2023-10-03, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Rysstrollet Rimbolasse ljuger. Ukrainarna har varit medvetna om sin etnicitet i hundratals år och kämpat för den länge. Mycket, mycket länge.

T.ex:
Det du fetade: det är egentligen det som sätter skräck i tangentbordskrigarna här på Flashback. De vill ha kontroll.
Citera
2023-10-03, 13:51
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semestertankar
Dålig förvaring börjar märkas nu när man kommer ned till bottenlagren i den gamla sovjetammunitionen: https://twitter.com/pstyle0ne1/status/1708958198093275480?s=46&t=Hl64DPWysJY1OaVsDKW7hw

Ser mer ut som en variant av vapenfett/konservering ? Påminner om Cosmoline som åldrats . Tas med fördel bort med stålborste tålamod och lösningsmedel Tar en jävla tid att ta bort .

Personligen skulle jag oroa mig mer över tändrören och drivladdningar då sådant materiel från WP tiden inte åldrats väl .
Citera
2023-10-03, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Ser mer ut som en variant av vapenfett/konservering ? Påminner om Cosmoline som åldrats . Tas med fördel bort med stålborste tålamod och lösningsmedel Tar en jävla tid att ta bort .

Personligen skulle jag oroa mig mer över tändrören och drivladdningar då sådant materiel från WP tiden inte åldrats väl .
Det där kan vara bilder från var som helst. Alltså... Hela landet flödar av gamla rostiga vapen och bomber. Man kan inte kasta en sten över axeln utan att träffa ett vapen i det landet. Så varför ska vi tro att det här kommer från just de ryska vapenförråden?
Citera
2023-10-03, 14:10
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Lustigt att du nämner att vi la ner vårt kärnvapenprogram.
Ukraina gjorde sig av med deras kärnvapen i utbyte mot säkerhetsgarantier från väst. Det gick ju inte bra. Då var det fritt fram för Ryssland att ta Ukraina.
Sverige borde definitivt skaffa egna kärnvapen. Inget annat är lika avskräckande som egna kärnvapen. De är riktiga fredsskapare. Om alla länder i världen skulle ha det så skulle vi ha fred på jorden.
Samma sak om alla länder i världen vore Natomedlemmar.
Ukraina fick säkerhetsgarantier av Ryssland i utbyte mot sina kärnvapen. Detta är på intet sätt jämförbart med våra.garantier som kom in så sent som några månader sedan av såväl Storbrittanien som USA.
Citera
2023-10-03, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Det är bara Zelensky och hans polare som tycker det är viktigt.i De rika, de som äger landet. För vanligt folk spelar det ingen roll vilka som är deras herrar.
Samma sak med Sverige, om ryssarna skulle invadera så skulle jag inte ens märka det. Ingen skillnad om Putin eller Ulf Kristersson leder landet, solen går upp i morgon i alla fall.
Här har vi alltså en "Rimbolasse" som påstår att det inte spelar nån roll ifall ryzzland tar över Ukraina för att Zelensky är rik.

Samma "Rimbolasse" som påstår att det är skitsamma om grisen putler tar över Sverige, mitt land och erat land. Reflektera och fundera över vad han "Rimbolasse" vill framföra, vad han egentligen säger.
Läskigt.
Citera
2023-10-03, 14:13
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Vist skulle vi få hjälp men mycket av landet skulle ändå hinna förstöras. Och det kan räcka för att nästa som vill gå med i nato tänker sig för både 1 och 2 gånger till.

Tråkigt nog så är det ett mycket troligt scenario. Även om vi skulle släppas in i nato så är det ett mycket stort steg för nato att inleda krig mot Ryssland.
Vi är överlägset bättre militärt men det skulle ändå kosta och att nato börjar bomba Moskva det är ett mycket stort steg.

Jag tror att Ryssland har en mycket större och längre plan än Ukraina. Och allt är inte helt svart vitt. Tex får inte länder som är i krig gå med i nato. Nu har vi redan ansökt men. Röstar verkligen alla länder in oss eller någon annan om det redan är en konflikt med ryssland? Jag är mycket tveksam.
Det är enormt viktigt att Ryssland kör fast i Ukraina tills vi i Europa hinner bygga försvarsförmåga igen.

Man kan ochså tänka sig om Trump kommer till makten kommer han verkligen inleda krig med Ryssland över några länder i Europa? Eller sänder usa enbart vapen till europa då?

Nato är trots allt inte mycket och hänga i granen utan Usa där får vi skylla oss själva. Tex har europa för få egna kärnvapen och förlitar oss på Usa.
Jag står vid vad jag sagt. Att Ryssland i nuläget skulle höja blicken mot Sverige ser jag som helt omöjligt givet vad de redan förlorat i Ukraina. Moldavien kan fortsatt vara oroliga över Transnistrien men Ryssland har inte råd med den konflikt dom är fast i, än mindre har de råd att bråka med Sverige.
Citera
2023-10-03, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Du skulle alltså acceptera att Putin gjorde så här med din närmsta omgivning??

https://cached-images.bonnier.news/gcs/bilder/dn-mly/d5144466-c727-4c72-a3e4-6e1e99923728.jpeg

Kristersson skulle Inte göra det. Inte ens galningen Reinfeldt om denne hade makten..

Tror du verkligen Ryssen kommer skona dig? Ryssen hatar dig mer är folk som hatar Ryssen. Ryssen skrattar åt wannabe väst rysstomtar
Vanligt folk är som folk är mest i alla länder. Tror du det är skillnad på en svensk, ryss, spanjor, finländare? Ryssar i allmänhet har nog inga åsikter om svenskar
Citera
2023-10-03, 14:19
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Vanligt folk är som folk är mest i alla länder. Tror du det är skillnad på en svensk, ryss, spanjor, finländare? Ryssar i allmänhet har nog inga åsikter om svenskar

Jaså är det "vanliga" ryssar som slaktar folk i Ukraina, fan jag trodde det var utbildade soldater!!!

Fucking hell ska du undvika att svara så gör det Mindre uppenbart.
Citera
2023-10-03, 14:27
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Du är dum i huvudet.
Det är enorm skillnad.
Ryssarna (och du) stöttar folkmordet på Ukraina. 98% av Sverige gör det ej.
SKILLNAD var ordet. Uralmongol.
Citera
2023-10-03, 14:29
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ukraina fick säkerhetsgarantier av Ryssland i utbyte mot sina kärnvapen. Detta är på intet sätt jämförbart med våra.garantier som kom in så sent som några månader sedan av såväl Storbrittanien som USA.
Och av Storbritannien och USA.
Citera
2023-10-03, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Du är dum i huvudet.
Det är enorm skillnad.
Ryssarna (och du) stöttar folkmordet på Ukraina. 98% av Sverige gör det ej.
SKILLNAD var ordet. Uralmongol.
Det är inget folkmord, ytterst få civila har dött. Om inte Nato och EU hade lagt sig i skulle kriget varit över för länge sedan. Det är bara Sveriges elit som är emot invasionen, vanligt folk förstår säkert Rysslands motiv.
Citera
2023-10-03, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det var Slovenien. Och T-55-orna var moderniserade.

Ah, i stand corrected. Slovenien gjorde iaf en bra affär där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in