2023-10-06, 16:59
Medlem
GrodanKermit1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Misstänkte att betydelsen kunde ha något att göra med just det du omnämner.

Så skulle mycket väl ev. ha kunnat ske i fallet med den försvunne Henrik. Otroligt märkligt ord "goat".

Ja, tror jag läste nånstans att det kommer från det engelska ordet ”go”, men i meningen ”kör / attack” typ.
Citera
2023-10-06, 17:00
Medlem
Brandstationen är även den nära där Fabbe bor…..
om man går från där H bor och hem till Fabbe kan man ta den vägen.
Citera
2023-10-06, 17:01
Medlem
Dom spärrar av vid vattnet antar nåt ligger där eller är av intresse, inga männiksor hoppar i nu tänker jag
Citera
Medlem
Thunderbolt11s avatar
"En fjärde person greps under fredag för inblandning i 15-årige Henriks försvinnande i Alingsås.

Nu har en av de tidigare tre anhållna med koppling till ärendet släppts på fri fot, skriver Alingsås tidning då misstankarna under dagen försvagats mot den personen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1170582
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Hej alla
Jag o min son söker lägenhet i Göteborg en stor tvåa eller en trea max hyra 7000kr vi vill dit för han spelar ishockey där o jag jobbar som grävmaskinist I o runt Göteborg.
Vid rätt lägenhet så kan jag tänk mig att gå upp lite vad gäller hyran.
OBS:långtids hyra kan flytta nu när skolan slutar för sommaren.
Mvh:mika o Henrik

Varför inte spela för Sörhaga, som finns i Alingsås. När det ändå är breddverksamhet.
Citera
2023-10-06, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Dom spärrar av vid vattnet antar nåt ligger där eller är av intresse, inga männiksor hoppar i nu tänker jag

Vart vid vattnet stänger de av? Bakom gamla brandstationen?
Citera
2023-10-06, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Uppenbarligen har du inte varit på läktaren i division 2 matcher i Göteborgsområdet för 15-åringar. Där finns inga av de ingredienser du beskriver. Sorry men du är helt vilse i denna frågan

I Göteborgs division 2 spelar ett antal spelare som inte tränar i någon större utsträckning(såklart inte alla dock). Om det gäller Henrik är väl svårt att få reda på men som någon skrev i tråden vill Frölunda att man skall ha tränat minst 1 gång under veckan för att vara aktuell för match. Det är inga elitsatsande lag vi talar om.

Att hockey skulle vara något spår i frågan tror inte alls på

Det du skriver stärka av att på lagets hemsida så står det att för att bli uttagen så måste man ha varit på EN! Läs EN träning senaste veckan.
Citera
2023-10-06, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Jag undrar hur aktiv du är på tiktok. Jag länkade till två tiktoks men finns betydligt fler i mappen. Det finns väldigt många sorgliga trender, stora som små, och det här var kanske en mindre men ändå. Naturligtvis är man inte glad när man gör en sådan här tiktok och med stor sannolikhet kanske han tänkte på sin mamma där och då. Jag är dock ganska övertygad om att han fick idéen att göra en sådan tiktok (med det soundet och ordvalen( efter att ha sett liknande inlägg i sitt flöde. Sådana inlägg väcker tankar, absolut. Annat är osannolikt, eller vilka belägg har du för din teori att han kom på idéen till den tiktoken utan inspiration av redan befintligt material?

Jag har ibland funderat på att söka jobb inom psykiatrin i framtiden. Enligt vissa andra är jag lämplig.

Han använder också många sound, från hela 10-talet, som inte är förknippade med gangsters även om han gör gansgter poses på bilderna.
Om vi nu ska gå in på trender på tiktok och vad den har för betydelse. Det ska betonas att majoriteten av tonåringarna idag lägger ut klipp med låtar med olämpligt innehåll. De har inte den kognitiva förmågan att 100 procent sätta sig in i betydelsen och ej heller konsekvensen av vad de lägger ut. Har själv en bekant där dennes son som fick tiktok när han var 14 år, lade ut ett dansklipp med en låt med oerhört olämpligt innehåll. Föräldrarna upptäckte detta och stängde ner hans tiktok direkt. Sonen förklarade att det var själva soundet på melodin som han gillade, inte texten. Detta är alltså en väldigt trygg familj med väldigt god sammanhållning och som har jättebra kompisar och en mycket bra skola och dom bor i ett välbärgat område. Man bör ha med sig att delningar av olämplig karaktär i tiktok sker i alla samhällsklasser, vare sig man är rik/fattig, trygg/otrygg. Tonåringar har helt enkelt inte förmågan fullt ut att filtrera bort och förstå innebörden av vad de delar. Det finns föräldraappar som styr barnens mobiler, en app där föräldrar kan se allt som barnen delar, dvs allt från sms till tiktok.
Detta var lite ot från ämnet i tråden, men ändå viktigt att lyfta.
Citera
2023-10-06, 17:09
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för detta.

Aldrig tidigare hört talats om detta ord.

Att goa är att locka någon till en plats.
Att ha goat är att ha gjort det,
Citera
2023-10-06, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trottsipottsi
Vart vid vattnet stänger de av? Bakom gamla brandstationen?
Yes, hela den längden till kia bilhandlare, asså längst träden /Buskarna. Från bron till kia helt enkelt
Senast redigerad av aki04 2023-10-06 kl. 17:12.
Citera
2023-10-06, 17:10
Medlem
Är han med i något gäng?
Citera
2023-10-06, 17:11
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Är han med i något gäng?
Frölunda