2023-09-25, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Helt säker? Nej, naturligtvis inte. Men efter att ha hört och sett Lavrov genom åren och hört andras omdömen om honom så känner jag mig ganska övertygad om att han nu är ganska tilltufsad och tvingas säga och göra saker som han inte tror på. Uppgifterna om att han ville avgå förra våren pekar, menar jag, i samma riktning. Men säker är jag naturligtvis inte.

Även jag trodde faktiskt bättre om ryssarna (folket) före februari 2022 än vad de nu visat sig vara. Jag tyckte delar av händelserna på 1990-talet ändå tydde på att det fanns hopp för Ryssland.
Lavrov försöker inte ens längre utan följer manus han fattar att ingen tror han han vet att allt är lögn. Det syns på han när han talar idag.
Citera
2023-09-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Helt säker? Nej, naturligtvis inte. Men efter att ha hört och sett Lavrov genom åren och hört andras omdömen om honom så känner jag mig ganska övertygad om att han nu är ganska tilltufsad och tvingas säga och göra saker som han inte tror på. Uppgifterna om att han ville avgå förra våren pekar, menar jag, i samma riktning. Men säker är jag naturligtvis inte.

Även jag trodde faktiskt bättre om ryssarna (folket) före februari 2022 än vad de nu visat sig vara. Jag tyckte delar av händelserna på 1990-talet ändå tydde på att det fanns hopp för Ryssland.
Jo, jag hajar resonemanget. Om dina spekulationer stämmer så måste det betyda att Putin har rejäla hållhakar på honom. T.ex att Lavrovs familj hålls som gisslan.

Jag menar, Lavrov själv reser ju omkring över hela världen, så det borde vara ganska enkelt för honom att bara hoppa av, när som helst och vart som helst. Men i stället fortsätter han att skämma ut sig totalt inför hela världen. Han kommer bli ihågkommen en av Kremls främsta Bagdad-Bob-kopior.
Senast redigerad av Chillgren 2023-09-25 kl. 17:49.
Citera
2023-09-25, 17:44
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
I Norkins show så vill de försöka inbilla sig att EU är på väg att kollapsa, pga spannmålstvisten, men den skarpe Maxim Yusin slår fast att det där är bara febriga fantasier.

https://x.com/TheKremlinYap/status/1706324726996513243
Han kallar ju våra vatniks för idioter😂😂😂

Undrar vad de tycker om det?
Citera
2023-09-25, 17:50
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
En annan utväg är ju att tokljuga. Stänga ner ryssarnas tillgång till internet, sedan hävda att man gjort stora genombrott och veckan efter meddela att Ukraina kapitulerat och att ryssland nått alla mål man hade med kriget.
Är inte det där med att ljuga en smula overkill?
Jag tror att det räcker och blir över, om man nöjer sig med att presentera sanningen. Glöm inte heller att om du ertappas med byxorna nere (din lögn avslöjas) så förlorar du mer i trovärdighet än vad du kan vinna på din lögn.
Citera
2023-09-25, 17:55
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Verkar varit mega-jackpot i Sevastopol 34 officerare dödades och hundratals soldater skadades. Svartahavsflottan lär vara rejält skadat nu:

https://kyivindependent.com/military-russian-black-sea-fleet-commander-33-other-officers-killed-in-sevastopol-strike/

Finns det någon form av bekräftelse (åtminstone delvis) från andra än Ukrainska källor som bedömer detta? Jag misstror inte Ukrainas media (som säkert har bra källor) men ibland så dyker ju döda personer upp som gubben-i-lådan i Ryssland igen. Hoppas att det är sant som de skriver!

Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ja kanske det är en intressant tanke. Riskabel men många skulle nog tro på det faktist.

Och en hel del andra skulle nog kunna övertyga sig själva om att det är sant även om de innerst inne vet att det inte är sant. Ibland är en mysig och varm lögn bättre än en kall och blöt sanning för det mänskliga psyket.
Citera
2023-09-25, 17:57
Medlem
Gyxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Glöm inte heller att om du ertappas med byxorna nere (din lögn avslöjas) så förlorar du mer i trovärdighet än vad du kan vinna på din lögn.
När det händer så kommer de ryska propagandamakarna att skylla på alla andra länder och hävda att detta har skett därför att de länderna är satanistiska hbtq fascister som har gjort allt för att krossa moralens och den ortodoxa trons väktare i Ryssland.
Citera
2023-09-25, 17:58
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Verkar varit mega-jackpot i Sevastopol 34 officerare dödades och hundratals soldater skadades. Svartahavsflottan lär vara rejält skadat nu:

https://kyivindependent.com/military-russian-black-sea-fleet-commander-33-other-officers-killed-in-sevastopol-strike/

Undrar hur många informatörer Ukraina har bland orcherna? En bra informatör kostar nog inte mycket 😉

Krävs ju bra planering för en så här aktion.
Citera
2023-09-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Påminner om förra året då Putin krävde av Sjojgu att Rysslands armé skulle gå på offensive på alla fronter innan oktober månad.

Inga offensiver blev av och många trodde då att Sjojgus dagar var räknade.

Vi får se hur detta utvecklas och om Sjojgu misslyckas, överlever han det?

Han verkar vara en överlevare. Prigozjin är död Sjojgu lever. Kanske snart nya festbilder i jeanssparkdräkt😀
Citera
2023-09-25, 18:13
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Han verkar vara en överlevare. Prigozjin är död Sjojgu lever. Kanske snart nya festbilder i jeanssparkdräkt😀
Mästermördaren avrättade fel person genom att indikera Prigozjin hade rätt om inkompetensen hos Sjojgu. Inga mer flygningar från plan (alt, från högre våningar) för försvarministern.
Citera
2023-09-25, 18:14
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Jag har svårt att tro att han kan sitta kvar om han inte kan leverera den här gången….

Spännade ialla fall! Det låter ju inte som det är enkelt fixat att få stopp på,Ukrainas offensiv och att ta Odessa.
Citera
2023-09-25, 18:19
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Jag har svårt att tro att han kan sitta kvar om han inte kan leverera den här gången….

Spännade ialla fall! Det låter ju inte som det är enkelt fixat att få stopp på,Ukrainas offensiv och att ta Odessa.
Putin är så illa tvungen att offra Sjojgu så han själv köper sig lite tid från misstaget att invadera Ukraina.
Citera
2023-09-25, 18:28
Medlem
Taggads avatar
Svenska skattebetalare/statsbidrag betalar ryssar för att ljuga om kriget.
Citat:
Rysk förening tvingas betala tillbaka miljonbidrag
Statsbidraget till Ryska riksförbundet stoppas och föreningen tvingas betala tillbaka mer än en halv miljon kronor. Detta eftersom den spridit rysk propaganda och enligt Säpo har koppling till Kreml, rapporterar DN.

Ordföranden ska bland annat ha delat material där president Vladimir Putin rättfärdigar invasionen av Ukraina.
https://omni.se/t/svenska-reaktioner/27770266-9bc9-4251-80a8-1577e0dc6a62
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in