2023-10-04, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Vi behöver inte tvinga någon till något, kulturen slår 180 grader av sig själv. Nästan alla invandrare som kommer till Sverige anpassar sig efter vårt sätt att leva. Dels eftersom det är lättare så, dels eftersom de inser att vårt system faktiskt är bättre.

De flesta människor delar samma grundläggande värderingar. Det är knappast särskilt många av invånarna som trivs med att leva under de stenhårda islamistiska lagarna i Saudiarabien, de lever bara som de gör där därför att de inte har något annat val. De flesta av dem hade givetvis föredragit ett liberalt samhällssystem likt Sveriges.

Islamister anpassar sig inte sig vad du än tror. Problemet är att du tycker att vårat levnadssätt är bättre än deras så därför kommer dom anpassa sig.

Det är ett ganska rasistiskt tankesätt i sig men det inser inte du.

Dom går runt med sina dukar på huvudet eller hel mundering, måste äta halal, kvinnorna får inte skaka hand med män och mycker mer. Hur fan integrerar man såna som vägrar anpassa sig? Dom kräver att vi anpassar oss efter dom istället vilket är helt galet.

8/10 "flyktingar" har semestrat i hemlandet, då är det uppenbarligen inte så farligt där så vad gör dom kvar här medans Ukrainska flyktingar har knappt varit här ett år och regeringen vill redan skicka hem dom.

Ukrainska flyktingar känner sig säkrare i hemlandet pga MENA som våldtar dom. Det är skillnad på folk och folk.
Citera
2023-10-04, 12:02
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
De flesta människor delar samma grundläggande värderingar. Det är knappast särskilt många av invånarna som trivs med att leva under de stenhårda islamistiska lagarna i Saudiarabien, de lever bara som de gör där därför att de inte har något annat val. De flesta av dem hade givetvis föredragit ett liberalt samhällssystem likt Sveriges.

Saudiarabien är ett rikt land och gigantiskt välfärdsland där varje medborgare får medborgarlön på minst 60.000kr utan motprestation. Araber i Saudiarabien lever betydligt bättre där än de gör här i Sverige. Den Saudiarabiska staten har råd med detta på grund av deras oljeexport till hela världen. De araber som kommer hit kommer inte ifrån Saudiarabien, de kommer ifrån länderna runt om.
Citera
2023-10-04, 12:04
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Hej,

Jag har en uppriktig fråga till er på vänsterflanken som varit för invandring och skällt på SD i alla år. ”Röstar du SD ta bort mig som vän” och liknande.

Är ni nöjda med vart landet är? Önskar ni ta in fler invandrare?

Förstår ni de som röstade SD 2010 nu?

Eller är ni fortfarande lika bakom flötet?

Ja de är nöjda.
Nu kan de göra vad de vill 2026 när de åter tar makten.
Allt privat ägande kommer upphöra 2026-2030 sista valet blir 2026 sedan kommer SAP införa diktatur.
Citera
2023-10-04, 12:56
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Det är viktigast att ha rätt åsikter. Inte att ha politiskt korrekta åsikter, utan att ha moraliskt korrekta åsikter. Av dessa följer naturligt positiva konsekvenser.

Så premisserna du ställer upp är att vara ”god” och således välkomna människor från hela världen till Sverige leder oundvikligt till ett gott samhälle?
Citera
2023-10-04, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Vilka andra människor som tycker annorlunda än nationalisterna menar du saknar mycket vett?

I Bibeln diskuteras en karaktär vid namn ”Ismael” som tydligen ska vara stamfader till alla araber.
Han ska enligt bibeln ha fått en förbannelse.
Förbannelsen nämns i Första Moseboken 16:11-12:

"Herrens ängel sade till henne: 'Se, du är med barn och skall föda en son. Du skall ge honom namnet Ismael, för Herren har hört ditt lidande. Han skall bli som ett vilt åsnefål, hans hand skall vara mot alla, och allas hand mot honom. Han skall bo mitt emot alla sina bröder."

I klarspråk; denna förbannelse förutsäger att Ismael och hans ättlingar kommer att vara krigiska och stridslystna, och att de kommer att söka konflikter med andra människor.

Idag ser vi araber som har aggressivt beteende och söker konflikt med andra, precis som vilda åsnor. Gängkrig, skjutningar, våld och kaos. När judiska rabbiner för 3000 år sedan abstraherade araber som vilda åsnor i sina skrifter, så blir det svårt att idag argumentera att arabers aggressiva och primitiva beteende som du och alla andra sett endast beror på omständigheter och miljö, eftersom vi alla vet att den miljö vi lever i idag är helt och hållet annorlunda än den var för 3000 år sedan. I Bibeln står det att det är en förbannelse, och att denna förbannelse är medfödd. För ateister så finns det bara en fvxys örklaring; nämligen gener.

Vad tänker du om det?
Jag är otroligt dålig på att citera bibeln men Ismael är mitt bibliska favoritnamn och identifierade mig tidigt i de raderna och flätar de samman med 23 psalmen.

Jag vet inte hur du ser det fördriva barnet och slavkvinnans lägre värde som något som triumfer hela invandringsdebatten? Jag är själv "fruktlös" men men jag är ingen Sara.

Låt mig citera Kent istället. https://m.youtube.com/watch?v=19CPPK8QV7g&pp=ygULa2VudCBpc21hZWw%3D
Citat:
Och jag växte upp snabbt
från min barndom var det allt
Jag föddes redan slagen

Namnet vill jag minnas (bland de få ägodelar jag ägde som barn/tonåring så försvann min bibel på vift) betyder Gud hör.

Jag anser att antirasisterna är ett vettlöst folk i sig. Jag har själv anhöriga med judiska rötter, dvs de judiska rötterna är inte i mig men andra släktingar och jag är knappast någon antisemitit men man ser faktiskt klart och tydligt att Bonniers har en hämndagenda där människor som lever i en nedärvd offerroll ser dem själva som de enda offren som räknas och i det har de fört över den projicerade bilden till invandrarmän. När det kommer till förövare pratar vi om offren fram tills förövarna är invandrare, då pratar vi istället om dem som de enda vars historia tillåts uppmärksammas och osynliggör deras faktiska offer. Särskilt om de är svenskar. Media bär på ett djupt inrotat hat mot svenskar. Det har påverkat Sverige väldigt illa och även utbildningarna är präglade av samma agenda.

För mig symboliserar Ismael mig i det med att leva kring invandrare och utsättas för deras hat och angripas för att drivas på flykten inför rätten hos de som skrattar medan man själv likt en åsna slåss mot allt och alla. Metaforiskt dvs. Min födslorätt

Man kan alltid vända och vrida på allt precis som högermän och antirasisterna gjort i alla år.

Men men, problemet i samhället är män med allt från maktpositionerna till ägandekapital, till idioterna i TV som käftar om allt ner till de som slåss på gatan. Det handlar om att män inte klarar av allt. Sedan angriper de oss kvinnor för att vi ser på dem som e oförmögna vuxenbebisar de faktiskt är eller framställer dem själva som. Problemet är att män inte klarar av att vara vuxna, ta hänsyn och tänka mer på andra än dem själva. Hela Sverige har förstörts av män. Inte bara överskottet av män som vi kan se med blotta ögat, utan hela gruppen.

Det samhälle där män får för mycket makt, luft och utrymme är ämnat att gå under.
Citera
2023-10-04, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Så premisserna du ställer upp är att vara ”god” och således välkomna människor från hela världen till Sverige leder oundvikligt till ett gott samhälle?
Moral skiljer sig från etik då det första är ett sätt att agera och det berör även individnivån. Man kan kräva att alla människor i samhället agerar moraliskt och även att själv göra så. Ja.

Däremot kan man inte tro attt människor som inte delar de etiska värdegrunderna av dem själva kommer att fungera moraliskt efter dem.

Det handlar inte ett skit ert bajsande om att godare människor är sämre sorter i längden. De människor som agerar omoraliskt i andra frågor är givetvis inte att kalla goda eller som uppvisar bristande etiska värden genom ett svartvitt tänkande.
Citera
2023-10-04, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Vi är inte där ännu. Men vi kommer dit. Det är iallafall det som glaskulan säger just nu.

Varför inte jämföra oss med Haiti när vi ändå är igång?
Citera
2023-10-04, 15:56
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Moral skiljer sig från etik då det första är ett sätt att agera och det berör även individnivån. Man kan kräva att alla människor i samhället agerar moraliskt och även att själv göra så. Ja.

Däremot kan man inte tro attt människor som inte delar de etiska värdegrunderna av dem själva kommer att fungera moraliskt efter dem.

Det handlar inte ett skit ert bajsande om att godare människor är sämre sorter i längden. De människor som agerar omoraliskt i andra frågor är givetvis inte att kalla goda eller som uppvisar bristande etiska värden genom ett svartvitt tänkande.

Fast nu svarade du inte på slutsatsen av de premisserna du själv ställde upp för antagandet.

Du påstod att ditt högre moraliska ställningstaganden per automatik leder till positiva följder. Tydligen också i det som diskuteras ovan. Den egoism du företräder, förkläd till nån sorts altruism, i form att påstå att den egna individen besitter en högre moralisk ställning vilket skulle resultera i spridandet av samma moral faller sig platt i sammanhanget. Då orsak och verkan visar på fundamentalt olika slutsatser än de du väljer att presentera.

Du besitter din moral, en moral som orsakat lidande trots sina goda förevändningar. Är det då en god moral med tanke på resultatet?
Citera
2023-10-04, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Islamister anpassar sig inte sig vad du än tror. Problemet är att du tycker att vårat levnadssätt är bättre än deras så därför kommer dom anpassa sig.

Det är ett ganska rasistiskt tankesätt i sig men det inser inte du.

Dom går runt med sina dukar på huvudet eller hel mundering, måste äta halal, kvinnorna får inte skaka hand med män och mycker mer. Hur fan integrerar man såna som vägrar anpassa sig? Dom kräver att vi anpassar oss efter dom istället vilket är helt galet.

8/10 "flyktingar" har semestrat i hemlandet, då är det uppenbarligen inte så farligt där så vad gör dom kvar här medans Ukrainska flyktingar har knappt varit här ett år och regeringen vill redan skicka hem dom.

Ukrainska flyktingar känner sig säkrare i hemlandet pga MENA som våldtar dom. Det är skillnad på folk och folk.
Som tur är så är den stora majoriteten av muslimerna i Sverige inte islamister. De är sekulariserade muslimer som inte tar sin religion särskilt seriöst. Och det är därför vi tydligt ser att de anpassar sig.

Jag tycker att det är bättre att leva efter sina egna villkor än att tvingas leva efter stränga religiösa regler, ja. Det är snarare du som är nedsättande (inte rasistisk då islam givetvis inte har någonting med ras att göra) som påstår att dessa människor skulle vara nöjda med att leva under det förtryck som du själv erkänner att de lever under.
Citat:
Ja, och hittills har det visat sig fungera utmärkt. Det går knappast att förneka att svenskarna idag har en vänligare inställning till andra människor än någonsin tidigare, till allsköns folkgrupper och minoriteter. Fördomar har blivit tabu, öppenhet och acceptans är den nya normen.
Citera
2023-10-04, 16:54
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ja, och hittills har det visat sig fungera utmärkt. Det går knappast att förneka att svenskarna idag har en vänligare inställning till andra människor än någonsin tidigare, till allsköns folkgrupper och minoriteter. Fördomar har blivit tabu, öppenhet och acceptans är den nya normen.

Det besvarar ju på många sätt huvudfrågan i tråden, medvetet eller omedvetet. Personer med övertygelsen om att det mångkulturella experimentet är värt att eftersträva är nöjda med hur samhället utvecklat sig. Att samhället i sig är grogrunden för ökat lidande är oväsentligt.
Det spelar ingen roll hur mycket lidande samhället skapar, så länge människorna som försvarar det har den rätta tron.

Krig är fred. Frihet är slaveri.
Citera
2023-10-04, 17:39
Medlem
Citat:
Det besvarar ju på många sätt huvudfrågan i tråden, medvetet eller omedvetet. Personer med övertygelsen om att det mångkulturella experimentet är värt att eftersträva är nöjda med hur samhället utvecklat sig. Att samhället i sig är grogrunden för ökat lidande är oväsentligt.
Det spelar ingen roll hur mycket lidande samhället skapar, så länge människorna som försvarar det har den rätta tron.

Krig är fred. Frihet är slaveri.
Den mångkulturella framgångssagan har varit värt det just på grund av att det förhindrar en massa lidande, det är givetvis själva syftet. Och att det har varit framgångsrikt i att förhindra lidande är så tydligt att det är de som förnekar detta som helt uppenbart försöker skapa sig en alternativ verklighet med en påhittad bild av samhällets lidande.
Citera
2023-10-04, 17:59
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Den mångkulturella framgångssagan har varit värt det just på grund av att det förhindrar en massa lidande, det är givetvis själva syftet.

Du är inte genuint intresserad av att förhindra en massa mänskligt lidande.
Ditt mål med den bruna icke-vita invandringen är att göra "framtidsutsikterna för nationalistiska rörelser hopplösa". Du drivs av rädslan för en vit etnocentrism, eftersom du tror att det kan leda till diskriminering, förtryck och folkmord.

Det centrala problemet i ditt resonemang är att vi fortfarande hamnar i en cirkel. Att ersätta förtryck baserat på ras med förtryck baserat på åsikter leder fortfarande till mänskligt lidande, och det är därför svårt att hävda att din motivation är genuin när det gäller att förebygga detta. Därför är ditt engagemang meningslöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in