2023-09-27, 21:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Moralen har kraschat och de är underbemannade som vi vet sedan tidigare. Det finns ingen vilja att slåss på deras sida. Tror du slavar slåss väl?

Nej, det tror jag inte och det var därför jag undrade vad ryssen trodde att de skulle uträtta med 2000 man, blir ju löjligt i sammanhanget när de redan försökt med större styrkor.
Citera
2023-09-27, 22:12
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Vilka kämpar UAF är alltså. Sen första dagen i detta kriget pågår det strider i Marinka. Här kan man verkligen snacka om Stalingrad 2.0 alltså. Till alla de som tror att ryssen har nåt mer att komma med så hade ryssen som huvudmål i sin senaste offensiv att inta Marinka och Avdiivka men de har inte lyckats med nån av de.

https://t.me/Donbas_Operativniy/57025

Senaste post i kanalen du länkar kan förvisso vara fake men i vilket fall vore ordet "overkill" en underdrift. Nästan någonting aktningsvärt över det i brist på bättre ordval. Når jag en ädel ålder så vill jag kasta in på ett lika snabbt, smärtfritt och magnifikt vis.
Citera
2023-09-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Tyvärr tror jag ryssen är segare än vi tror och vil vara relevanta då dom sitter på stora mängder naturressurser. Dessutom måste vi förhålla oss til en terrorstat, såsom vi måtte förhålla oss til IS i en lång tid.

I ett kort perspektiv så är det klart att man inte kan avfärda Ryssland. Det är ett land med traditioner och relationer som sträcker sig 100-tals år bak i tiden. Självklart är de sega också…antagligen omöjliga att besegra militärt. Men jag pratar om det dråpslag som denna misslyckade speciella militäroperation utgör för Ryssland som maktspelare på den internationella scenen. Man går ut med hot om att tvinga sig till en ny maktordning som omkullkastar ett antal internationella överenskommelser. Väst vägrar. Då går man full retard och omsätter hot till praktik och invaderar Ukraina. Pansar- och andra militärfordon fyllekör och blir mosade på väg mot och i Kiev. Elitstyrkorna blir utplånade i hostomel. Det stora problemet är numera inte om Putin kan tvinga 10 miljoner ryska hjon att forcera Ukrainas försvar. Putin har visat att den ryska statsmakten är inkompetent och impotent. Alla fattar att han har 1 000 kärnvapen och kan slänga in 100 miljoner pr-orcher. Problemet för Putin och Ryssland är inte att vinna kriget mot Ukraina - problemet är att alla fått se hur impotenta och värdelösa de är.
Citera
2023-09-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Intressant. Skulle UAF lyckas med att på något rimligt vis öppna upp detta frontavsnitt så kommer man, som du är inne på, mötas upp av ett betydligt glesare motstånd än vid övriga avsnitt. Kittlande tanke i händelse av att detta skulle bli verklighet och att större delen av Kehrson oblast befrias. Då får ryssarna det hett om öronen vid de centrala frontavsnitten.

Jag tror att det skulle störa själva den ryska ordergivningen. Det är ju ganska toppstyrt. Naturligtvis kan ryssarna se den ukrainska uppladdningen men dom har redan svårt på så många andra frontavsnitt, jag tror inte dom klarar att hålla många bollar i luften likt Zlatan...

Det finns bepansrade stridsfordon som kan "simma" och då ta sig över så kanske inte pontonbroar är helt nödvändiga.
Citera
2023-09-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Går visst. Motparten kommer förr eller senare. Ukraina måste bara vara villig att avskriva några landområden bara.

Om du tror att det ger en varaktig och hållbar fred är du antingen ett rysstroll eller bara dum.
Citera
2023-09-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
https://twitter.com/NOELreports/status/1707042163400290541#m
Nya angrep att vänta vid Lyman/Kupiansk, ryssarna har samlat ihop 2000 man.

2000 man måste vara ett missförstånd. Det är löjligt lite. Jag tror att Ryssland går med större styrkor mot Kupiansk men det kommer inte att lyckas.

Stridsmoralen är för dålig, ledningen är för dålig. Det funkar inte.
Citera
2023-09-27, 22:47
Medlem
Citat:
Okej? Du är väl inte arg för det hjälper inte. Nej måla om kartan som den ser ut idag. Avsluta kriget så alla kan gå hem är väl den bästa lösningen för oss i Sverige? Skit i Donetsk det gjorde du före kriget med.

Det bästa för väst och Sverige är givetvis att Ukraina återtar varje mm av sitt land.

Ryssland ut ur Ukraina!

Slava Ukraina!
Citera
2023-09-27, 22:52
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Impotenta? Allihopa?
Ja, totalt värdelösa i allt, dom bara snackar men fixar ingeting, snackar allra mest när dom är fulla.
Citera
2023-09-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men vad fan, 2000 man, vad fan hade ryssen tänkt att uträtta med dem?

De försökte ju sist med en förstärkning på 100000 och kom ingen vart.

Är du medveten att fronten är 100 mil lång ?
Verkar som Kiev regimen får ett S-300 batteri. Ryska Hind kommer falla från skyn .

https://twitter.com/visegrad24/status/1707132694742585675?t=0G38hd94TvgG8jM2DnBqiA&s=19
Citera
2023-09-27, 22:53
Medlem
Citat:
Impotenta? Allihopa?

Innan det här var ryska armén fruktad. Nu sitter den fast i östra Ukraina. Decimerad, lerig, sargad etc. Ingenting du skriver ändrar det. Världen har sett ett militärt magplask av episka proportioner och alla är fortfarande förvånade.
Citera
2023-09-27, 23:02
Medlem
Citat:
Går visst. Motparten kommer förr eller senare. Ukraina måste bara vara villig att avskriva några landområden bara.

Varför skulle dom göra det
Citera
2023-09-27, 23:05
Medlem
HIMARS-opperatör i HIMARS-shorts.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/16tt2vw/summer_might_be_over_but_himars_time_madness/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in