2023-10-06, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Skadan är redan skedd. Det kommer att kosta oss enorma summor ändå fram till 2058 för att vara exakt för att bekosta dårskapen som EU-länderna sysslade med gemensamt under pandemin. Vilka jävla idioter!!

De makthavare som beslutade om lockdown och införde vaccinpass borde sitta i fängelse som de banditer de är.

För att inte tala om dårarna i Österrike som ville ha tvångsvaccinering och böter för ovaccinerade.

Och åt detta jublade vaccinfascisterna. Helt jävla otroligt! Skäms ni inte ni som var vaxxfascister? Ingen självrannsakan så här i efterhand?
Ja du har helt rätt men då var värden hysterisk och i masspsykos. Jag tror på vaccin visserligen men inte på stigmatisering mot de som inte vill ta det av någon anledning. Själv har jag inte tagit vaccinet dock då det på den tiden var allt för obeprövat.
Citera
2023-10-06, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Den var lite rolig.

Jag är också anti-lobotomist faktiskt
Smått genialt!
Jag är minsann också anti-lobotomist.
Citera
2023-10-06, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Nej. Nonsens. Detta är antaganden tagna ur röven, inte bättre än att att det skulle innehålla microchip eller andra udda teorier.

Naturlig immunitet verkar vara mer effektivt trots allt. Och skyddet från vaccinet är temporärt för att övergå till ett negativt skydd. Så om dom lever på grund av vaccinet så kommer dom mest troligen dö när effekten avtar och immuniteten blir sämre än hos icke vaccinerade, vilket är inte heller sant då vaccinet skyddar dom ytterst lite, och sedan får dom även en naturlig immunitet. Det är bara antaganden. Folk som säger "jag blev inte så svårt sjuk på grund av vaccinerna" kunde mycket väl blivit mindre sjuka, i synnerhet om dom skippade vaccinerna och istället åt rätt kostillskott.

Dom som inte är gamla, har en bra diet och äter rätt kostillskott som ökar immunförsvaret (då det är immunförsvaret som påverkade sjukdomsbilden) skulle mest troligen klara sig bättre mot covid än vaccinerade om man gjorde studier på det. Många av dom som fått svår covid och dött har varit fullvaccinerade, statistik visar inte så stor skillnad mellan vaccinerade och icke vaccinerade när det kommer till corona dödsfall, iaf väldigt marginell skillnad - åt bägge hållen dessutom beroende på vilken månad och land. Gäller även long covid, där det verkar utåt sätt (t.ex. kolla runt på internet, nästan alla som skriker att dom har long covid har vaccinerat sig) vara mycket fler vaccinerade än icke vaccinerade, även om man skulle jämfört 100.000 vaccinerade mot icke-vaccinerade.

Dom flesta jag känner har skippat vaccinerna på grund av dödsfall orsakade utav det som fick dom att stå över det. Även gamla människor med hälsokomplikationer fick mycket mild covid, och dom åt typ bara zink och vitamin D3.

Förstår inte meningen med denna studien, problemet är att många är väldigt partiska. Man vill väl välja ut dom som har avvikande åsikter för att spä på lögnerna om att kritiker är konspirationsteoretiker som har tossiga åsikter.

Imorse hörde jag på radion något om överdödlighet under covidsnuvan. Sverige hade stor överdödligheten år 2020 utan vaccin och övriga nordiska länder med vaccin senare år. Känns lite meningslöst med vacciner när slutsiffran ändå verkar vara ganska lika.
Citera
2023-10-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Så bra med fakta, det visar att antivaxxare som jag syntes mer än normalt på FB eftersom vi var högmotiverade. Visar iofs också att vaxxare inte var särskilt motiverade. De bara tog sprutan, men ville inte argumentera för den på FB.

Att ni syntes mer på flashback är inte tillräckligt att hävda att ni var mer motiverade. Kan andra grupper skrivit andra forum och är det verkligen bevis på motivation att skriva inlägg. Är inte ett bevis att man är motiverad att man tar sprutan? Du läser in för mycket i att ni skriver ofta.
Citera
2023-10-06, 19:08
Medlem
Det är galet att våra skattepengar ska gå till sånt här meningslöst trams. Vad folk har för åsikter på flashback är irrelevant för forskningen om den inte handlar om att få någonslags bild kring desinformation på forum i allmänhet. Vi har alltså betalat dessa individers skolgång följt av studiebidrag och om de jobbar på universitetet betalar vi även deras lön. Allt för att de ska få trycka ut sånt här skit.

Sen är diskussionen kring covid inflammerad och fylld av desinformation från båda håll. Ur ett historiskt perspektiv var alla vaccinen framhetsade och myndigheters sätt att trycka dem på unga som inte behövde dem och dessutom blanda (jag fick alla tre) var ett fiasko ur folkhälsosynvinkel. Sen är vaccinet inte något dödselexir och det har definitivt dragit ner dödligheten i riskgrupper och bland äldre.
Citera
2023-10-06, 20:43
Medlem
jymdjakets avatar
Fan vilken deprimerande data att arbeta med. Lider med dom.
Citera
2023-10-06, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jaha, så du menar att poängen är att trots att jag de facto hade på fötterna i allt jag påstått, så är en antivaxxer "bättre" eftersom de körde på i godan tro utan att ha den blekaste aning vad de talade om?

Och så undrar du varför dessa antivaxxare är föremålet för gapskratten runt fikaborden? En inte alltför vågad gissning är att forskarna på Lunds Universitet uppmärksammats på humorn och blivit smittade av samma fascination som jag.

Hur är det möjligt, frågar jag mig så fort någon av er öppnar truten.

Jag tycker ändå att det var bra att de valde att fokusera på FB och faktiskt inte så jätteförvånande,. Faktum är att här var liksom antivaxxarrörelsens högborg och det som varit mest beklämmande egentligen är hur många antivaxxare här med sin desinformation följt, av det drevet som faktiskt var här mot alla som inte svalde med hull och hår deras propaganda har kostat vården åtskilliga miljoner i IVA inläggningar helt i onödan för att inte tala om antal liv helt i onödan. Detta är något som man behöver ta grepp om till framtiden. För övrigt så är det ju bara att kolla på hur aktiva dessa antivaxxare fortfarande är ex. i denna tråden, skriv ett inlägg och du får 10 antivaxxare på dig.
För övrigt, det var en väldigt bra lista som du gjorde!
Ska höra på den där undersökningen på SR senare under kvällen och hoppas jag kan hitta den fullkomliga rapporten.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/08/8-av-10-med-covid-19-pa-iva-ovaccinerade/
Citera
2023-10-06, 21:58
Bannlyst

Verkligen inte, flashback är en plantskola för psykiskt sjuka och extrema åsikter, det vore extremt idiotiskt att tror att flashback går att använda som något slags tvärsnitt över den svenska befolkningen, vilket såklart säger väldigt mycket om nivån på "forskarna"....
Citera
2023-10-07, 00:49
Medlem
Det mest skrämmande är att vaccinskadades talan inte förs av någon i forskarvärlden. Men forska på åsikter på Flashback går bra.
Citera
2023-10-07, 01:04
Medlem
Min spontana tanke, utan att ha läst varken tråden eller studien, är att undra hur de utesluter troll, skämt och ironiska inlägg som driver med antivaxxers? Flashback känns som en väldigt knepig datakälla att arbeta med.
Citera
2023-10-07, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
När ska debilen inse att vad vissa få konspirationsteoretiker spritt om vaccinerna utesluter inte deras dåliga verkan och övriga allvarliga skadeverkningar, inte heller fascismen & diskrimineringen som uppstod i samband med vaccinhetsen.
Det här är värt en helt egen forskningsrapport. Ping Lunds universitet.
Citera
2023-10-07, 01:31
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Det mest skrämmande är att vaccinskadades talan inte förs av någon i forskarvärlden. Men forska på åsikter på Flashback går bra.

Finns det något underlag att gå på? Finns det ens 100 personer i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in