2023-10-03, 21:19
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ja, två poäng av arton, samtidigt som GAIS har 18 av 21.

Öster får hoppas att det kan fortsätta som nu för Utsikten.

Varken Utsikten eller Öster har något i Allsvenskan att göra. Både Västerås och Gais kan ändå etablera sig på sikt.
Citera
2023-10-03, 21:21
Medlem
zebra121s avatar
Otroligt med 4-1! Fan vad fint. Plus att det är horan Järdler som vinsten kommer mot. Du Järdler kan dra åt helvete.

Nu finns hoppet! Östersund borta blir dock väldigt svår.
Citera
2023-10-03, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Öster är nog avsågat nu - vem som får kvalplatsen av de tre återstående återstår å se kollade tabellen nu och ser att Öster trots allt inte är helt borta - 15 poäng kvar att inhösta om de spelar väl

Öster har 6 poäng på de 5 senaste, det är bottenlag snitt, formen verkar vara riktigt dålig.

ÖIS grabbade ett halmstrå, dom behöver nog vinna iaf 3 till... dom har Kiken i nästa...
Citera
2023-10-03, 21:52
Medlem
Mr. Majestyks avatar
De första 30 av GAIS var vansinnigt bra och vi borde haft två-tre mål upp i paus. I andra lite mer boll för Öster men inget snack om att vi var det bättre laget. Inte ens Per Melin kunde sabba för oss. Öster spelade jävligt grisigt. Länge sedan jag såg så många tröjdragningar (Westermark drog till och med av tröjan på Norén). Deras fem gula var i underkant. Men Per Melin gonna Per Melin... Men ok, han dömde inte straff mot oss när Österspelaren duffade i straffområdet och trillade. Det ska han ha.

Tuff match borta mot Trelle på söndag. Ett normalt GAIS-år hade det varit som bäst ett kryss. Håller tummarna att vi kan surfa vidare på denna våg.
Citera
2023-10-03, 23:49
Medlem
Steff83s avatar
GAIS stormar fram nu och går upp säkert. Dom får utväxling för det starka lag man faktiskt har till slut.

Öster har riktigt dålig trend vid fel tillfälle. Så Utsikten lär få kvala iaf.
Citera
2023-10-04, 06:59
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Otroligt med 4-1! Fan vad fint. Plus att det är horan Järdler som vinsten kommer mot. Du Järdler kan dra åt helvete.

Nu finns hoppet! Östersund borta blir dock väldigt svår.
Så ska det låta! Jag tror att vi tar Östersund av bara farten.

Hoppas att supporterbussen kommer iväg också. Det är en lång resa och det kostar en del. Själv har jag köpt stödbiljetter för att resan ska kunna gå ihop även med mindre folk på bussen.
Citera
2023-10-04, 09:41
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy

Hoppas att supporterbussen kommer iväg också. Det är en lång resa och det kostar en del. Själv har jag köpt stödbiljetter för att resan ska kunna gå ihop även med mindre folk på bussen.

Tack!

Så det är inte klart än om det blir en buss som åker? Jag gick in på Kärnans hemsida och på Facebook men det står inte så mycket ny information.
Citera
2023-10-04, 11:14
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy

Oj, du är sannerligen en hängiven supporter. Vad kostar ditt kalas Lång resa ja....kanske du kunnat flyga istället för att betala för tomma(?!) stolar på bussen. Ja iaf om bussen går ändå utan ditt stödköp, men du tänker väl på att det skall bli en någotsånär röststark hejarklack så bussen bara måste gå - är det du som håller i megafonen Fan vilken sur bussresa hem om ni torskar
Citera
2023-10-04, 14:07
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det där känns ju felaktigt. Om klubben skulle vilja skulle dom kunna hålla kostnader på samma nivå som i S1 samtidigt som intäkterna skulle öka drastiskt. Det skulle boosta deras ekonomi rejält för året efter. Dom skulle dock få räkna med att vara en knulldocka av gigantiska mått om dom gick in i allsvenskan med oförändrad trupp.

Nja, ditt resonemang håller i teorin men knappast vad vi empiriskt har studerat. Ja om de helt skiter i att göra någon åtgärd att acceptera att de bästa spelarna lämnar pga bättre erbjudande från andra klubbar och man sätter istället in juniorer och värvar från gärdsgården.

Visst intäkterna ökar för ett lag som Utsikten, men det gör även kostnaderna. För att behålla och värva spelar krävs högre löner.
Citera
2023-10-04, 14:10
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Den initierade och välrenommerade supportersidan Anno 1904 har idag efter tre korrigeringar kommit fram till att det krävs sex poäng till för VSK om kvällens match mellan GAIS och Öster slutar oavgjort och sju poäng om något av lagen vinner. Vid en titt på tabellen skulle jag spontant säga att det borde vara bättre med en Östervinst men jag antar att det är inbördes möten mellan de tre andra inblandade klubbarna som gör att ett oavgjort resultat är att föredra för VSK.

På pappret borde Sportklubben klara 7 poäng, vinst mot J-Södra och Östersund hemma, sedan minst en poäng från tre matcher mot GAIS (h), Örgryte (b), Landskrona (b).
Citera
2023-10-04, 14:12
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tittfinten
Billingsfors är en liten by i de djupaste dalsländska skogarna med ca 1000 invånare. Att de har haft ett lag i allsvenskan är ta mig fan en bragd.

Javisst, var det så, men Mjällby är också litet, med ca 1300 invånare. Kul att så pass små orter kan göra sig gällande i fotboll.
Citera
2023-10-04, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nja, ditt resonemang håller i teorin men knappast vad vi empiriskt har studerat. Ja om de helt skiter i att göra någon åtgärd att acceptera att de bästa spelarna lämnar pga bättre erbjudande från andra klubbar och man sätter istället in juniorer och värvar från gärdsgården.

Visst intäkterna ökar för ett lag som Utsikten, men det gör även kostnaderna. För att behålla och värva spelar krävs högre löner.
Tror inte det finns någon empirisk forskning som säger att det skulle vara ekonomiskt fördelaktigt att tacka nej till spel i allsvenskan.

Intäkterna kommer stiga kraftigt. Och om klubben på förhand accepterat att dom är ett lag för S1 så kommer inte kostnaderna öka särskilt mycket.

Hade det handlat om damallsvenskan eller pingis eller något hade det varit en annan sak.
Senast redigerad av trazke 2023-10-04 kl. 14:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in