2023-09-29, 04:13
Medlem
https://www.mediaplaynews.com/pluto-tv-unveils-home-section-dedicated-hub/

Ny design på gång. Ser ut som alla andra streaming appar. Så när Pluto TV lanserat den till ALLA i Sverige tror jag dom flesta blir nöjda.

Vad tycker ni om nya designen det lilla ni ser på bilden?
Citera
2023-09-29, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av telefon82

Ny design på gång. Ser ut som alla andra streaming appar. Så när Pluto TV lanserat den till ALLA i Sverige tror jag dom flesta blir nöjda.

Vad tycker ni om nya designen det lilla ni ser på bilden?

Jo ser bra ut.
Men frågan är om Pluto uppfyller någon funktion?
Jag tror nästan alla kör på betald streamingtjänst eller iptv.
Citera
2023-09-29, 19:41
Medlem
Sen hoppas jag att dom löst som t.ex TV4 Play så TV program släcks ner och inte fortsätter spela när man bläddra runt sant färre steg med handkontrollen för sin TV att stänga av Pluto TV appen.

Nya designen kan ju göra så fler kommer börja använda Pluto TV och sedan i takt med att Pluto TV får mycket fler filmer/serier och live TV kanaler. Är ju massor nu som vägra använda Pluto TV enbart för dålig design och att live TV forsätter spela fast man vill kolla runt i appen.
Citera
2023-09-30, 11:28
Medlem
Använde Pluto webversion på mobilen och skulle kolla ett visst inslag på Efterlyst ca 2/3 in i programmet. Man fastnar på tids-slidern på VARJE reklamavbrott under programmet istället för att kunna dra direkt till den tid man vill se och varje "reklampaus" var på riktigt 10-15 reklamfilmer. Något av det mest extrema jag någonsin sett, och så läste jag någon här i tråden som skrev att det "åtminstone inte var lika mycket reklam som när man ser kanalerna live". Det måste ju ha gått rejält utför sedan dess i så fall.

Så typ en kvarts tvångstittande på reklam innan jag ens kom fram till det korta inslag jag letade efter. Nej detta provar jag inte igen.
Citera
2023-09-30, 12:32
Medlem
Citat:
Sen hoppas jag att dom löst som t.ex TV4 Play så TV program släcks ner och inte fortsätter spela när man bläddra runt sant färre steg med handkontrollen för sin TV att stänga av Pluto TV appen.

Nya designen kan ju göra så fler kommer börja använda Pluto TV och sedan i takt med att Pluto TV får mycket fler filmer/serier och live TV kanaler. Är ju massor nu som vägra använda Pluto TV enbart för dålig design och att live TV forsätter spela fast man vill kolla runt i appen.

Det verkar vara vanligt i dag att TV-programmet ska gå i bakgrunden. Det är likadant i en del hårdvaror, t.ex. Telias TV-box.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Använde Pluto webversion på mobilen och skulle kolla ett visst inslag på Efterlyst ca 2/3 in i programmet. Man fastnar på tids-slidern på VARJE reklamavbrott under programmet istället för att kunna dra direkt till den tid man vill se och varje "reklampaus" var på riktigt 10-15 reklamfilmer. Något av det mest extrema jag någonsin sett, och så läste jag någon här i tråden som skrev att det "åtminstone inte var lika mycket reklam som när man ser kanalerna live". Det måste ju ha gått rejält utför sedan dess i så fall.

Så typ en kvarts tvångstittande på reklam innan jag ens kom fram till det korta inslag jag letade efter. Nej detta provar jag inte igen.

Det var samma sak med Viafree innan de gick över till Pluto TV. Jag tittade mest på TV-serier med korta avsnitt, men det var ändå drygt att behöva se om reklamen ifall det blev avbrott. Ibland stänger Pluto TV ner en film av sig själv och då blir man tvungen att se om all reklam. Jag höll på att sparka sönder TV-apparaten när detta hände 20 minuter innan slutet av en långfilm.
Citera
2023-10-01, 03:41
Medlem
Då får du skicka email till Pluto TV. Dom svarar alltid snabbt och försöker lösa det åt oss genom att skicka rätt feedback till apputvecklarna.

Tror mycket kommer bli bättre med nya Hem som ska komma. Kan byta helt program språk dom använder idag för Pluto TV. Men återstår att se hur det blir.
Citera
2023-10-01, 12:15
Medlem
Citat:
Någon här som tittar på PlutoTV och använder appen?
Knappast någon, användaren Kolsyran gjorde sitt bästa i tråden för att skrämma bort alla från tjänsten, då han hela tiden indirekt drog fokus till hur sjukt uruselt PlutoTV var, och är.

Citat:
Lite för lite skräckfilmer när den funnits i 1år i Sverige samt för lite filmer på On Demand i Sverige men gissar att det tar tid med licenser för dom och vi måste vänta 1-2år för mer filmer.
Nej, alla andra tjänster kan fixa licenser utan problem, det är bara Pluto som har det problemet du verkar uppleva, beror nog på att dom är sämst och dyrast.

Citat:
..sant färre steg med handkontrollen för sin TV att stänga av Pluto TV appen.
Här i Sverige använder dom flesta fjärrkontroller till TV'n.

Citat:
Då får du skicka email till Pluto TV. Dom svarar alltid snabbt och försöker lösa det åt oss genom att skicka rätt feedback till apputvecklarna.

Tror mycket kommer bli bättre med nya Hem som ska komma. Kan byta helt program språk dom använder idag för Pluto TV. Men återstår att se hur det blir.
Kolsyran var väldigt insatt i PlutoTV, han hade närmast daglig kontakt med både kundtjänsten, produktutvecklingsavdelningen(som avslöjade företagshemligheter för honom hela tiden) och sannolikt även lönekontoret, och han förutspådde att tjänsten skulle bli bra först efter 4 år, så innan 2026 finns det ingen anledning att ens försöka sig på skiten nåt mer, för den som nu extremt oekonomiskt vill slösa bort sig liv på att titta på reklam.

Överlag är det mer prisvärt att använda sig av reklamfria betaltjänster, och på köpet funkar dom i stort sett alltid bättre än Pluto på köpet, plus att man slipper allt inkompetent felkodat material, vilket utgör runt 90% av allt på PlutoTV.
Citera
2023-10-01, 12:49
Medlem
godboys avatar
Jag testade apphelvetet för ett drygt år sen och fy satan vilken skit. Något så buggigt, krångligt och dåligt - hur tänkte de när de godkände att släppa denna skitstrukturerade app? Den skulle möjligen kunna vara ett internt första utkast, men de som godkände sjösättningen av den borde fan pryglas hårt.

Personligen tror jag att de gjort mer skada för appen / varumärket att släppa den i nuvarande version. Tror rätt många var lite nyfikna på appen, men nu har de snarare lyckats skrämma bort användarna.

Som jag skrev i början av tråden så skulle det aldrig falla mig in att skriva till "kundtjänst" för att påtala självklara saker som:
- Det ska inte starta mitt i ett lyxfällanavsnitt när man öppnar appen, som dessutom är omöjligt att stänga av. Det ska inte starta något alls när man öppnar appen men än en meny.

- Bildkvaliteten måste vara okej, det ska inte haka sig stup i ett.

- Det måste funka felfritt med Chromecast.

- Jag fattar ju att det blir reklam i en sån app som är gratis, det är ju inget konstigt, men då måste uppspelningen av programmet man ser på fortsätta efter reklamen och inte bara stanna, eller bli utan ljud.

- Appen måste vara översiktlig och lätt att orientera sig i.

Har företaget och utvecklarna inte fattat de så är det bara att gå tillbaka till Samhall. Det ovan nämnda är självklarheter som en kund inte ens ska behöva påtala.
Citera
2023-10-02, 18:33
Medlem
Får se hur det blir med nya uppdateringen med nytt hem. Kanske fortfarande spelar sålänge vi är i fliken Live TV och On-Demand men hoppas ju såklart att den nu fungerar som TV4 PLAY m.fl då utseende bygger på samma som alla andra appar. Så dom kanske bytt motor eller programmeringsspråk eller vad dom kallar det som inte gamla appen har som är snabbare och bättre.

https://cordcuttersnews.com/pluto-tv-is-launching-new-categories-to-make-finding-what-you-want-easier-with-its-human-curated-cha nnels/

Sen är Pluto TV bättre då dom med hjälp av människor vill ge oss de kanaler dom flesta vill ha och inte bara slumpa ut med en AI. Är inte alltid bäst att använda AI.
Senast redigerad av telefon82 2023-10-02 kl. 19:30.
Citera
2023-11-30, 00:35
Medlem
Kan se reklam filmer i appen till Windows men på min Chromebook så visas ingen reklam. Har uppdaterat men de blir samma. Har ingen add blocker app.
Citera
2023-12-13, 04:29
Medlem
Dom försöker få till Licenser för att få igång CC knappen i Sverige så vi får svensk undertext på allt som inte är inbränt asså utan undertext.

Verkar ta långt tid att få in nya filmer och serier i Sverige. Så utbudet är lågt fortfarande. Får se vad som händer 2024. Kan i alla fall se gamla serien MacGyver den älskar jag.
Citera
2024-01-08, 04:17
Medlem
olasvenssons avatar
Pluto TV hemsida är trög och svårnavigerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in