2023-10-03, 11:47
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
1. Ryssland kommer att tvingas ut
2. De ska hållas borta tills #1 har uppfyllts
Det är inte så enkelt. Är man lite mer insatt i denna konfliktens bakgrund innan jämfört mot folk som innan knappt kunde peka ut Ukraina på kartan och plötsligt fick starka och bestämda åsikter i frågan februari 2022 så vet man att det finns två sidor av myntet. Detta är utnötning vi pratar om som kommer hålla på så länge USA vill. Fan vet vad som sker om tex Trump kommer tillbaka. Sen står vi i Europa och undrar vad fan som hände egentligen.
Ja! Ryssland är ansvarigt! Och det var fel. Men det är så det är.

Ang. frågan här så är jag osäker.
Citera
2023-10-03, 12:08
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det är inte så enkelt. Är man lite mer insatt i denna konfliktens bakgrund innan jämfört mot folk som innan knappt kunde peka ut Ukraina på kartan och plötsligt fick starka och bestämda åsikter i frågan februari 2022 så vet man att det finns två sidor av myntet. Detta är utnötning vi pratar om som kommer hålla på så länge USA vill. Fan vet vad som sker om tex Trump kommer tillbaka. Sen står vi i Europa och undrar vad fan som hände egentligen.
Ja! Ryssland är ansvarigt! Och det var fel. Men det är så det är.

Ang. frågan här så är jag osäker.
Hursomhelst ska självklart inte terroriststaten Ryssland få använda sig av framgångar ens på ungdoms-nivå för sin propagandaapparat. Dessutom tror en del dumskallar att det bara är Putin som vill ha krig, men stora delar av det hjärntvättade folket stöder det och om vi kan påverka deras liv genom sanktioner ens pyttelite så ska vi göra det. Kanske faller det till slut ner en polett som gör att de kan gå åt en annan riktning.
Citera
2023-10-03, 12:12
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Han ska beundras för att han håller isär Politik och Idrott. Vanligt folk ska inte hållas ansvariga för vad makten i deras land gör. Vansinne som borde upphört för länge sedan och släng cancel kulturen där den hör hemma dvs. soptippen. Ge fan i idrotten!
Så din åsikt är att idrottspamparna håller isär politik och idrott?
Hur naiv kan man vara?
Bara att se på all "sportswashing" som pågår där diktaturer köper inflytande via sporten överallt.
Citera
2023-10-03, 12:26
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så din åsikt är att idrottspamparna håller isär politik och idrott?
Hur naiv kan man vara?
Bara att se på all "sportswashing" som pågår där diktaturer köper inflytande via sporten överallt.

Man undrar ju i vilket land Karl-Erik har sitt dolda konto där han får in pengar för att gå andras räkning
Dubai ? Schweitz ?
Citera
2023-10-03, 12:30
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Man undrar ju i vilket land Karl-Erik har sitt dolda konto där han får in pengar för att gå andras räkning
Dubai ? Schweitz ?
Undrar också var KGB har förvarat videoklippen från Karl-Eriks eskapader under de tider han smörjts av ryssarna.
Citera
2023-10-03, 12:34
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Undrar också var KGB har förvarat videoklippen från Karl-Eriks eskapader under de tider han smörjts av ryssarna.

Skulle inte förvåna om det finns video på Karl-Erik och minderårig ryska på ett hotellrum i Sochi.....
Citera
2023-10-03, 12:36
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Den här åsikten att man inte ska blanda ihop idrott och politik faller ju totalt när det är exakt just det som putin & ryssland gör(!)

De använder ju ideligen alla sportsliga framgångar i sitt propagandamaskineri!!

Det enda riktiga är att blockera ALL internationell representation, såväl sportslig som kulturell, för ryssland - det SKA kännas & svida att våldföra sig på sina grannländer.

Och att tillåta dem att tävla under s.k. "neutral flagg" hjälper ingenting - det är ändå en seger för ryssland. Som deras idrottare själva säger: "alla vet ändå vilket land vi tävlar för".

Total utestängning på obestämd tid är det enda rätta.
Citera
2023-10-03, 12:46
Medlem
Nu är mediadrevet igång. Många kända sportprofiler och sportjournalister med Olof Lundh i spetsen kräver Karl-Erik Nilssons avgång. Hans tid är räknad. Skulle inte förvåna om han är borta från RF inom en månad.
Citera
2023-10-03, 13:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Nu är mediadrevet igång. Många kända sportprofiler och sportjournalister med Olof Lundh i spetsen kräver Karl-Erik Nilssons avgång. Hans tid är räknad. Skulle inte förvåna om han är borta från RF inom en månad.

Bra läge att bli av med honom och få in någon med lite idéer, visioner och nytänk. Karl-Erik Nilsson är en pamp ointresserad av att göra något. Bara intresserade av att smörja kråset i maktens korridorer där man kliar varandra på ryggen.
Citera
2023-10-03, 13:53
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Att något hundratal priviligierade ryska ungdomar inte får möjlighet att ha riktigt så roligt som de kunde ha haft ska ställas mot att tiotusentals ukrainska ungdomar dör eller invalidiseras och att 20 000 ukrainska barn har kidnappats från sina hem.

"Något hundratal" lol.
Ishockeyn är skittråkig utan Ryssland. Bolshunov var den ende som var ett riktigt hot mot Klæbo i längdåkning och fick till intressanta dueller.

Är alla svenskar som idrottar privilegerade?
Och VAD har dessa ungdommar gjort för att starta krig. Fortsätt kör sanktioner och frys ut Ryssland politiskt men låt idrottarna som tränat hela livet för att kunna få livnära sig på sin idrott ha en karriär!
Jag tyckte Löfven gjorde jävligt mycket skit som jag inte höll med om, skulle inte vilja bli drabbad karriärsmässigt pga någon jag inte delar åsikter med.

Du verkar vilja kasta alla ryssar under bussen. Ungefär lika rimligt som att jag skulle vilja avrätta varenda blatte för att några procent av dem våldtar och är involverade i gäng.
Citera
2023-10-03, 14:00
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Skulle inte förvåna om det finns video på Karl-Erik och minderårig ryska på ett hotellrum i Sochi.....
Mer troligt att det är en pojke iofs.
Citera
2023-10-03, 14:04
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
"Något hundratal" lol.
Ishockeyn är skittråkig utan Ryssland. Bolshunov var den ende som var ett riktigt hot mot Klæbo i längdåkning och fick till intressanta dueller.

Är alla svenskar som idrottar privilegerade?
Och VAD har dessa ungdommar gjort för att starta krig. Fortsätt kör sanktioner och frys ut Ryssland politiskt men låt idrottarna som tränat hela livet för att kunna få livnära sig på sin idrott ha en karriär!
Jag tyckte Löfven gjorde jävligt mycket skit som jag inte höll med om, skulle inte vilja bli drabbad karriärsmässigt pga någon jag inte delar åsikter med.

Du verkar vilja kasta alla ryssar under bussen. Ungefär lika rimligt som att jag skulle vilja avrätta varenda blatte för att några procent av dem våldtar och är involverade i gäng.

Tyvärr åker alla idrottande ryssar under bussen pga landets agerande.
Precis som vi bojkottade sydafrika under apartheid åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in