Citat:
Ursprungligen postat av
Auric
Helt säker? Nej, naturligtvis inte. Men efter att ha hört och sett Lavrov genom åren och hört andras omdömen om honom så känner jag mig ganska övertygad om att han nu är ganska tilltufsad och tvingas säga och göra saker som han inte tror på. Uppgifterna om att han ville avgå förra våren pekar, menar jag, i samma riktning. Men säker är jag naturligtvis inte.
Även jag trodde faktiskt bättre om ryssarna (folket) före februari 2022 än vad de nu visat sig vara. Jag tyckte delar av händelserna på 1990-talet ändå tydde på att det fanns hopp för Ryssland.
Jo, jag hajar resonemanget. Om dina spekulationer stämmer så måste det betyda att Putin har rejäla hållhakar på honom. T.ex att Lavrovs familj hålls som gisslan.
Jag menar, Lavrov själv reser ju omkring över hela världen, så det borde vara ganska enkelt för honom att bara hoppa av, när som helst och vart som helst. Men i stället fortsätter han att skämma ut sig totalt inför hela världen. Han kommer bli ihågkommen en av Kremls främsta Bagdad-Bob-kopior.