2023-10-07, 17:09
  #1057
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
I torsdags togs denna bild. Man ser dåligt men det är två personer (svartklädda , möjlig keps eller huva)

De satt iaf under bron och rökade och pratade om något.

Man kan undra om de har något med saken att göra

https://i.ibb.co/RPbhCJP/IMG-4416.jpg


Jag kollade på den bilden.

Det ser ju ut som att det är redan avspärrat

https://imgur.com/a/T2rxyC0

https://imgur.com/a/chw9PJD
__________________
Senast redigerad av Fibonaccital 2023-10-07 kl. 17:11. Anledning: -Glömde ordet UT
Citera
2023-10-07, 17:09
  #1058
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanaBerzelius
Ställer mig ff frågande till varför MP inte kopplas in 😳

Polisen vill nog inte ha civila springandes runt just nu. Vissa områden är avspärrade samt att alla resurser behöver ligga på att hitta bevis och förhoppningsvis Henrik.
Idag måste två av de anhållna antingen släppas eller häktas.
Citera
2023-10-07, 17:12
  #1059
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Polisen vill nog inte ha civila springandes runt just nu. Vissa områden är avspärrade samt att alla resurser behöver ligga på att hitta bevis och förhoppningsvis Henrik.
Idag måste två av de anhållna antingen släppas eller häktas.
Fast missing people var ju inkopplade från start. Bor i närheten och mitt flöde på Facebook fullkomligt svämmade över av delningen av MP inlägg om grabben
Och efterlysningar ligger på MPs sida
Citera
2023-10-07, 17:14
  #1060
Medlem
Är det någon som har fattat varför BO spelar i Frölunda och inte i Alingsås.
Alingsås har ett hockeylag
Familjen är inte onormalt rik och det kostar tillräckligt med pengar och tid att spela lokalt
BO satsade heller inte på någon elitsatsning som bara Frölunda kan erbjuda
Citera
2023-10-07, 17:14
  #1061
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag kollade på den bilden.

Det ser ju ut som att det är redan avspärrat

https://imgur.com/a/T2rxyC0

https://imgur.com/a/chw9PJD
Det är kanten på metallbalken du ser 🙂
Citera
2023-10-07, 17:14
  #1062
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Fast mässing people var ju inkopplade från start. Bor i närheten och mitt flöde på Facebook fullkomligt svämmade över av delningen av MP inlägg om grabben

Ja, de har lagt ut efterlysningen men inget organiserat sök har gjorts
Citera
2023-10-07, 17:15
  #1063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag kollade på den bilden.

Det ser ju ut som att det är redan avspärrat

https://imgur.com/a/T2rxyC0

https://imgur.com/a/chw9PJD


Det är balken du ser. Stället var inte avspärrat i torsdags och inte heller på fredagen före lunch
Citera
2023-10-07, 17:15
  #1064
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Fast missing people var ju inkopplade från start. Bor i närheten och mitt flöde på Facebook fullkomligt svämmade över av delningen av MP inlägg om grabben
Och efterlysningar ligger på MPs sida

Men dom är inte ute och söker, och de kan jag tycka är på sin plats att överväga nu om inte polisen hittat något som verkligen tar utredningen framåt
Citera
2023-10-07, 17:16
  #1065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batshake
Är det någon som har fattat varför BO spelar i Frölunda och inte i Alingsås.
Alingsås har ett hockeylag
Familjen är inte onormalt rik och det kostar tillräckligt med pengar och tid att spela lokalt
BO satsade heller inte på någon elitsatsning som bara Frölunda kan erbjuda

Han kanske trivdes bra, bara för man är i en sport behöver man inte elitsatsa.. umgänge kanske är viktigare
Citera
2023-10-07, 17:17
  #1066
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja, de har lagt ut efterlysningen men inget organiserat sök har gjorts
Tyckte mig höra att de var ute nån av de första dagarna, men det kan ha varit fel. Men fullt begripligt att de inte får vara med nu...troligen förväntar man sig att hitta honom avliden och då måste spår och bevis säkras
Citera
2023-10-07, 17:17
  #1067
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hildas
Som mamma till en tonåring blir jag mörkrädd.
Även om han inte håller på med en massa skit, så är det ändå delvis en hemlig värld de lever i.
Det finns de som har skrivit i tråden att det är föräldrarnas fel för att de inte har hållit koll på vad Henrik har gjort och vilka han har umgåtts med.
Min erfarenhet är att när de börjar högstadiet och om de då byter, skola får de nya kompisar och likaså i gymnasiet.
De blir inte lika öppna med vilka de umgås med.
Innan högstadiet visste jag exakt vilka hans vänner var.
Ett tag var han inte öppen.
När jag frågade vad de ätit i skolan, vilka lektioner de haft, vad de hade för läxor, eller vad de hade gjort i skolan svarade han bara "vet inte och "jag kommer inte ihåg".
En tonårsfas som tydligen är vanlig.

Efter första fyllan och första relationen så har han blivit mer öppen och berättar mer för att han märker att jag kanske inte alltid är så glad över en del val, men inte fördömer det.
Jag var vildare när jag var tonåring och när jag inte dömer så öppnar han sig mer och berättar.
När han är ute och festar så sätter han alltid på livefunktionen på snapchat så att jag vet var han befinner sig.
Ändå finns det ibland inte något skydd om det finns någon vän som har en dold agenda.
Det kan ske ändå om de är bra på att dupera.

Jag har alltid sagt åt honom att om man inte beblandar sig med droger och kriminella, så är det en väldigt liten risk att råka illa ut, såvida man inte hamnar på fel plats vid fel tidpunkt tex på stan.
Detta med Henrik gör mig rädd, för jag inser änmer än tidigare att de inte är säkra.

Jag kan föreställa mig smärtan och ångesten hos föräldrarna, men ändå inte ens komma i närheten av vidden av allt de nu upplever.
Jag förstår att de efter alla dessa dagarna börjar bli modfällda och nuddar vid tanken på om han fortfarande lever, men man lever nu på hoppet.
Detta fallet och fallet med Milo har berört mig djupt och jag hoppas så innerligt att Henrik kommer hem till sin familj.
All värme och stöd till familjen om de är inne och läser här.

Tonåren är nog den jobbigaste tiden att vara förälder, precis som du säger.

Svenska föräldrar, och dom som invandrat till sverige, är i almänhet ganska dåliga föräldrar, jag menar det som kostruktiv kritik, inte som en anklagelse. Kulturer är så olika, och just det där med hur barn och tonåringar ska behandlas, och hur dom ska uppfostras, det är så olika.

Svenska föräldrar är bra när barnen är yngre, men av någon kontsig anledning så blir dom tafatta och frånvarande när barnen blir tonåringar. Det är som att all tror att det är bättre att låta dom sköta sitt, men det är ju då dom behöver allra mest hjälp. Mer regler, mer kontakt med mamma och pappa, mer tid tillsammans. Varför släpper allt då, och varför tror en svensk tonårsförälder att den första fyllan är en normal grej, det är det inte, det är ett tecken på att något inte står rätt till.

Tonåringar behöver sina föräldrar. Det kanske hänger ihop med att mamma och pappa jobbar, vad vet jag, men det är inte bra att vara så frånvarande.

Vad det gäller invandrar föräldrar från mellanöstern länderna så står det ännu sämmre till, jag har sett hur dom använder sig av utfrysningsmetoden när barnen är RIKTIGT små, då det skadar som allra mest. Vilket fruktansvärt sätt att behandla små små barn på. Sedan verkar det vara ren aggression som gäller, om utfrysningsmetoden inte funkar. Barn kan bara växa upp och bli brutala tonåringar av detta, det går knappt att bli en empatisk personpå det sättet.

Det här gäller givetvis inte alla, men det är ändå en kulturellt accpeterad situation, och det borde faktiskt synas och ändras.

Jag hoppas innerligt att Henrik hittas vid liv.
Citera
2023-10-07, 17:21
  #1068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Men dom är inte ute och söker, och de kan jag tycka är på sin plats att överväga nu om inte polisen hittat något som verkligen tar utredningen framåt
Antar att de inte får det än? Dra en fråga till dem på deras sida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in