Citat:
Ursprungligen postat av
luomi
Det var väl knappast "de muslimska svinen" som påbörjade övergreppen från första början.
Som vanligt missar ni helt poängen. Jag jämför inte geopolitik. Jag jämför världsåskådning.
Citat:
Ursprungligen postat av
luomi
Israel som stat har ingen egentlig rätt att existera.
Briljant analys.

Som delas av muslimer, för övrigt. Och ligger helt i linje med vad jag just skrev - allt annat än total underkastelse är oacceptabelt för muslimer. Muslimers utgångspunkt i alla konflikter är att motståndaren inte har rätt att existera. Lycka till med att förhandla med en sådan motpart.
Palestina är för övrigt bokstavligt talat en terrorstat. Palestinierna gavs självbestämmande i Osloprocessen, och röstade fram Hamas. Nu får de ta konsekvenserna.
Citat:
Ursprungligen postat av
luomi
Att påbörja de ändlösa övergreppen, från båda sidor, var det den zionistiska koloniseringen som gjorde,
Nej, det var upprepade invasioner, och planerade invasioner, från Egypten som orsakade situationen.
Gaza får under alla omständigheter idag anses vara helt "av-koloniserat". Israel har lämnat regionen helt. Att Israel sen inte känner sig manat att vara det minsta snällt mot en granne vars uttalade ståndpunkt är att Israel ska utrotas, är inte konstigt. Angrepp från den fientliga staten Gaza besvaras med vedergällning. Inget konstigt i det.
Vill palestinierna bedriva handel får de göra det med Egypten. Gränsen dit är för närvarande öppen. Att Egypten sedan sätter vissa begränsningar (vilket är logiskt med tanke på att Hamas är en terrorstat) och att psykopaterna i Hamas själva sätter stora begränsningar för vart den palestinska befolkningen får ta vägen, är inte på något vis Israels fel.