Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Jaha, så du menar att poängen är att trots att jag de facto hade på fötterna i allt jag påstått, så är en antivaxxer "bättre" eftersom de körde på i godan tro utan att ha den blekaste aning vad de talade om?
Och så undrar du varför dessa antivaxxare är föremålet för gapskratten runt fikaborden? En inte alltför vågad gissning är att forskarna på Lunds Universitet uppmärksammats på humorn och blivit smittade av samma fascination som jag.
Hur är det möjligt, frågar jag mig så fort någon av er öppnar truten.
Jag tycker ändå att det var bra att de valde att fokusera på FB och faktiskt inte så jätteförvånande,. Faktum är att här var liksom antivaxxarrörelsens högborg och det som varit mest beklämmande egentligen är hur många antivaxxare här med sin desinformation följt, av det drevet som faktiskt var här mot alla som inte svalde med hull och hår deras propaganda har kostat vården åtskilliga miljoner i IVA inläggningar helt i onödan för att inte tala om antal liv helt i onödan. Detta är något som man behöver ta grepp om till framtiden. För övrigt så är det ju bara att kolla på hur aktiva dessa antivaxxare fortfarande är ex. i denna tråden, skriv ett inlägg och du får 10 antivaxxare på dig.
För övrigt, det var en väldigt bra lista som du gjorde!
Ska höra på den där undersökningen på SR senare under kvällen och hoppas jag kan hitta den fullkomliga rapporten.
https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/08/8-av-10-med-covid-19-pa-iva-ovaccinerade/