier är andra ariers försvarare.

Men håll dig då, till dina rasfränder, där du känner dig hemma,

och utge dig inte för att vara nationalsocialistisk längre.
__________________
Senast redigerad av JedemDerSeine 2023-10-07 kl. 17:51.
Citera
2023-10-08, 03:45
  #31952
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Alltså, förlåt mig om jag inte kan hålla mig för skratt, när jag möter en sådan okunnighet om nationalsocialismen. Har du möjligtvis aldrig hört talas om Lebensraum?

Hur är det egentligen möjligt att en sådan som dig, med den svansföringen som du besitter, att du hyser sådana illusioner,

att du inbillar dig vara mig överlägsen ifråga om nationalsocialism?

Sådana som dig äter jag frukost...
Du påstod nyss att vi förde ett världskrig mot ryssen. Jag påstår att denna kamp var mot bolsjevismen och den internationella juden som infiltrerat Ryssland. Som att detta ens skall behöva diskuteras.

Läs följande citat och tala om för mig om det är ryssar som syftas eller någon annan. Jag fetstilar lite för att hjälpa dig påvägen. Du kanske t.o.m kan lista ut vem som skrev det


“Never forget that the rulers of present-day Russia are common blood-stained criminals; that they are the scum of humanity which, favoured by circumstances, overran a great state in a tragic hour, slaughtered out thousands of her leading intelligentsia in wild bloodlust, and now for almost ten years have been carrying on the most cruel and tyrannical regime of all time.

Furthermore, do not forget that these rulers belong to a race which combines, in a rare mixture, bestial cruelty and an inconceivable gift for lying, and which today more than ever is conscious of a mission to impose its bloody oppression on the whole world. Do not forget that the international Jew who completely dominates Russia today regards Germany not as an ally, but as a state destined to the same fate.

The danger to which Russia succumbed is always present for Germany. Only a bourgeois simpleton is capable of imagining that Bolshevism has been exorcised. With his superficial thinking he has no idea that this is an instinctive process; that is, the striving of the Jewish people for world domination, a process which is just as natural as the urge of the Anglo-Saxon to seize domination of the earth. And just as the Anglo-Saxon pursues this course in his own way and carries on the fight with his own weapons, likewise the Jew. He goes his way, the way of sneaking in among the nations and boring from within, and he fights with his weapons, with lies and slander, poison and corruption, intensifying the struggle to the point of bloodily exterminating his hated foes.

In Russian Bolshevism we must see the attempt undertaken by the Jews
in the twentieth century to achieve world domination. Just as in other epochs they strove to reach the same goal by other, though inwardly related processes. Their endeavor lies profoundly rooted in their essential nature.

Germany is today the next great war aim of Bolshevism. It requires all the force of a young missionary idea to raise our people up again, to free them from the snares of this international serpent, and to stop the inner contamination of our blood, in order that the forces of the nation thus set free can be thrown in to safeguard our nationality, and thus can prevent a repetition of the recent catastrophes down to the most distant future.

If we pursue this aim, it is sheer lunacy to ally ourselves with a power whose master is the mortal enemy of our future. How can we expect to free our own people from the fetters of this poisonous embrace if we walk right into it? How shall we explain Bolshevism to the German worker as an accursed crime against humanity if we ally ourselves with the organizations of this spawn of hell, thus recognising it in the larger sense
?”
__________________
Senast redigerad av skillnad 2023-10-08 kl. 03:48.
Citera
2023-10-08, 14:12
  #31953
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Så kineser och ryssar gynnar alltså "våra etniska intressen" enligt dig?

På vilket sätt skulle då kineser bry sig om ariers intressen?

Som om tanken aldrig hade slagit dig, att blott arier är andra ariers försvarare.

Men håll dig då, till dina rasfränder, där du känner dig hemma,

och utge dig inte för att vara nationalsocialistisk längre.


Det fetade har jag svarat på flera gånger i tråden men det går tydligen inte in i din tjocka skalle. Men du verkar ju inte ens ha förstått att vår fiende är den evige juden och ingen annan. Så jobbigt det måste vara för dig att tänka på att NS-Tyskland var allierat med de rasfrämmande japanska gulingarna.
Citera
2023-10-09, 01:28
  #31954
Medlem
Nyreggadjudes avatar
De aktuella händelserna i Mellanöstern och följande nationalistflås belyser särskilt mycket hur bortkomna de här typerna är.
Först den pubertala podden MÄO med analyser från figurer som den epa-skrikande Kannisto, sedan flaggskeppet Radio Nordfront där Holmqvist & co. förklarar att kamp mot sionismen = försvagande av "judisk makt-rörelsen" = lättare att få till en politisk förändring i Norden.
De tror att det de opponerar sig emot bara kommer från någon sorts ond sfär, "USA", "ZOG", "juden", "globalisterna" eller något annat på listan, och om man lyckas blåsa bort det orosmolnet så försvinner även problemen.

För det första så finns det ingen särskild judisk makt-rörelse, det är, tillsammans med sådant som ovanstående, diffusa intetsägande begrepp som nationalister har snickrat ihop själva och som de sedan orienterar sig efter.

Lustigt och utan självinsikt förklarar Saxlind att antimuslimska svärjevänner tar ställning mot Hamas pga blint hat utan att se den logiska vurpan de gör - när NMR tänker likadant angående judar. De tror att om man bara är emot judiska företeelser som staten Israel så kommer problem vi utsätts för också att försvinna.

Man resonerar som så att om förespråkarna av den s.k. multipolära ordningen får mer att säga till om så blir det bättre för väst. De känner inte till att sådant som invandring organiseras via internationella institutioner (och inte från något "västjudarna" eller annat struntbegrepp), vilka är centrala även i länder som Ryssland för att koordinera migration.
Här är ett exempel på FN-anknutna International Organization for Migration (IOM) och dess ryska sida
där man kan få reda på hur kopplingarna mellan de globala agendorna som Ryssland, Kina m fl gladeligen ställer upp på, är kopplade till migration:

https://russia.iom.int

Citat:
Explore the interrelations between the 2030 Agenda and migration

The 2030 Agenda for Sustainable Development recognizes that migration is a powerful driver of sustainable development, for migrants and their communities. It brings significant benefits in the form of skills, strengthening the labour force, investment and cultural diversity, and contributes to improving the lives of communities in their countries of origin through the transfer of skills and financial resources.

The benefits of migration should not be seen only from the perspective of what migrants can bring to any given territory. The relationship between migration and development is much more complex: the political, social and economic processes of potential destination countries will also determine how, where and when migration occurs. If migration is poorly governed, it can also negatively impact on development. Migrants can be put at risk and communities can come under strain.

As outlined in the Global Compact for Safe, Orderly and Regular Migration, “migration is a multi-dimensional reality that cannot be addressed by one government policy sector alone”. IOM therefore applies a whole-of-government and whole-of-society approach to migration governance, striving to ensure that migration and migrants’ needs are considered across all policy areas, laws and regulations from health to education and from fiscal policies to trade.

Hur bra det är med minoriteter, kulturberikning och mångfald

Citat:
WELCOME TO IDIASPORA
Migrants and diaspora communities are recognized for their invaluable role in society due to their rich cultural contributions, diverse voices, and their economic contributions to the countries they live in and come from, including philanthropy, entrepreneurship, and innovations. iDiaspora provides a platform to share your voice, to gain knowledge, and to engage with the global community committed to the importance of diaspora.

https://www.idiaspora.org/en

Samförstånd mellan IOM och ryska Sberbank:

Citat:
A good proof of the successful cooperation between IOM and Sberbank of Russia was the signing of a Memorandum of Understanding in February 2022.

Over the past year, partnership between organizations has been successfully developing: from the participation of Sberbank representatives in IOM events, regular online working meetings to the preparation and signing of a Memorandum of Understanding defining areas for further cooperation in the field of exploring opportunities for the development of financial literacy and new financial products for migrants and members of their families.

https://russia.iom.int/news/memorandum-understanding-sberbank

Läs om Sberbank, Herman Gref och kopplingarna till WEF, the Great reset m.m:

https://unlimitedhangout.com/2022/07/investigative-reports/resetting-without-schwab-russia-the-fourth-industrial-revolution/

Samförstånd mellan IOM i Moskva och rysk arbetskraftsinvandring:

Citat:
Moscow – On February 4, 2022, Chief of Mission of International Organization for Migration in Moscow, Abdusattor Esoev, and Head of the Federal Service for Labour and Employment, Mikhail Ivankov, signed a Memorandum of Understanding between IOM and Rostrud.

The Memorandum provides for interaction and exchange of information in the field of labour migration, in particular in ensuring compliance with and protection of labour rights of foreign workers, including through the use of information technology.

https://russia.iom.int/news/memorandum-understanding-rostrud

Ännu ett klargörande från den ryska sidan:

Citat:
IT TAKES A COMMUNITY

A global movement to celebrate how all people, regardless of where they are born, can contribute to making our communities better places for us to live and call home.

It Takes A Community (#ITAC) is an international multi-stakeholder campaign showcasing the positive impact that migration can have on communities, thus contributing to international efforts to promote social cohesion and managed migration, combat xenophobia and discrimination of migrants.


https://www.ittakesacommunity.org

Klickar man vidare så ser man att vitt skilda delar av världen är engagerade i denna kamp mot "xenofobi" och "diskriminering" av invandrare:

Citat:
The Mayors Mechanism, jointly steered by United Cities and Local Governments, the Mayors Migration Council, and the International Organization for Migration was established in 2018 to formally link local and regional governments (LRGs) to the state-led Global Forum on Migration and Development (GFMD). The partnership has now scaled to the Migration and Refugee Compacts and launched a Call to Local Action for Migrants and Refugees in 2022.

The Mechanism creates opportunities for LRGs to influence these state-led discussions and aims to:

Bring local context and expertise to the heart of the conversation
Advocate for improved policy coherence on migration issues
Maximise opportunities for innovative and direct partnerships with local governments.
In addition to the Mayors Mechanism partners and secretariat, the cities of Dublin, Johannesburg, Mechelen, Montreal and Sao Paulo, as well as Welcoming International – have provided valuable strategic advice in the design and implementation of #ITAC.

In its endeavor to support and amplify the voices of local governments globally and ensure the Right to the City for all, UCLG works to promote evidence-based approaches to migration and displacement governance, built on the realities of territories and focused on human rights. Through the Mediterranean City to City Migration project and through global advocacy initiatives like the Lampedusa Charter on Dignified Human Mobility and Territorial Solidarity, UCLG has directly contributed to enrich, implement and expand the vision of the ITAC campaign among local governments and their allies all over the world.

https://www.ittakesacommunity.org/local-and-national-governments

Jämför dessa fakta om hur världen är konstruerad och sammankopplad med hur våra nationella på ett ivrigt och juvenilt sätt tycker att man ska sympatisera med Hamas och bröla "Leve Palestina" för att problemen sedermera ska försvinna, och fyra sedan av ett elakt hånskratt.
Citera
2023-10-09, 10:25
  #31955
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
De aktuella händelserna i Mellanöstern och följande nationalistflås belyser särskilt mycket hur bortkomna de här typerna är.
Först den pubertala podden MÄO med analyser från figurer som den epa-skrikande Kannisto, sedan flaggskeppet Radio Nordfront där Holmqvist & co. förklarar att kamp mot sionismen = försvagande av "judisk makt-rörelsen" = lättare att få till en politisk förändring i Norden.
De tror att det de opponerar sig emot bara kommer från någon sorts ond sfär, "USA", "ZOG", "juden", "globalisterna" eller något annat på listan, och om man lyckas blåsa bort det orosmolnet så försvinner även problemen.

För det första så finns det ingen särskild judisk makt-rörelse, det är, tillsammans med sådant som ovanstående, diffusa intetsägande begrepp som nationalister har snickrat ihop själva och som de sedan orienterar sig efter.

Lustigt och utan självinsikt förklarar Saxlind att antimuslimska svärjevänner tar ställning mot Hamas pga blint hat utan att se den logiska vurpan de gör - när NMR tänker likadant angående judar. De tror att om man bara är emot judiska företeelser som staten Israel så kommer problem vi utsätts för också att försvinna.

Man resonerar som så att om förespråkarna av den s.k. multipolära ordningen får mer att säga till om så blir det bättre för väst. De känner inte till att sådant som invandring organiseras via internationella institutioner (och inte från något "västjudarna" eller annat struntbegrepp), vilka är centrala även i länder som Ryssland för att koordinera migration.
Här är ett exempel på FN-anknutna International Organization for Migration (IOM) och dess ryska sida
där man kan få reda på hur kopplingarna mellan de globala agendorna som Ryssland, Kina m fl gladeligen ställer upp på, är kopplade till migration:

https://russia.iom.int



Hur bra det är med minoriteter, kulturberikning och mångfald



Samförstånd mellan IOM och ryska Sberbank:



Läs om Sberbank, Herman Gref och kopplingarna till WEF, the Great reset m.m:

https://unlimitedhangout.com/2022/07/investigative-reports/resetting-without-schwab-russia-the-fourth-industrial-revolution/

Samförstånd mellan IOM i Moskva och rysk arbetskraftsinvandring:



Ännu ett klargörande från den ryska sidan:



Klickar man vidare så ser man att vitt skilda delar av världen är engagerade i denna kamp mot "xenofobi" och "diskriminering" av invandrare:



Jämför dessa fakta om hur världen är konstruerad och sammankopplad med hur våra nationella på ett ivrigt och juvenilt sätt tycker att man ska sympatisera med Hamas och bröla "Leve Palestina" för att problemen sedermera ska försvinna, och fyra sedan av ett elakt hånskratt.


Du för inte heller fram något konstruktivt utan det är samma eländiga kålsuparteori som du ständigt regurgiterar med hjälp av texter som du snedvinklar. Tydligen ska vi inte ens bekymra oss för någon ”judisk makt” eftersom den inte existerar enligt dig. Well, well…

Jag skulle efterlysa en kyligare och mer deskriptiv analys av det som nu pågår i Israel utifrån den fakta vi har. Det finns en hel del frågetecken. Som hur israelisk underrättelsetjänst så totalt kunde missa detta. Helt plötsligt förflyttas också fokus från kriget i Ukraina till Israel och Palestina. Israel anklagar öppet Iran för att vara inblandad i Hamasattacken. Intressant är hur Israel betecknar Hamasattacken som deras 9/11. Men du tycker väl förstås inte att något av det här luktar judelurerier?
Citera
2023-10-09, 12:51
  #31956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
De aktuella händelserna i Mellanöstern och följande nationalistflås belyser särskilt mycket hur bortkomna de här typerna är.
Först den pubertala podden MÄO med analyser från figurer som den epa-skrikande Kannisto, sedan flaggskeppet Radio Nordfront där Holmqvist & co. förklarar att kamp mot sionismen = försvagande av "judisk makt-rörelsen" = lättare att få till en politisk förändring i Norden.
De tror att det de opponerar sig emot bara kommer från någon sorts ond sfär, "USA", "ZOG", "juden", "globalisterna" eller något annat på listan, och om man lyckas blåsa bort det orosmolnet så försvinner även problemen.

För det första så finns det ingen särskild judisk makt-rörelse, det är, tillsammans med sådant som ovanstående, diffusa intetsägande begrepp som nationalister har snickrat ihop själva och som de sedan orienterar sig efter.

Lustigt och utan självinsikt förklarar Saxlind att antimuslimska svärjevänner tar ställning mot Hamas pga blint hat utan att se den logiska vurpan de gör - när NMR tänker likadant angående judar. De tror att om man bara är emot judiska företeelser som staten Israel så kommer problem vi utsätts för också att försvinna.

Man resonerar som så att om förespråkarna av den s.k. multipolära ordningen får mer att säga till om så blir det bättre för väst. De känner inte till att sådant som invandring organiseras via internationella institutioner (och inte från något "västjudarna" eller annat struntbegrepp), vilka är centrala även i länder som Ryssland för att koordinera migration.
Här är ett exempel på FN-anknutna International Organization for Migration (IOM) och dess ryska sida
där man kan få reda på hur kopplingarna mellan de globala agendorna som Ryssland, Kina m fl gladeligen ställer upp på, är kopplade till migration:

https://russia.iom.int



Hur bra det är med minoriteter, kulturberikning och mångfald



Samförstånd mellan IOM och ryska Sberbank:



Läs om Sberbank, Herman Gref och kopplingarna till WEF, the Great reset m.m:

https://unlimitedhangout.com/2022/07/investigative-reports/resetting-without-schwab-russia-the-fourth-industrial-revolution/

Samförstånd mellan IOM i Moskva och rysk arbetskraftsinvandring:



Ännu ett klargörande från den ryska sidan:



Klickar man vidare så ser man att vitt skilda delar av världen är engagerade i denna kamp mot "xenofobi" och "diskriminering" av invandrare:



Jämför dessa fakta om hur världen är konstruerad och sammankopplad med hur våra nationella på ett ivrigt och juvenilt sätt tycker att man ska sympatisera med Hamas och bröla "Leve Palestina" för att problemen sedermera ska försvinna, och fyra sedan av ett elakt hånskratt.

Nämen försvarar du judar? Det var förvånande eller inte. I varenda fall där judar anklagas för något är ingenting judarnas fel enligt dig.

Denna artikel må vara enkel, men den stämmer så väl in, inte bara på Janouch, utan också på dig:

https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.se/2023/09/16/judarnas-sak-ar-var/

Btw, jag tycker man ska sympatisera med Hamas. Leve Palestina!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in