Citat:
Ursprungligen postat av
Sommarpung
Ursäkter på ursäkter, ge mig lite namn på lag i Europa Häcken borde spela imot då? Europa är tufft och Häcken har haft extrem tur med lottningarna. Nämn något lag i Europa som det hade varit rättvist att möta? Då Klaksvik är ett superbra lag och Qarabag badar i pengar, Molde är vassa med! Jag tycker det lutar mot att Häcken är de som inte har på denna scenen att göra
OnT då det är fel tråd att ta detta i.
Bajen borde vara glada iallafall! Lutar mot stora siffror i hufvudstaden. Fortfarande liten chans att knipa en fin placering
Det är inte ursäkter, du verkar inte förstå vad jag skriver, AS är inte europas bästa liga, jag tror dom flesta är medvetna om detta, lag som Molde och Qarabag är nog "lagom" svåra motstånd, dvs det går att vinna mot dom, men om du tror att allsvenska lag skall ta promenadsegrar emot dom här lagen så verkar inte du förstå konkurrenssituationen och vår plats i rangordningen, och då förstår jag om du är besviken.
Nu sålde ju röva flera av nyckelspelarna under sommaren också, så det gör ju inte att chanserna till sportslig framgång ökar, men det är också en del av ekvationen, AS är en säljande serie, det är svårt att säga nej till 20, 30, 40, 50 miljoner.
Edit:
Om inte Häcken som regerande mästare hör hemma i Europaspel så gör ju inte någon annan förening det heller, och ja, så kan man väl tänka, men om det bara är de absolut bästa lagen i Europa som skall medverka så kan vi utesluta väldigt många lag och ligor ifrån deltagande, då blir det nog rätt likt "superligan" som några megaklubbar lanserade för ett par år sedan, men som blev totalt nerskjutet av "gräsrötterna".