Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-10-05, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakyamuni
Jo, precis. Peder tog nån han trodde han kunde styra över, det är det som det handlar om. De andra två såg för starka/kaxiga ut. Han trivs bäst med bimbo tjejer, så han tog den som passa in på det bäst. Men jag får känslan att hon inte verkar gilla honom

Klart att Peder inte ville ha en snyggare och yngre kille. Han var snabb att tillintetgöra honom. Han skulle inte bidra med ngnt, fast han fixade elden. Han besrev skogsmullen som en besserwisser, vilket han själv är. Bra att ngn ifrågasatte hans omdöme.
2023-10-05, 10:32
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Poängen är att Peder är ingen alfa. Det är inte Franz eller Pelle heller.
De är wannabe-alfa vilket är en helt annan sak.
De är som en parodi på en alfa.
De agerar högljutt, kaxigt och bröstar upp sig men egentligen är de svaga.
Peder t ex, hans stora svaghet verkar vara kvinnor. Under förhandlingen så fattade jag direkt vem han skulle välja, det var så genomskinligt och patetiskt att han valde med k*ken istället för med hjärnan.
Vildmarks-Johan hade självklart varit det smarta valet. Antagligen bra i tävlingarna också, vilket behövs. Blir han ett hot längre fram så brukar inte svaga paktare dra sig för att göra sig av med de starkaste (tyvärr) så då har man ändå löst det problemet.

Instämmer till fullo.

Skogsmulle-Johan från gbg hade INTE varit det smarta valet för Peder. Han hade då snabbt petats från sin position som lagledare. Det hade dock utifrån ett lagperspektiv varit bra ifall ambitionen är att vinna, skaffa mat etc.

Peder tänker dock lite mer långsiktigt & gör ett (teoretiskt) bra val utifrån självbevarelsedrift. Ifall valet att utelämna Skogsmulle var bra eller dåligt i praktiken, det får framtiden utvisa.
2023-10-05, 10:43
Bannlyst
Citat:
Poängen är att Peder är ingen alfa. Det är inte Franz eller Pelle heller.
De är wannabe-alfa vilket är en helt annan sak.
De är som en parodi på en alfa.
De agerar högljutt, kaxigt och bröstar upp sig men egentligen är de svaga.
Så du menar att det skulle finnas "riktiga" alfahanar som inte drivs av osäkerhet? Det existera tyvärr inte, alla alfahanar drivs av osäkerhet.
I en grupp där alla är trygga och stabila människor så finns det ingen sån hierarki där en alfahane går omkring och styr, en frisk grupp med människor fungerar inte på det sättet. Men visst kan de vara olika toxiska. Finns alafahanar som sköter det lite snyggare än andra, Alexander Strandberg från förra året var en ganska bra exempel på det, men alla drivs av samma osäkerhet.

Citat:
Peder t ex, hans stora svaghet verkar vara kvinnor. Under förhandlingen så fattade jag direkt vem han skulle välja, det var så genomskinligt och patetiskt att han valde med k*ken istället för med hjärnan.
Hans val hade inget med kuken att göra . Du skriver ju själv att han är osäker. Han tog den personen han trodde han skulle kunna styra över lättast, så enkelt är det. Det har såklart inget med sex eller kuken att göra. Han är en 50 årig gubbe och hon är 27 årig tjej, inte för att jag inte tror att 50 åriga gubbar inte kan vara sugna på 27 åriga tjejer men de är på Robinson och stinker och svälter. Det är nog inte så många som tänker på sex förutom du
Senast redigerad av Shakyamuni 2023-10-05 kl. 11:19.
2023-10-05, 10:56
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Så du menar att det skulle finnas "riktiga" alfahanar som inte drivs av osäkerhet? Det existera tyvärr inte, alla alfahanar drivs av osäkerhet.
I en grupp där alla är trygga och stabila människor så finns det ingen sån hierarki där en alfahane styr. Men visst kan de vara olika toxiska. Finns alafahanar som sköter det lite snyggare än andra, Alexander Strandberg från förra året var en ganska bra exempel på det, men alla drivs av samma osäkerhet.

Hans val hade inget med kuken att göra . Du skriver ju själv att han är osäker. Han tog den personen han trodde han skulle kunna styra över lättast, så enkelt är det. Det har såklart inget med sex eller kuken att göra. Han är en 50 årig gubbe och hon är 27 årig tjej, inte för att jag inte tror att 50 åriga gubbar inte kan vara sugna på 27 åriga tjejer men de är på Robinson och stinker och svälter. Det är nog inte så många som tänker på sex förutom du
Det var länge sen det var någon svält i Robinson.
2023-10-05, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det var länge sen det var någon svält i Robinson.
Ja juste de har ju en Macdonalds runt hörnet som de samlas vid varje kväll och äter,, jag gömde det. De låtsas ju bara att de bara har haft kokos hela veckan.
2023-10-05, 12:07
Medlem
The.Swedes avatar
OOOOHHHH så fucking snuskig fettot Therese är... uppenbart att hon inte kommer vinna men hoppas hon åker ut snart, får hjärtklappning av att se och höra henne
Senast redigerad av The.Swede 2023-10-05 kl. 12:24.
2023-10-05, 13:35
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoadToPerdition
Du argumenterar som en idiot, du måste vara kvinna. Du har noll förståelse hur män tänker. Peder är så jävla korkad, enda han tänker på är sex.

Tror faktiskt inte att Peder tänker med kuken. Han utgår från ren & skär självbevarelsedrift, då han är rädd för att bli petad från toppen.

Att någon skulle hysa sexualiserade tankar (mer än de som sitter i tv-soffan) om otvättade kvinnor/män som gör sina behov i buskarna är faktiskt inte så troligt. Däremot valde han en kvinna (sara) av rent taktiska skäl & om detta val var bra eller inte kan man självklart tycka lite olika om.
2023-10-05, 13:51
Medlem
mendokses avatar
Citat:
I en grupp där alla är trygga och stabila människor så finns det ingen sån hierarki där en alfahane går omkring och styr, en frisk grupp med människor fungerar inte på det sättet. Men visst kan de vara olika toxiska. Finns alafahanar som sköter det lite snyggare än andra, Alexander Strandberg från förra året var en ganska bra exempel på det, men alla drivs av samma osäkerhet.

Stämmer inte alls, alfan är den som har högst status i gruppen och bestämmer mest. Ofta den som är smartast, starkast eller bäst på saker. Det är ofta inte ens alfan själv som sätter sig på den positionen utan det gör andra i gruppen. Så de behöver inte alls drivas av osäkerhet.

Sen kan det bildas osäkerhet om en alfas position är hotad, i det här fallet av Göteborgs-skogsmullen som är yngre, smartare, mer atletisk och bättre på allt förmodligen.

För om en annan alfa/ledare visar sig vara bättre än den första blir den första värdelös och sinkar snarare gruppen som då hellre gör sig av med honom.
2023-10-05, 14:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ja juste de har ju en Macdonalds runt hörnet som de samlas vid varje kväll och äter,, jag gömde det. De låtsas ju bara att de bara har haft kokos hela veckan.
Du kanske inte följt med? Förra året t.ex. hängde det avklippta bananklasar i ett lägret som produktionen missat att klippa. Hur mycket tid tror du dom kommer ägna åt att fiska om dom nu skulle svälta?
2023-10-05, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Stämmer inte alls, alfan är den som har högst status i gruppen och bestämmer mest. Ofta den som är smartast, starkast eller bäst på saker. Det är ofta inte ens alfan själv som sätter sig på den positionen utan det gör andra i gruppen. Så de behöver inte alls drivas av osäkerhet.

Sen kan det bildas osäkerhet om en alfas position är hotad, i det här fallet av Göteborgs-skogsmullen som är yngre, smartare, mer atletisk och bättre på allt förmodligen.

För om en annan alfa/ledare visar sig vara bättre än den första blir den första värdelös och sinkar snarare gruppen som då hellre gör sig av med honom.
Nu partar du bara om en fantasibild som Alfarna har om sig själva. "Öööö.. Det är bara för att jag är så jävla stark, smart och har inga problem med att bossa runt folk, det är alla andra som vill att jag ska styra och ställa".
Men jag förstår, de gillar bara att styra runt folk och alltid ha kontroll på situationen, men de har inga som helst kontrollbehov eller osäkerheter.
2023-10-05, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Du kanske inte följt med? Förra året t.ex. hängde det avklippta bananklasar i ett lägret som produktionen missat att klippa. Hur mycket tid tror du dom kommer ägna åt att fiska om dom nu skulle svälta?
Jaha du är en sån där som tar allt bokstavligt. De har kokosnötter och även om de får in nån banan ibland så är det sällan de går omkring och är mätta och belåtna iallafall.. Men du har ju rätt, det är inte många som bokstavligen har svultit där, så jag antar att det var fel av mig att använda det ordet. Jag ber om ursäkt till alla asbergare.
2023-10-05, 15:11
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Nu partar du bara om en fantasibild som Alfarna har om sig själva. "Öööö.. Det är bara för att jag är så jävla stark, smart och har inga problem med att bossa runt folk, det är alla andra som vill att jag ska styra och ställa".
Men jag förstår, de gillar bara att styra runt folk och alltid ha kontroll på situationen, men de har inga som helst kontrollbehov eller osäkerheter.

Tror snarare du är osäker då du alltid underkastat dig andra och aldrig haft någon slags ledarroll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in