2023-10-07, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Jag är fortsatt mycket tveksam till att Hamas har utfört denna attack på egen hand.

Om Hamas verkligen skulle göra detta helt på egen hand så känns det som ett självmordsuppdrag. Och jag tvivlar på att Hizbollah skulle delta i större skala, för det skulle dra in hela Libanon i detta också.
Citera
2023-10-07, 14:24
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cigarololx
Total misslyckande av Israel, att detta kunde ske är katastrofalt.

Äntligen får Israel smaka på sin egen medicin.
Citera
2023-10-07, 14:25
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommar.cool
Saudi har diplomatiska relationer med Iran, ej med Israel.

Israel och Saudi pussar varandra under bordet.
Citera
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Ursäkta om jag sovit under en sten sista tiden, men varför väljer Hamas att slå till just nu mot en övermäktig fiende? Vi får inte höra och se vad som faktiskt gömmer sig bakom kulisserna. Mycket troligt så har detta att göra med med allt annat som pågår de sista åren med Covid, Ukraina osv. Något stort är på G och vi får inte hela sanna bilden.
Så är det alltid med sånt här. Det enda vi kan vara säkra på är att underättelsetjänsterna över hela världen kommer få jobba rejält med övertid den närmsta tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkiller
De där klippen är ingen bra reklam för araber och muslimer överlag, då de bara förstärker bilden av de som iq-befriade, hjärntvättade vildar med fula kläder.
Det araben och muslimen får utstå med. Det har inte skadat judars självbild i världen.

Skippa skitsnacket , alla skall veta att det de utför kan drabba dem själva även hur mycket dem än tror sig ha övertaget.
Citera
2023-10-07, 14:26
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Ursäkta om jag sovit under en sten sista tiden, men varför väljer Hamas att slå till just nu mot en övermäktig fiende? Vi får inte höra och se vad som faktiskt gömmer sig bakom kulisserna. Mycket troligt så har detta att göra med med allt annat som pågår de sista åren med Covid, Ukraina osv. Något stort är på G och vi får inte hela sanna bilden.

Många har nämnt närmandet mellan Israel och Saudiarabien som en påverkande faktor, vilket jag tror stämmer. Om Israel och Saudi ska kunna närma sig varandra, vilket USA vill, kommer Israel otvivelaktigt kräva att Saudi upphör med pengar till Hamas. Det här sabboterar onekligen arbetet med den saken.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Om Hamas verkligen skulle göra detta helt på egen hand så känns det som ett självmordsuppdrag. Och jag tvivlar på att Hizbollah skulle delta i större skala, för det skulle dra in hela Libanon i detta också.
Fast Hamas har ju genomfört massor av attacker genom åren med klent resultat som ändå resulterat i extrema israeliska vedergällningar. "Självmordsuppdrag"? Det här väl det MINST självmordsuppdragska Hamas nånsin gjort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Känns som att det borde vara minst 150+ fimpade judar så här långt och många verkar vara soldater.

Ganska bra utdelning måste jag säga för att vara Hamas.

Jag är fortsatt mycket tveksam till att Hamas har utfört denna attack på egen hand.

Lyckad för vem?

Israel kommer ju döda massvis med Hamas och civila och det som det kommer stå om i historie-böckerna är det hemska terrorattentat dom drabbade Israel i Oktober 2023 - inte de tusental eller tiotusentals Palestinier/Hamas som kommer dödas och fördrivas kommande månader/år.
Citera
2023-10-07, 14:27
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambessa
Citat från DN : Enligt israelisk militär aktiverades luftvärnssystemet ”Iron dome” som sköt ned projektilerna.

Har dom ytterligare någon som alltid är aktiverad eller vad menar du ? 😂
Tänk att det fungerar som en lampa med rörelsedetektor. Den är alltid igång, men den tänds, eller aktiveras, bara när någon är tillräckligt nära.
Citera
2023-10-07, 14:27
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Tvärtom ska vi dra in allt bistånd till Palestina med terrororganisationen Hamas.

Stoppa upp eran bistånd i röven, dessa palestinier har redan fått nog. De har blivit av med sina hem, de har fått se sina familjer mördas, slaktas och väst har bara tittat på. De skiter i dina skattepengar.
Citera
2023-10-07, 14:28
Medlem
Palestinas hälsodepartement uppger att 161 människor har dött och 931 skadats i Gaza sedan Israel besvarade attacken från Hamas, rapporterar Al Arabiya.
Citera
2023-10-07, 14:28
Medlem
Var är israeliska attack helikoptrar??🧐🧐 nått stämmer inte här. Vad försigår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in