Citat:
Ursprungligen postat av
akademikerfyllo
Svenska Stridsvagn 122 utslagen av rysk drönare så fort den rullade ut på slagfältet.
”Förstördes” enligt ryska källor. Åtminstone stoppades, med besättningen vid liv.
Och med tanke på hur många gånger man vevat samma ”nyhet” i rysk propaganda så förstår man ju att det inte finns några som helst framgångar i övrigt att rapportera. Avancemang bakåt, ett tiotal egna stridsvagnar utslagna varje dag tillsammans med 30-40 artillerisystem och 500-800 soldater. Per dag.
Det går bra nu.