Citat:
Ursprungligen postat av
RobertEriksson99
Vilka andra människor som tycker annorlunda än nationalisterna menar du saknar mycket vett?
I Bibeln diskuteras en karaktär vid namn ”Ismael” som tydligen ska vara stamfader till alla araber.
Han ska enligt bibeln ha fått en förbannelse.
Förbannelsen nämns i Första Moseboken 16:11-12:
"Herrens ängel sade till henne: 'Se, du är med barn och skall föda en son. Du skall ge honom namnet Ismael, för Herren har hört ditt lidande. Han skall bli som ett vilt åsnefål, hans hand skall vara mot alla, och allas hand mot honom. Han skall bo mitt emot alla sina bröder."
I klarspråk; denna förbannelse förutsäger att Ismael och hans ättlingar kommer att vara krigiska och stridslystna, och att de kommer att söka konflikter med andra människor.
Idag ser vi araber som har aggressivt beteende och söker konflikt med andra, precis som vilda åsnor. Gängkrig, skjutningar, våld och kaos. När judiska rabbiner för 3000 år sedan abstraherade araber som vilda åsnor i sina skrifter, så blir det svårt att idag argumentera att arabers aggressiva och primitiva beteende som du och alla andra sett endast beror på omständigheter och miljö, eftersom vi alla vet att den miljö vi lever i idag är helt och hållet annorlunda än den var för 3000 år sedan. I Bibeln står det att det är en förbannelse, och att denna förbannelse är medfödd. För ateister så finns det bara en fvxys örklaring; nämligen gener.
Vad tänker du om det?
Jag är otroligt dålig på att citera bibeln men Ismael är mitt bibliska favoritnamn och identifierade mig tidigt i de raderna och flätar de samman med 23 psalmen.
Jag vet inte hur du ser det fördriva barnet och slavkvinnans lägre värde som något som triumfer hela invandringsdebatten? Jag är själv "fruktlös" men men jag är ingen Sara.
Låt mig citera Kent istället.
https://m.youtube.com/watch?v=19CPPK8QV7g&pp=ygULa2VudCBpc21hZWw%3D
Citat:
Och jag växte upp snabbt
från min barndom var det allt
Jag föddes redan slagen
Namnet vill jag minnas (bland de få ägodelar jag ägde som barn/tonåring så försvann min bibel på vift) betyder
Gud hör.
Jag anser att antirasisterna är ett vettlöst folk i sig. Jag har själv anhöriga med judiska rötter, dvs de judiska rötterna är inte i mig men andra släktingar och jag är knappast någon antisemitit men man ser faktiskt klart och tydligt att Bonniers har en hämndagenda där människor som lever i en nedärvd offerroll ser dem själva som de enda offren som räknas och i det har de fört över den projicerade bilden till invandrarmän. När det kommer till förövare pratar vi om offren fram tills förövarna är invandrare, då pratar vi istället om dem som de enda vars historia tillåts uppmärksammas och osynliggör deras faktiska offer. Särskilt om de är svenskar. Media bär på ett djupt inrotat hat mot svenskar. Det har påverkat Sverige väldigt illa och även utbildningarna är präglade av samma agenda.
För mig symboliserar Ismael mig i det med att leva kring invandrare och utsättas för deras hat och angripas för att drivas på flykten inför rätten hos de som skrattar medan man själv likt en åsna slåss mot allt och alla. Metaforiskt dvs. Min födslorätt
Man kan alltid vända och vrida på allt precis som högermän och antirasisterna gjort i alla år.
Men men, problemet i samhället är
män med allt från maktpositionerna till ägandekapital, till idioterna i TV som käftar om allt ner till de som slåss på gatan. Det handlar om att män inte klarar av allt. Sedan angriper de oss kvinnor för att vi ser på dem som e oförmögna vuxenbebisar de faktiskt är eller framställer dem själva som. Problemet är att män inte klarar av att vara vuxna, ta hänsyn och tänka mer på andra än dem själva. Hela Sverige har förstörts av män. Inte bara överskottet av män som vi kan se med blotta ögat, utan hela gruppen.
Det samhälle där män får för mycket makt, luft och utrymme är ämnat att gå under.