2023-10-05, 07:39
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Är det omöjligt att få skvaller efter Dumpens framträdande på Cirkus i helgen som var? Sara och Patrik kommer ut på scenen som VD för hela Sverige. Big Mama klänning och kamouflagebrallor samt hoodie med dödskalle motiv. Dumplingarna måste lämnat något eftertryck i alla fall. Efterfest?

Gillar Sara men fan vad man stör sig på Patrik.
Vad ska gäddor ha för nytta av skvallret? De kan inte orsaka nån effekt överhuvudtaget. Bara om det gäller deras egna undergång. Ingen vågar inleda rättsprocess. De har förstörda liv men jag tror att de kan göra allt värre så man kan alltid hoppas.
Känner du att BigBear skulle vara profeten?
Citera
2023-10-05, 10:17
Medlem
Bonkers8s avatar
Sån här vigilantism brukar sällan tjäna någon som helst nytta frånsett det uppenbara underhållningsvärdet. Dock avskaffade vi skampålen för några 100 år sedan. Varför Putte och Sara skulle ha rätt att shamea folk på nätet med namn och bild under GDPR är för mig smått obegripligt. Hela projektet är uppenbarligen bara ett fett Salvekvick på Puttes ömma prutt, och det ironiska är att genom att inte gå vidare i livet 50 år efter att hans fishål vandaliserades av en otäck styvfar tillika tränare, som tydligen lade mer fokus på stretching än träning, så låter han ju föRövaren vinna. Alla brottsoffer talar om hur gärningen och gärningsmannen kommit att styra deras liv, och det var först när de kunde gå vidare som de kände att de fick upprättelse. Hela Puttes existens verkar dock kretsa runt hans prutt och det faktum att den ej längre håller Grade A tightness osv. Associerar jag hans namn med A/höjdhopp eller B/spräckta stjärthål? Svaret är B, och det är 100% hans förtjänst, då i princip alla intervjuer med honom jag sett handlat om 10% höjdhopp och 90% blodiga ömmande fispipor. Dags att gå vidare kanske? Eller är det bättre att bli ihågkommen för sin vandaliserade rumpa än för ingenting alls (höjdhoppet är ju meh)? Weirdos kommer det alltid att finnas - det går inte att låsa in allihop. Håll koll på era ungar istället och se till att de inte stämmer dejt med Kakaoinspektör2000 eller Analinkontinental69 så löser det sig av sig självt. Det är mina 10 cents on the issue.
Senast redigerad av Bonkers8 2023-10-05 kl. 10:21.
Citera
2023-10-05, 11:32
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonkers8
Sån här vigilantism brukar sällan tjäna någon som helst nytta frånsett det uppenbara underhållningsvärdet. Dock avskaffade vi skampålen för några 100 år sedan. Varför Putte och Sara skulle ha rätt att shamea folk på nätet med namn och bild under GDPR är för mig smått obegripligt. Hela projektet är uppenbarligen bara ett fett Salvekvick på Puttes ömma prutt, och det ironiska är att genom att inte gå vidare i livet 50 år efter att hans fishål vandaliserades av en otäck styvfar tillika tränare, som tydligen lade mer fokus på stretching än träning, så låter han ju föRövaren vinna. Alla brottsoffer talar om hur gärningen och gärningsmannen kommit att styra deras liv, och det var först när de kunde gå vidare som de kände att de fick upprättelse. Hela Puttes existens verkar dock kretsa runt hans prutt och det faktum att den ej längre håller Grade A tightness osv. Associerar jag hans namn med A/höjdhopp eller B/spräckta stjärthål? Svaret är B, och det är 100% hans förtjänst, då i princip alla intervjuer med honom jag sett handlat om 10% höjdhopp och 90% blodiga ömmande fispipor. Dags att gå vidare kanske? Eller är det bättre att bli ihågkommen för sin vandaliserade rumpa än för ingenting alls (höjdhoppet är ju meh)? Weirdos kommer det alltid att finnas - det går inte att låsa in allihop. Håll koll på era ungar istället och se till att de inte stämmer dejt med Kakaoinspektör2000 eller Analinkontinental69 så löser det sig av sig självt. Det är mina 10 cents on the issue.
Oj då. Har du suttit hela natten med det där. Tog tio sekunder för mig att slå det åt sidan.

Sen är det på tiden att du lär dig styckindelning. Gick du inte i grundskolan?

Vi vill inte ha pedofiler och Dumpen går den rätta vägen som varnar oss.
Pedofilers hjärnor reagerar på våld och offentlig förnedring.

Givetvis mår du bra och njuter av att tänka på barn som blir våldtagna så du är inne i fel tråd också.
Hälsa Gipsy.
Citera
2023-10-05, 12:49
Medlem
Carl Serungs avatar
Vem är det som gömmer sig bakom skärmen som gäddorna försöker fånga?
Är det Patrik och Sara? Eller har dom "anställda" för detta? Att locka gäddorna så att säga.

Citera
2023-10-05, 13:00
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vem är det som gömmer sig bakom skärmen som gäddorna försöker fånga?
Är det Patrik och Sara? Eller har dom "anställda" för detta? Att locka gäddorna så att säga.

Patrik ids int fiska
Det är Sara och övriga volontärer som lockar dom
Citera
2023-10-05, 13:02
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Patrik ids int fiska
Så Patriks roll är att vara den dryga göteborgaren vid konfrontering?

Det gör han med bravur!
Citera
2023-10-05, 13:19
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonkers8
Tror inte jag tilltalat dig öht, men det du får naturligtvis göra vad du vill med min input. Och du får ursäkta textväggen, vi som läst svenska på högskola bryr oss inte om att styckeindela ett kort debattinlägg, men vi är väl medvetna om att 99% av alla som gapar sig hesa om pedofiler kommer från dysfunktionella familjer med skiljsmässobarn etc, där man är van vid att beskylla samhället för all ont som drabbar en pga ens oförmåga att fostra barn. Brukar vara ungefär samma klientel som får sina barn påkörda för att de leker ute på vägen och dylikt. Water under the bridge, bevisa mig gärna rätt med ännu ett inlägg angående hur jobbigt det var att läsa detta utan styckeindelning varannan mening (vilket inte är korrekt användande av styckeindelning, dock är överanvändandet av detsamma ett ofta använt argument av folk som bara har gymnasieutbildning i bagaget (white trash).
Jag tilltalade dig så jag hoppas att du känner dig varm i kläderna.

Jag sade inte att det var svårt, men du uppfattas inte som seriös.
Du är inte särskilt intellektuell som inte klarar av att använda styckeindelning för det hör till kommunikationslära. Så det var kanske du som missade svenskalektionerna. Inget är sammanhängande eller hör till ämnet.

Vad som gör pedofiler till pedofiler är inte huvudfokus här. Medfött, inlärt, påverkan, TV? Finns inga ursäkter att skada barn så du får sörja vidare för att gäddorna åkte fast.
Citera
2023-10-05, 13:22
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Patrik ids int fiska
Brukar Sara chatta?
Elever från SFI skulle kunna få det som uppgift. Det krävs inga stora språkkunskaper för att prata med gäddor.
Citera
2023-10-05, 13:24
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Så Patriks roll är att vara den dryga göteborgaren vid konfrontering?

Det gör han med bravur!

Han gör annat
Kör biln, sitt me i styrelsen, med o poddar o typ annat som en annan int ser
Citera
2023-10-05, 13:25
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Brukar Sara chatta?
Elever från SFI skulle kunna få det som uppgift. Det krävs inga stora språkkunskaper för att prata med gäddor.

Jo, he va hon som fånga in elevassistenten bland annat
Citera
2023-10-05, 13:59
Medlem
Bonkers8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Jag tilltalade dig så jag hoppas att du känner dig varm i kläderna.

Jag sade inte att det var svårt, men du uppfattas inte som seriös.
Du är inte särskilt intellektuell som inte klarar av att använda styckeindelning för det hör till kommunikationslära. Så det var kanske du som missade svenskalektionerna. Inget är sammanhängande eller hör till ämnet.

Vad som gör pedofiler till pedofiler är inte huvudfokus här. Medfött, inlärt, påverkan, TV? Finns inga ursäkter att skada barn så du får sörja vidare för att gäddorna åkte fast.

Du gör misstaget att tro att jag, eller någon, vill uppfattas som seriös i dina ögon. Du kastar bävrar i trähus genom att å ena sidan snacka om seriositet och ämnesrelevans, å andra sidan argumentera 100% utifrån extremt barnsliga personangrepp, samt prata om skrivregler i en tråd som inte handlar om detsamma - dubbelmoral at its finest. Du angriper endast mig och inte något av det jag skrivit, samtidigt som du har en bitsk och argsint jargong - det betyder allt som oftast att motparten har sagt någon sanning som du har svårt att bemöta. Det är samtidigt ironiskt att du snackar om styckeindelning, samtidigt som du skriver så lite att styckeindelning är total överkurs = du försöker gömma faktumet att du inte har några argument bakom att fokusera på skrivregler istället för ämnet (deflektion). Tänk om jag vore dyslektiker? Ska man inte tas på allvar i en debatt bara pga en sådan petitess? Med din attityd kan jag garantera att om du vore dyslektiker så hade du gått i taket om någon uttryckte samma nonsens som du uttryckt här. Du är inte smart bara för att du behärskar grundläggande skrivregler i ditt modersmål, och dessa är för övrigt helt irrelevanta i denna tråden.

Off topic: Skulle uppskatta om du ditchar alla insinueringar om att jag skulle vara "gäddsympatisör" och dylikt, då reglerna för tråden klart anger att det inte är tillåtet med sådan retorik. Förstår att det gör det svårt att skriva något alls men reglerna måste respekteras.
Citera
2023-10-05, 14:47
Medlem
Uthängningen av en sk "gädda" på Dumpen är så fel och mot deras egna kriterier.
Tänker då på # 286

Han kommer ju inte ens till ett möte eller bestämt träff, Jag kan ju verkligen ifrågasätta fiskaren här.
Kalla detta pedofil är ju bara fel, fel, fel!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in