Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
Nu handlar den här tråden om en ukrainsk Waffen SS veteran som som i förrgår fick stående ovationer i Canadas parlament.
Mitt bidrag till tråden är att han var långtifrån ensam om den bakgrunden och i Kanada är detta känt bland de någorlunda allmänbildade.
Får väl tycka vad du vill och jag tycker ingenting mer än fakta.
För övrigt passar nu polacker att ge sig in i detta tumult för de här olika nazistbataljonerna utrotade även polacker: En del polacker verkar nu ilsknat till rejält på "den drunknande" Zelenski och hans historiska förebilder som faktiskt stred med Hitler och gav sig på allehanda folk i hans ledband.
Jag tycker alltihop är humoristiskt. Väst har ju antagit ett tydligt ställningstagande, eftersom Ukraina stöds av USA, Nato, Israel osv. Samtidigt som Ukraina består av många nazistiska konstellationer. Detta har man överseende med just på grund av den gemensamma fienden (Ryssland) men låt säga det var en annan mindre relevant fiende, då hade väst fördömt det korrupta Ukráina. Så är det ju.
Och återigen, NEJ, Ryssland är inget bra land. Lugna sig. Jag får inte pengar av Putin bara för att jag ifrågasätter agendan. Detta är helt enkelt verkligheten.