2023-10-06, 08:21
  #289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Enligt polisen försvann Henrik, 15, någon gång mellan klockan 16.00-18.30 på måndagen.

Denna tid är då den tid pappan uppgett att han träffade H 16.00 för att sedan lämna för att träffa en vän och återkomma hem 18,30 och då är inte H hemma. Vad jag förstår finns inget vittne som sett H i Alingsås.

- AT:s Veronika Hohenstein är på plats på Borgens gata, där poliser under kvällen sökt med drönare.

– Det är två poliser här på plats som, mig veterligen, sökt av en del av ån med en drönare. Polisen meddelade mig precis, strax efter kl 19 att kommer att avveckla arbetet här, säger hon.

En märklig plats att söka med drönare. Vad skulle det kunna bero på att man sökte på denna plats?.

https://www.google.com/maps/dir/Knektegårdsgatan+33,+441+37+Alingsås/Borgens+gata,+441+39+Alingsås/@57.9332299,12.5649259,779m/data=!3m1!1e3!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x46454d62af39e7 71:0x1fea01fd578594a1!2m2!1d12.552336!2d57.934502! 1m5!1m1!1s0x4645529fd806a241:0x3d43ec88b28884dd!2m 2!1d12.565079!2d57.9329145!3e2?entry=ttu

Undra om de sökt igenom skogsområdet som låg där.
Har de använt sökhundar ordentligt?
Har ingen från allmänheten sett Henrik, varje liten iakttagelse kan ju vara avgörande.
__________________
Senast redigerad av Dagdrommaren 2023-10-06 kl. 08:24.
Citera
2023-10-06, 08:31
  #290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Enligt polisen försvann Henrik, 15, någon gång mellan klockan 16.00-18.30 på måndagen.

Denna tid är då den tid pappan uppgett att han träffade H 16.00 för att sedan lämna för att träffa en vän och återkomma hem 18,30 och då är inte H hemma. Vad jag förstår finns inget vittne som sett H i Alingsås.

- AT:s Veronika Hohenstein är på plats på Borgens gata, där poliser under kvällen sökt med drönare.

– Det är två poliser här på plats som, mig veterligen, sökt av en del av ån med en drönare. Polisen meddelade mig precis, strax efter kl 19 att kommer att avveckla arbetet här, säger hon.

En märklig plats att söka med drönare. Vad skulle det kunna bero på att man sökte på denna plats?.

https://www.google.com/maps/dir/Knektegårdsgatan+33,+441+37+Alingsås/Borgens+gata,+441+39+Alingsås/@57.9332299,12.5649259,779m/data=!3m1!1e3!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x46454d62af39e7 71:0x1fea01fd578594a1!2m2!1d12.552336!2d57.934502! 1m5!1m1!1s0x4645529fd806a241:0x3d43ec88b28884dd!2m 2!1d12.565079!2d57.9329145!3e2?entry=ttu


Du har ju närheten till både järnvägen och ån där

Möjligt att de utgick därifrån
Citera
2023-10-06, 08:33
  #291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Undra om de sökt igenom skogsområdet som låg där.
Har de använt sökhundar ordentligt?
Har ingen från allmänheten sett Henrik, varje liten iakttagelse kan ju vara avgörande.


Det kanske har varit en bil inblandat? Men någonstans borde polisen få ledtrådar utifrån mast-positionerna innan hans telefon stängdes av
Citera
2023-10-06, 08:37
  #292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Det kanske har varit en bil inblandat? Men någonstans borde polisen få ledtrådar utifrån mast-positionerna innan hans telefon stängdes av

En röd bil? Eller vet man något mer ? Hoppas de skyldiga börjar snacka, deras gärningar vägs på våg.
Straffet blir så djupt som de själva sjunkit.
__________________
Senast redigerad av Dagdrommaren 2023-10-06 kl. 08:44.
Citera
2023-10-06, 08:44
  #293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Söta tonårsflickor får mer uppmärksamhet än killar (och någon annan också för den delen). "Missing white girl syndrome" är ett välkänt fenomen. Söta vita unga flickor rör alltid upp betydligt mer känslor än någon annan.
Det är ett påhittat amerikanskt fenomen. Klart att mord på unga berör mer än äldre, det kunde vara ens egna barn. Vita, medelålders från medelklassen är den största inkomstkällan för medier, de rapporterar det som säljer. Sedan berör ju mord på små barn än mer (sedan fallande skala) så är knappast någon skönhetstävling du vill få det till, malin i husum eller engla ser väl rätt alldagliga ut och inte direkt "söta barn". Blattebarnet jasmina fick förövrigt väldigt mycket uppmärksamhet. Inte i närheten av lika många pojkar mördas av sexuella motiv och så bestialiskt som dessa ofta är så ganska orättvis jämförelse.. sedan är det knappast som att det rapporteras oerhört om en försvunnen nerknarkad tonåring, wt-unge eller prostituerad, helt klart lika mycket av en klassaspekt i det och att "man får skylla sig själv".
Citera
2023-10-06, 08:47
  #294
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuttan81
Gipset försvann några dagar innan försvinnandet. Kryckorna står hemma.

Du som är nära släkt varför skulle någon vilja kidnappa honom?
Citera
2023-10-06, 09:19
  #295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensexapiss
Var hittar du uppgifter om det?


Min lillebror jobbar i tingsrätten. Mer kan jag inte säga.
Citera
2023-10-06, 09:21
  #296
Medlem
Jag tycker så jävla synd om H.
Han verkade ensam, saknade sin mamma, deppig osv.
Han kan ha tagit sitt eget liv eller blivit offer för kriminella.
Citera
2023-10-06, 09:24
  #297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yallapaj
Min lillebror jobbar i tingsrätten. Mer kan jag inte säga.


Om så vore fallet så borde du själv kunnat namnet…
Citera
2023-10-06, 09:27
  #298
Medlem
hoppas verkligen han lever och hittas
hur kan den där mohamed springa lös om han ska vara inlåst
så sorgligt att läsa hans text till sin mamma
Citera
2023-10-06, 09:36
  #299
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yallapaj
Min lillebror jobbar i tingsrätten. Mer kan jag inte säga.

Troll! Om inte vet du namnen och behöver inte fråga.
Citera
2023-10-06, 09:43
  #300
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är en hockeyspelare - inte en fjolla som spenderar tiden med måttband framför spegeln.
En riktig tjockis hänger inte med i hockey -- en hockeyspelare brukar däremot ha muskler som väger.
Foppa t ex 185/93 som aktiv. Kallar du honom också för "en riktig tjockis"?

Nu är det inte så relevant för tråden om han är vältränad eller inte, men vad fan gaggar du om egentligen?

Grabben spelar plojhockey i en breddverksamhet och du drar en jämförelse med Peter Forsbergs vikt och muskelmassa? En tjock 15åring kan spela hockey. Varför uttala dig när du inte vet ett skit om elitsatsning och breddverksamhet?

Ber om ursäkt för ett tråkigt inlägg men bland de sjukare jämförelser jag läst. Hoppas det slutar väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in