2023-09-02, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner

De som tror på UFO har endera upplevt det själva eller är tillräckligt intelligent att förstå det själva. Det är alldeles för många lager av motstånd för att en vanlig person ska kunna tro på det.

Eller: Någon närstående som det inte finns anledning att ifrågasätta kan ha berättat om en händelse när de observerat ett flygande objekt, ett s k ufo, som de inte funnit någon rimlig förklaring till. Kan vara svårt att avfärda beroende på hur föremålet rörde sig och såg ut samt om det exempelvis skedde för länge sedan när alla tänkbara tekniska förklaringar som idag finns, inte fanns.
Citera
2023-09-03, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Eller: Någon närstående som det inte finns anledning att ifrågasätta kan ha berättat om en händelse när de observerat ett flygande objekt, ett s k ufo, som de inte funnit någon rimlig förklaring till. Kan vara svårt att avfärda beroende på hur föremålet rörde sig och såg ut samt om det exempelvis skedde för länge sedan när alla tänkbara tekniska förklaringar som idag finns, inte fanns.

Absolut, finns många sätt att väcka nyfikenhet, och förhoppningsvis kan leda till större insikter.

Det jag önskar är att folk tar en sådan ”insikt” och funderar på dess konsekvenser. Många som tror/vet / känner till vetskapen kring UFO ändrar inte på sitt sätt att observera världen - De fortsätter att rösta, se på nyheterna, följer social media, tittar på sport och är är rädda att dö i cancer - trots att alla är designade att uppta din tid till allt annat än ”disclosure”.
Citera
2023-09-04, 09:27
Medlem
Tydligen ska Mexiko ha en UFO-hearing också. Det verkar inte vara något lika radikalt som USAs hearing med Grusch, men det är intressant att fler och fler länder börjar ta UFO-frågan på allvar.

Apropå, är det någon som följde Brasiliens hearing? Jag fick intrycket av att det inte vara särskilt intressant eftersom det inte fick särskilt mycket uppmärksamhet, men det kan ju bero på att det inte var på engelska också.
Citera
2023-09-12, 18:39
Medlem
Viktor79xs avatar
Gruschen har inte sprungit och gömt sig. Eller blivit förgiftad. Här dyker han upp igen. Vi får här en längre resume om vilka som suttit och tryckt på hemligheterna genom åren. Den som lyssnar jävligt noga kanske lär sig nåt. Det gäller även dig SnakiePlisken

https://youtu.be/kRO5jOa06Qw?si=sBzqh6GLwUDQwjuR
Citera
2023-09-12, 19:31
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Tydligen ska Mexiko ha en UFO-hearing också. Det verkar inte vara något lika radikalt som USAs hearing med Grusch, men det är intressant att fler och fler länder börjar ta UFO-frågan på allvar.

Apropå, är det någon som följde Brasiliens hearing? Jag fick intrycket av att det inte vara särskilt intressant eftersom det inte fick särskilt mycket uppmärksamhet, men det kan ju bero på att det inte var på engelska också.

Mexiko har väl sina UFO-hearings idag va? Vet någon om vilken tid det handlar om i så fall?
Citera
2023-09-12, 20:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Mexiko har väl sina UFO-hearings idag va? Vet någon om vilken tid det handlar om i så fall?

Det ska vara 4 pm lokal tid - eller svensk tid kl 11 ikväll på san lazaro campus - om 2,5 timmar alltså.
Citera
2023-09-12, 20:47
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det ska vara 4 pm lokal tid - eller svensk tid kl 11 ikväll på san lazaro campus - om 2,5 timmar alltså.

Tack för det.
Citera
2023-09-12, 21:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Tack för det.

Hittade denna kanal där du kommer kunna följa det live om du vill: https://m.youtube.com/watch?v=Vqq7fEOMDPc
Citera
2023-09-13, 04:21
Medlem
auruns avatar
Mexikanska kongressen visade upp två kroppar. Lite mer än bara ord.
Citera
2023-09-13, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Mexikanska kongressen visade upp två kroppar. Lite mer än bara ord.

Nu jävlar alltså. Känns skönt att få det bekräftat, men jag är själv lite förvånad över hur chill jag tar det. Soft-disclosure kanske funkade, eller också så är det inga som helst problem för människan att acceptera sånt här.

Och nu tusan måste väl folk vakna upp lite och bli lite intresserad tycker jag. Kanske t o m ljugmedia väljer att ge det här lite uppmärksamhet.

Sen har jag såna "trust issues" vid det här laget att jag inte vågar säga säkert än, det kan ju vara en setup från CIA eller liknande för att avslöjas som en bluff för att försöka "få tillbaka tandkrämen i tuben".
Citera
2023-10-03, 21:29
Medlem
Är det någon som vet om det planerats en till hearing med Grusch? Har för mig att jag läst någonstans att detta planeras att göras i oktober då kongressen har semester under september. Någon som vet mer?
Citera
2023-10-04, 07:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Är det någon som vet om det planerats en till hearing med Grusch? Har för mig att jag läst någonstans att detta planeras att göras i oktober då kongressen har semester under september. Någon som vet mer?

Grusch har inte säkerhetsklassningen som krävs för att diskutera i en s.k SCIF - vilket är vad han själv satt upp som krav för att diskutera saken vidare. Så han har, i alla fall temporärt, själv åstadkommit ett låst läge.

Liknande situation är det med frågeställningarna han fick tillstånd att diskutera - dessa har släppts av myndigheterna, men svaren är censurerade tills Grusch själv väljer att publicera dem, vilket han av oklar anledning inte verkar villig att göra. Så av oklar anledning blockar han situationen. En inte alltför vågad gissning är förstås att han inte vill ta det vidare eftersom han vet hur tunt han har på fötterna…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-10-04 kl. 07:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in