2023-10-05, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Blundade för vad? Fallerar pappan som förälder?

Som sagt jag vet mer än jag vill berätta men sista ordet är inte sagt ännu. Vet att jag pratar i gåtor o det ber jag om ursäkt för men jag bryr mig om H väldigt mycket därför vill jag heller inte säga mer än det jag gjort. Jag hoppas att han återfinns levande men står fast vid mitt ord att socialtjänsten kommer få sig en dänga oavsett vad.
Citera
2023-10-05, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knytet1996
Något som dock får mig att fundera är att pappan sagt till media att han var lugn och inte visade på någon nervositet eller liknande. Medans anhöriga har delget info om att pappan sagt till dom att han skulle träffa någon ”han var rädd för”.
Känns som att i alla fall någon har haft en aning om hur illa ute han varit och vilken värld han var påväg in i..

Så han skulle träffa några han var rädd förr

På TikTok framkommer att någon ska ha hotat Henrik med kniv för några dagar sedan och i tråden framkommer att Henrik haft tjafs med en annan jämnårig.

På TikTok framkommer även att Henrik verkar vara deprimerad. Videos där han pratar om att ”försvinna” med deppig musik

De jämnåriga Henrik är ovän med ryktas vara ungar som suttit på hem, kanske dessa han träffade

2 teorier

1) möter upp den grupp jämnåriga han tjafsat med och slutade med att de döda honom

2) självmord
Citera
2023-10-05, 23:56
Medlem
stickan888s avatar
Vad hette pojkens mamma? Någon som vet?
Citera
2023-10-06, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickan888
Du hittar namnet om du kollar på broderns Facebook
Citera
2023-10-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Spelade grabben hockey i Frölunda så skulle han bara, träna, spela matcher, resa till och från Göteborg, äta och sova. Skulle knappt finnas tid för skolan. Elitklubbar i den åldern är som att vara proffs. Hela livet kretsar kring hockeyn. Han skulle inte ha tid att umgås med andra än sina lagkamrater.

Hoppas grabben hittas välbehållen.
Kollade nu på statistiken för honom förra säsongen på eliteprospect.

Det man kan utröna av detta, om jag fattar det rätt är att han förra året spelade 11 matcher och producerade 3 poäng. Detta i den Göteborgska 2:a divisionen med detta Frölundalag. Det är alltså ingen spelare som är med i Frölundas elitlag i den ungdomsgruppen utan en kull med killar som spelar i deras breddlag. All heder till Frölunda som låter dessa killar fortsätta på sin nivå i deras färger även när spetsen inte finns. Breddidrott när det är som bäst.
https://www.eliteprospects.com/player/966306/henrik-myllykoski-olani
Citera
2023-10-06, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Är det inte ganska märkligt att MP inte skrivit något om kryckor och gips i efterlysningen?
Det är ju som sagt en tydlig igenkänningsfaktor.
Gipset försvann några dagar innan försvinnandet. Kryckorna står hemma.
Citera
2023-10-06, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickan888
Vad har det med saken att göra? Min syster /henkes mamma dog för 10 år.
Citera
2023-10-06, 01:01
Medlem
Varför rycktes om en brunn ?
Citera
2023-10-06, 01:11
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokan123
Alingsås socialtjänst suger balle som sitter på sina små äckligs arslen o ser genom fingrarna och låter saker passera förbi och gör inte ett skit!!! Oavsett om H hittas vid liv eller inte så kommer iaf jag göra en anmälan mot dem!!! Detta har gått överstyr och alldeles för långt. Om vissa i denna tråden inte vill att man ska smutskasta någon bara för att H är borta så kanske man borde tåla att se sanningen i vitögat och inte vara så jäkla blåögd och faktiskt inse att vissa saker stämmer som de säger i tråden. För det har hänt saker tidigare som gjort att socialtjänsten sett mellan fingrarna trots varningar. Jag vet egentligen mer än vad jag vill säga, inte om det som skett nu men det som skett tidigare. Måtte han finnas vid liv! 💗🙏
Tack för ditt bidrag. Menar inget illa men mellanslag ibland.
Citera
2023-10-06, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetSaJagInte
Oj, med gips och kryckor är han garanterat igenkänd om han setts någonstans. Det är ”bra” i sammanhanget. Det är något man kommer ihåg att man sett och då kanske det ökar chansen att iakttagelser och tips inkommer till polisen.
Han har inte det längre
Citera
2023-10-06, 01:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tuttan81
Gipset försvann några dagar innan försvinnandet. Kryckorna står hemma.
Känner du till någon orsak till att han kan befinna sig i Herrljunga eller Vårgårda?. Det är ju vad man upplyser om i MP:s efterlysning. Området som han kan ha försvunnit blir ju ganska stort om man säger så. En sträcka på fem mil. Hur brukade han färdas dit från Alingsås. Bil,buss eller något annat.

https://www.google.com/maps/dir/Alingsås/Herrljunga/Vårgårda/@57.9895392,12.7469024,41850m/data=!3m1!1e3!4m20!4m19!1m5!1m1!1s0x46454db45f82dc 37:0x4019078290e91c0!2m2!1d12.5362113!2d57.9300205 !1m5!1m1!1s0x465abedbebae26c1:0x4019078290e9190!2m 2!1d13.0188387!2d58.0780287!1m5!1m1!1s0x465ab3e67a 5fdefd:0x4019078290e9110!2m2!1d12.8089763!2d58.032 3039!3e0?entry=ttu
Citera
2023-10-06, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Jag blev ledsen av att se hans TikTok. 😭💔

Han framstår som drogpåverkad i ett klipp. Alt kanske är onykter.

Intrycket är att han lever i svårare känslor av ensamhet med saknaden efter sin mamma. Förutom rap som jag inte kan identifiera när de släppts så verkar hans musik kretsa kring tiden då modern levde. Dvs de påverkar honom emotionellt. Pappan verkar inte bra som för sent anmäler sonen försvunnen och det finns en större bild i det med att som 15-åring göra en TikTok med att man är pappans "dotter". Låter som en del misshandel i det åtminstone psykiskt. En pojke i smärta som kanske fått höra att han är en kärring eller jämförts med flickor och utsatts för toxisk maskulinitet när han varit ledsen, behövt känslomässigt stöd osv.

Uppenbart uppvuxen i spel och internet och influerats av det men verkar vara en mjuk kille. Han upplever en orättvisa med kamratkonflikter och han kan ha komplex över utseendet vilket då cirkulerar kring munnens parti men det kan också handla om att han känner sig tystad. Att kluddra kring ansiktet är normalt när man har svårare komplex/dysmorfobi som liten och kan vara ett skäl till att han sedan har luvan över huvudet hela tiden. Det gangsteridentifierande fanns innan även om han ser helt lost ut i sina videor.

Låten är ett uttryck för att han vill säga sanningen om något han upplever att andra inte känner till och att han tänker köra hela vägen med livet som insats.

Bråket mellan honom och hans ex är tillräckligt för en pojke och jämnåriga för att vara väldigt dumdristiga så låtvalet kan handla om att vilja ge sin version

men jag misstänker att han upplevt något som fruktansvärt fel och att han känt till saker han inte borde som han visste skulle kunna innebära att han skulle komma att dö.

Att folk såg hans TikTok och dödade honom på grund av den. Kan han ha haft kännedom om något av morden på unga killar? En ganska mjuk, barnslig kille med hög moral skulle absolut kunna kasta allt för att hans smärta påminner honom om andra människors lidanden.

Jag tror att han är död och att han utsatts för att han gjort en TikTokvideo Jag hoppas istället att han mår bra och åtminstone är vid liv.

Det har varit lite av en trend att lägga upp på tiktok "spela den här låten på min begravning" och lägga till "read all about it" på TikTok. Flera kända konton har gjort det tidigare, minns dock ej vilka just nu. Så det har antagligen ingenting att göra med att han hade varit suicidal eller mordhotad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in