2023-10-07, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PKsluddret
5000 raketer och bara 150 döda israeler, det verkar bara ha varit en av dessa symboliska attacker, urusel utdelning på börsspråk

Om det stämmer att Iron Dome tog hand om 90% av raketerna blir det 500 istället för 5000.
Citera
2023-10-07, 20:20
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Siffrorna verkar säga 200 palestinier, 100-150 israeler. Stor nypa salt, tror Israel står inför minst 500
Mjo man lär få ta siffrorna med en nypa salt. Tror också att det är fler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Originalet är:
“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Jag tror att Joe Rogan säger det i ungefär varannan podd, så alla som lyssnar på den har nog hört det vid det här laget. Citatet kommer ursprungligen ifrån en bok släppt 2013: The End: A Postapocalyptic Novel by G. Michael Hopf

Japp, precis det citatet jag tänkte på. Har du läst boken? Hans podd orkar jag inte riktigt för de är väl typ 2h långa fyllt med random stuff men boken skulle nog kunna vara intressant
Citera
Medlem
Vi i den civiliserade världen står på Israels sida.
Vi fördömer muslimska fega attacker på den fria världen.
Sveriges och USA:s regeringar intar samma inställning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
Gaza är för litet för sådana vapen
kommer inte hända
Varför skulle dom släppa en sån precis bredvid sitt land . aldrig
Citera
2023-10-07, 20:21
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Har du sett nån uppgift om hur måmga som uppskattas vara fångar i Gaza?

Ca 30 är gripna av Hamas. Kan vara mycket mer. Svårt att säga hur många som lever.
Citera
2023-10-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Ahaaaa, så det är Egyptens fel att de attackerar civila människor i Israel?
För du vet mycket väl om att även Egypten har gräns mot Gaza.
Eller, varför attackerar de inte Gaza?

Egypten kanske bidrar till instängningen men ockupation och förtryck är nog den ledande orsaken till varför de skulle vilja attackera Israel. Har hört att palestinier behandlas som andra klassens invånare i Libanon, får inte äga land bland annat men inte attackerar de Libanon eller Egypten. Varför just Israel? För att de är Judar? Nä, de tror jag inte.
Citera
2023-10-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-NATO
Om det stämmer att Iron Dome tog hand om 90% av raketerna blir det 500 istället för 5000.

ID aktiveras väl också bara när raketen enligt systemet bedöms vara hot.
Så av dessa 500 kan vi även räkna bort alla som slagit ner i åkrar osv.

Oavsett vad, om 5000 går igenom eller ingen så är det en krigshandling.
Citera
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Det är 2023. Det är dags att se ett mönster. Det sker inte av en slump någonting i islam orsakar den här typen av beteenden. Någon form av värderingar som är fullständigt vidriga, och som tycks vara helt centrala för den ruttna religion.

Muslimer i Sverige har samma värderingar.
Ja! Jag ser saken såhär:

*Idag är det 2023
*Jag vill se sverige vara med i rymdkapplöpningen.
*Jag vill se Sverige samarbeta med rymdföretag som intresserar våra intresse samt globala förmåga samla ihop krävande resurser så allra bästa förmåga lyckas få fysisk fotfäste i rymden där svenska företagen kan tävla och forska om nya teknologier.

**Med att ta in araber och andra muslim länder kommer det här aldrig hända. Dem funkar inte i ett demokratisk samhälle trots det finns muslima liberaler. Dem kommer alltid förstöra och ställa till för land som är utkanten till utvecklande länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Synd att man inte lyssnade på Churchill som ville sätta turken på plats. Sjukdom skall utrotas vid ett tidigt stadium.

Visst hade det varit bäst.
Tror inte detta är det sista vi kommer se av invasioner, frågan är vilket land som står på tur att bli attackerat.
Citera
2023-10-07, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ungefär som ukrainarna vill krossa Ryssland menar du? Ingen rök utan eld, serru! Israel har brutit sina löften flera gånger om och än idag fördöms de till och med av sin närmsta allierade (USA) för sin oförsvarliga expansionspolitik som inte är något annat än systematisk, etnisk rensning. Sådan är verkligheten, och ingen annan i värden skulle acceptera att bli behandlad som palestinierna blir behandlade. Men du kanske bara skulle låta israelerna ta över ditt hem och bestämma över ditt öde för att de påstår sig har rätt till marken ditt hus står på, för att de hittat någon diffus ägorätt i någon jävla bok? Du kanske är så undergiven, i och för sig, vem vet. Poängen är att Israel är provokatören i den här konflikten och har alltid varit. Det är ett omöjligt projekt att ge bort ett redan bebott landområde till en militär ockupationsmakt som sedan konstant bryter mot de överenskomna resolutionerna och expanderar sitt landanspråk till nackdel för alla andra som bor där.

Ryssarna försökte sig på det i Donbas, och då stod ni där och hyllade ukrainarna som krigade mot ryssen. Är det verkligen så svårt att då förstå varför palestinierna inte är överlyckliga?

Pinsamt inlägg på många sätt och det bekräftar hur insnöad du är på en rysslands invasion av Ukraina.

Här i tråden diskuterar vi dagens händelse specifikt även om statslösa terrorister från allehanda länder kallar sig palestinier.

Hamas har gjort vad de kan, nu vill dom förhandla om fångutbyte. Under tiden så lider Palestinas civilbefolkning av extremisternas galenskap och Israels hämnd.

Du skiter fullständigt i palestinier men hyllar gärna att enskilda civila israeler mördats ännu en gång, det är allt du har att komma med. Att oskyldiga palestinier nu får betala priset tar du med ro. Vidrigt.
Försök inte lära mig om konflikter varken här eller där lilla vän.
Citera
2023-10-07, 20:25
Medlem
Detta är spektakulärt med skärmflyg in. Sen tycker jag SVT ska skärpa sig visa döda på gatorna. Bägge sidor är offer pga historiska misstag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in